Després de la petició del mateix Maverick Viñales, Yamaha accepta posar punt final a la relació contractual que els uneix a finals d'aquesta temporada, i així es perdonen mútuament l'any de més que estava signat i es prometen el màxim esforç perquè aquesta relació, que serà finalment de cinc temporades, s'acabi bé. Aquest matí la marca ha enviat el comunicat oficial.   Lin Jarvis, director general de Yamaha Motor Racing: "Amb tristesa acomiadarem Maverick a finals d'any (...) En aquests anys hem tingut alguns èxits, però també hem hagut de gestionar situacions dolentes. Després del GP d'Alemanya vam començar a parlar, i a Assen hem arribat a un acord que interessa totes dues parts. Yamaha posarà el màxim esforç el que sempre ha posat per donar tot el suport possible a Maverick, i que pugui acabar la temporada de la millor manera possible".   Les paraules de Maverick Viñales al comunicat oficial de la marca son: "Aquesta relació ha significat molt per a mi, aquests cinc anys, i ha estat difícil decidir trencar-la. En aquest temps hem assolit èxits i hem viscut moments molt difícils. Però el que queda és respecte i apreci mutus. Segueixo plenament compromès a seguir lluitant per assolir els millors resultats possibles el que queda de temporada".   Maverick Viñales ha marxat de vacances sense saber què farà el 2022. Podria quedar-se sense moto? Sí. Ara mateix espera poder rebre diverses ofertes i poder triar-ne una, però la graella del 2022 està tancada, amb excepció d'una (o dues, si VR plega) Yamaha, 1 KTM, 1 Ducati a l'Aramco VR46 i 1 Aprilia. A Yamaha és evident que no hi serà. La marca que públicament s'ha manifestat per fitxar-lo és Aprilia.   Aleix Espargaró convida Viñales a fitxar per Aprilia (Alejandro Ceresuela @shooterbikes) Massimo Rivola, CEO d'Aprilia Racing. Declaracions fetes a MotoGP.com poques hores abans de l'anunci oficial de la marca japonesa: "Si el pilot és al mercat, és clar que ens interessa, perquè té molt de talent. Crec que és prematur, hi ha molta cosa a la premsa, però crec que primer hem de respectar el que faci Yamaha, que té contracte amb el pilot. I després, si Maverick està disponible, mirarem de convèncer-lo perquè vingui".   Aquesta és la clau, convèncer-lo. Maverick Viñales ha repetit tot el cap de setmana que vol explotar el seu potencial, i per això vol un projecte en què cregui que ho podrà fer, on podrà guanyar. Aprilia sembla l'opció més clara pel que fa a un seient lliure. Però és el que vol Viñales? Ja ha renunciat a una paga multimilionària el 2022 per part dels japonesos, i això significa renunciar a molt. Podria renunciar a córrer el 2022 i esperar a entrar en la finestra dels nous contractes que s'han de signar a partir del 2023? Deixarà Yamaha, que és la moto que guanya curses i lidera el campionat, per anar a una marca més jove que encara no ha pujat al podi? Aprilia ho farà si li presenta un projecte esportiu creïble. En el moment d'escriure aquestes ratlles, Maverick Viñales no té res en perspectiva, i no creu que ho resolgui durant les vacances, segons fonts del seu entorn.   Aleix Espargaró, pilot Aprilia, a DAZN: "No ha de pensar que marxar de Yamaha és un pas enrere. Un pas enrere és ser infeliç. (...) Jo deixaria el tema esportiu de banda; vida només n'hi ha una, s'ha de ser feliç. Jo crec que, en l'àmbit esportiu, el Maverick no és feliç. (...) Els reptes per molt difícils que siguin s'han d'agafar. Faci el que faci, li dono tot el meu suport. I si és cert tot plegat, m'agradaria que fos el meu company d'equip. (...) Després del meu germà, el Maverick és el més pròxim a un germà que tinc al pàdoc. Dos dels meus millors anys a Suzuki els vam passar plegats i sé el talent que té, i aquest any no és feliç, no està explotant el seu nivell". Explotar. Un verb que conjuguen Viñales i Espargaró.