A una hora i mitja per al final del primer dia de test, ha demanat a l'equip parar, "perquè començava a ser perillós (...) Un any més aquí a Qatar s'ajunten els punts dèbils de la moto i els nostres (...) Tècnicament, continua sent una moto molt difícil de pilotar, has d'estar al 100% per poder-la portar bé". S'entén tot. Són declaracions de Márquez a DAZN després del primer dia de test al Losail. El cert és que aquesta pretemporada és una bona pedra de toc per a Honda, perquè Sepang i Losail no són circuits que els beneficiïn. Sí, sabem que malgrat tot, Márquez ha perdut la cursa qatariana els dos darrers anys per menys d'una dècima. Però tot depèn del seu estat físic, com ell mateix diu. Àlex Rins (1.54.462), Joan Mir i Maverick Viñales, separats de 32 mil·lèsimes, són els 3 més ràpids. Danilo Petrucci és quart a 0.172s; Marc Márquez, 6è a 0.361, Andrea Dovizioso, 11è a 0.846s, i Cal Crutchlow, 19è a 1.295s. Els dos Suzuki han declarat: Rins ha dit que "hem comparat moltes coses noves amb el material estàndard; ha estat sincerament un dia molt productiu"; i Mir que "hem millorat el ritme i després quan hem posat neumàtic tou també; els temps han sortit fàcilment". Mentrestant, Maverick Viñales es troba a punt de començar una temporada en què la confiança amb el seu nucli dur és total. Amb la moto ahir es va trobar "a gust de seguida amb la base de Malàisia". Li comencen a demanar si és "al nivell psicofísic del 2017". I ell respon: "Encara hem de millorar una mica la moto, i mirar de rodar amb altres pilots per estudiar els avançaments." A Qatar la velocitat punta respecte de les Honda i les Ducati el podria perjudicar, sobre el paper (ahir 341.7 Maverick, 348.3 Petrucci), però al 2017 va guanyar la cursa amb un desavantatge de 6 km/h amb la Ducati de Dovizioso.