Al box del Repsol Honda no hi ha mal ambient, pel que m'expliquen. Però és evident, només sentint els pilots, que els plantejaments no són els mateixos i que la guerra va per barris. Els 5 pilots Honda (Bradl, el provador, té una invitació) proven coses diferents (no pas peces) per veure si algun d'ells troba la clau de volta amb la posada a punt al Circuit de Jerez que els altres puguin aprofitar. Cadascú té assignades solucions diverses. Continuisme? Pol Espargaró, que ha estat el gran defensor del concepte de l'RC213V del 2022, insisteix que amb el que té intentarà fer el millor cap de setmana possible. El de Granollers declara: "El Marc està treballant amb geometries, amb el tren posterior més alt. Coses que es poden provar en un cap de setmana de gran premi i que, sense fer gaires voltes, pots sentir-les. Jo he provat una altra cosa (...) i m'han faltat voltes, i no tenim temps per treballar-hi per l'estrès del cap de setmana. Dilluns seguirem." Els cervells de l'equip de Márquez tenen feina (Foto @shooterbikes) Revolució? Marc Márquez, en canvi, repeteix a tothom qui l'hi pregunta que el test que els altres pilots faran dilluns a Jerez, ell ja l'ha començat avui. A Portimao, Àlex Márquez va parlar de dues vies de desenvolupament, declaracions que després rectificaria. Ahir, a pregunta de Catalunya Ràdio, Marc Márquez deia això: "Jo crec que hi ha potencial a la moto, però hem de trobar una base. I quan jo trobi una base que estigui bé, no sé els altres pilots Honda, i ara mateix ni m'interessa, estic centrat en el meu garatge i estic convençut de la meva direcció. Algú ha d'agafar la responsabilitat, i estic disposat a sacrificar entrenaments del cap de setmana. Perquè algú ho ha de fer." I avui la nostra conversa ha anat així: -La teva intenció és voler canviar el caràcter d'aquesta moto, que no t'afavoreix? -Algú ha d'intentar, dins d'Honda, buscar la solució i prendre el risc que hem pres nosaltres, que és provar grans canvis, per entendre'ns. Aquest gran canvi no ha funcionat com esperàvem, i de fet és la moto amb què m'ha tocat fer la volta ràpida avui, perquè amb la que m'hi trobava bé he caigut, i no l'he pogut fer servir. Dintre de tot, bastant bé, és cert que hem de seguir millorant, però crec que demà podem fer un bon pas. -Amb qui estàs emprenyat? -No, emprenyat, tampoc. Ja he entrat en un mode en què tampoc no cal perdre els nervis ni res, sinó que a poc a poc anar-ho buscant, i ser realistes sobre on podem arribar. Amb qui està emprenyat Márquez? Amb algun company que pensa que no fa prou? Amb els japonesos, perquè la fàbrica no està reaccionant a la velocitat que vol el cerverí?