Quartararo succeeix Márquez al podi de Sachsenring
Fabio és el nou rei de Sachsenring (Foto Alejandro Ceresuela)
UNIVERS MOTOGP

Fabio Quartararo és l'home

L'Aleix Espargaró lluita contra el "chatter" tota la cursa i queda fora del podi

Enllaç a altres textos de l'autor Damià Aguilar

Damià Aguilar

Redactor d'Esports especialitzat en motor

@damCR
Actualitzat

Els motors del campionat: Quartararo i Yamaha

Segona victòria consecutiva de Fabio Quartararo, el successor de Marc Márquez com a guanyador a Sachsenring. Potser dir-li nou rei del Sachsenring és un gra massa, perquè és la primera. Però en absència del rei...

El francès ara sembla que faci el que vol. Segurament el pilot que millor ritme tenia de cara a cursa, però és que ha tornat a fer una sortida màgica i ningú no li ha pogut posar fre. La seva diferència a la general és de 34 punts amb Aleix. Queda la meitat de l'any, però ja és més d'una cursa.

Bagnaia està perdent opcions
Una altre zero de Pecco (Foto Alejandro Ceresuela)

La derrapada: Pecco Bagnaia, Ducati i Honda

Una altra errada del Pecco. Que és la punta de llança de la marca italiana. Començo a demanar-me si la tàctica ducatista d'escampar més motos que ningú a la graella és o no millor que la de mirar de fitxar un pilot que et pugui assegurar un títol individual.

Honda és capítol a part. Llegeixo als companys de la revista Motociclismo l'estadística que fa 40 anys que Honda no puntuava en una cursa de MotoGP. Pol Espargaró té la negra, i Àlex Márquez tres quarts del mateix. Nakagami ha caigut. Bradl, 16è. 

 

Les dues Aprilia han estat competitives a Alemanya
Espargaró i Viñales s'han trobat a pista (Foto Alejandro Ceresuela)

La perspectiva: quina ha de ser l'estratègia d'Aprilia?

És creïble pensar que Aprilia té els recursos perquè Aleix Espargaró lluiti pel títol mundial? Allà dins ho saben més que ningú. A Sachsenring no és que el pneumàtic davanter de l'Aleix fos defectuós, sinó que des de l'inici de cursa vibrava (chattering) de forma incòmoda per al pilot. De vegades la vibració desapareix quan es comença a gastar, però ha durat fins al final. 

L'Aleix s'havia defensat dues vegades de l'intent d'avançament de Miller, i a la tercera ha estat l'errada del granollerí que li ha deixat la porta oberta a l'australià. Divendres això mateix els va passar a set pilots, comenten que potser és un mal calibratge de la màquina de Michelin. Espargaró ha perdut temps allà on als entrenaments havia estat el més ràpid. Prou ha fet. 

Viñales ha abandonat per un mal funcionament del dispositiu que aixeca la moto del darrere. El de Roses tenia el podi a tocar.  

A la sala de premsa

Aleix Espargaró: "Ni m'he adonat que tenia el Maverick al darrere. Jo estava frustrat, mirant de fer la meva cursa, anant lent. Està difícil. El problema no són els punts, trenta, que no són res. El problema és que el Fabio va molt ràpid. Avui amb un pneumàtic normal, el meu ritme era com a Barcelona, per fer màxim segon. El Mundial és llarg, passaran mil coses, però ara com ara els diumenges el Fabio corre més que jo."

ARXIVAT A:
Esports
Anar al contingut