Els motors del campionat: Ducati, Ducati i Ducati Pecco Bagnaia guanya per setena vegada aquesta temporada. Bastianini li ha tocat els nassos, però el de Torí se n'ha sortit i és el virtual campió --si acaba 14è a València, acabarà la feina. Des de Stoner, el 2007, cap pilot Ducati no guanyava tantes curses; l'última vegada que la marca italiana va aconseguir el títol de pilots --ja tenen Constructors i Equips. L'últim italià a guanyar va ser Valentino, el 2009, i l'últim pilot italià i moto italiana van ser, el 1972, Agostini i la seva MV Agusta. Bé, són un exèrcit. La moto la fan anar tots vuit, més o menys, sigui quina sigui la versió. Sí que la cúpula de Ducati, Dall'Igna, Ciabatti i Tardozzi, van fer un pèl el ridícul quan se'ls va veure discutir la perillositat de l'enfrontament Pecco-Enea en pista. No pot ser que no haguessin establert ordres d'equip taxatives, més enllà del "no feu cap bestiesa". El que passa és que l'Enea, des que el van confirmar com a oficial 2023, no ha desaprofitat cap ocasió de mesurar-se amb el seu pròxim company. Que aprofito per dir que (Pecco) no és cap "tita freda". Al davant, Fabio està sol, i l'any que ve Yamaha només tindrà dues motos. I Aprilia han anat perdent aire fins perdre gairebé tota la pressió. Encara gràcies que l'Aleix anirà a València a lluitar amb Bastianini per la medalla de bronze. I a Honda, el missatge és "pàgina en construcció", com als webs.   La derrapada: Aprilia A Austràlia van ser els neumàtics quan van començar a gastar-se; a Sepang ha estat el neumàtic nou, amb el qual l'Aleix no ha pogut suportar el ritme inicial. En cap moment ha estat al davant dels rivals. Bé, sense esmentar que Pecco ha fet la sortida del segle, del 9è al 2n lloc. El millor és llegir les declaracions del vallesà.   Márquez acaba setè a Sepang (Foto Repsol) La perspectiva: Ducati imposa l'imperi de la seva llei Suzuki marxa; Aprilia ha de millorar; Yamaha, també; Honda, molt; KTM, també. El dimarts 8 de novembre, a València Ducati ha de demostrar que l'hegemonia del 2023 també serà seva. Noves motos per al primer test de l'any que ve, amb 8 pilots novament, amb el campió, amb Bastianini en l'equip oficial, amb ganes renovades... Ducati s'endurà la triple corona totalment merescuda. No només són més, és que són millors. Potser a algú se li acut dir que això no ho salva ni Marc Márquez. Doncs és l'únic que pot, sincerament, amb l'ajuda d'Honda.   Espargaró queda eliminat en la penúltima cursa /Foto Alejandro Ceresuela) A la sala de premsa Aleix Espargaró (DAZN): "Guanyar el mundial era un somni, ha estat a prop. Ho he donat tot durant tot l'any, però en la part final no hem estat a l'alçada i no entenc bé per què." "La moto no funciona, fa 4 curses que és molt difícil acabar al top 10, estic molt trist. Al començament de cursa, amb goma nova no podia seguir-los, després s'ha gastat i he guanyat algunes posicions. He lluitat més que en qualsevol podi d'aquest any per puntuar." "Pecco i Fabio han estat els millors, sense dubte, sobretot Pecco; ell i l'equip i la moto han estat superiors. Però hi hem estat a prop. M'hagués agradat poder acabar almenys lluitant en les curses per un top5. Les darreres curses han estat molt estranyes." "Hem fet un pas enrere enorme, no sé si pel material o perquè és final d'any. Tinc dos anys més de contracte i crec que podem lluitar pels títols, però si fas la part final de l'any així de malament et quedes sense opcions."