És massa aviat. Hi ha 777 punts en joc. Després dels 3 primers caps de setmana de 37 punts, el líder, Marco Bezzecchi, en té 64. Res que ningú enfonsat a la classificació no pugui recuperar. És un dels trets distintius del nou MotoGP. Aquest campionat, però, encara em desconcerta, tant com a Bagnaia la seva Ducati. Una baixada de temperatura ha permès a tota la graella sortir a competir 20 voltes amb neumàtic tou al darrere. Amb un Rins que en tenia per donar i per vendre, i que ha trencat totes les apostes, i que una vegada més ens ha mostrat el seu talent. Quan el campió, que no podia marxar amb claredat, ha caigut al revolt 3, a la volta 7, "per entrar massa obert", com deia la nostra comentarista Sara Sánchez, el barceloní ha tingut via lliure i no ha cedit mai fins a la victòria, amb alguna petita errada, però amb marge suficient. És una victòria de prestigi, amb molt de factor circuit, al meu parer. El pilot ho explicava així: "La diferència l'he feta jo una mica, però la moto t'ho ha de permetre. Hem trobat l'equilibri". Àlex Rins trenca la pitjor ratxa d'Honda des del 1982, la de les 24 curses sense guanyar. L'última victòria és la del GP de l'Emilia Romagna 2021, gràcies a Marc Márquez. Aquesta victòria podria ser estratègia. És d'aquelles victòries que com a pilot, la fàbrica sempre t'agraeix.   Analitzem l'#AmericasGP de #MotoGP La victòria se l'ha enduta ⁦@Rins42⁩ ⁦@lcr_team⁩ #UniversMotoGP pic.twitter.com/guTg5gZQ3y Damià Aguilar 🎤 (@damCR) April 16, 2023   Desaprofitat Dijous Rins va fer unes declaracions que es poden interpretar com una crítica a Honda dient que se sent "desaprofitat", perquè podent provar altres xassissos, Honda l'hi ha negat. Quina interpretació farà Honda del que ha passat a Austin, on fins a dia d'avui només Marc Márquez havia estat capaç de guanyar amb aquesta moto? Per cert, Rins és l'únic pilot Honda que ha acabat la cursa. I no era Rins el pilot més fort, perquè ell mateix diu que havia d'arriscar per recuperar el terreny que Bagnaia li prenia. "Quan Pecco ha tirat fort, l'únic lloc on recuperava, anant al límit, per sobre dels pianos, a la desesperada, eren les xicanes. M'hi tirava com un boig, per recuperar als primer i segon sectors. I quan ha caigut m'he despistat i he comès un parell d'errades. He pensat, si m'agafen l'hem cagat", ha dit a DAZN. Però el campió ha anat per terra, en una acció que no ens sembla inèdita. Errada del pilot? Ell ha declarat a DAZN que no. S'encenen les alarmes. Quan un pilot cau, i no sap per què, té un problema. "Les meves sensacions són increïbles, és la millor moto de la graella, segurament, però si caus i no saps per què, és una cosa que cal entendre. He perdut 45 punts en dos caps de setmana i no m'ho explico."   🏁 ÀLEX, T'HO MEREIXES! Així hem explicat l'última volta del GP de les Amèriques a l'#UniversMotoGP Victòria de Rins i narració 100×100 @damcr! ▶️ https://t.co/laGQ3WEIl5 pic.twitter.com/3edm14hWcd Tot gira (@totgira) April 16, 2023   El karma Mentrestant, després de tota l'allau de crítiques a Marc Márquez per aquell accident de Portugal, que Jorge Martín va criticar tant, el madrileny ha escombrat Àlex Márquez. L'Àlex pensa que "és millor no parlar més del compte perquè l'endemà et pot passar a tu. Aquestes coses han passat, passen i seguiran passant". Al capdavall té raó, com també tenen raó els que s'empipen quan els tiren o inclús els fan mal. És una situació pròpia d'aquest esport d'alt risc. Aviam què decideix el Panel de Comissaris, si obren expedient o no a Martín. Que no caldria.