Aleix Espargaró davant del seu darrer contracte

Avui, segona oportunitat per als pilots professionals d'entrenar-se unes hores al Circuit de Barcelona-Catalunya
Damià Aguilar
Aleix Espargaró atenent la premsa al Circuit de Catalunya
Aleix Espargaró atenent la premsa al Circuit de Catalunya

Renovació

"Les converses estaven aturades fins fa pràcticament dues setmanes. Estem a punt d'arribar a un acord. Jo sempre he dit que el que vull és que l'Aprilia funcioni i retirar-me a Aprilia. La moto ja sé com és, molt més competitiva del que era, però el més important és el projecte tècnic. (...) Si renovo amb Aprilia serà el meu últim contracte, no sé si de dos anys o més. (...) El que no vull és que hi hagi una aturada, com ha passat els tres darrers anys a Aprilia. Confio i desitjo que el projecte tècnic segueixi creixent, com m'asseguren, i si és així m'agradaria ser el líder d'aquest equip."

Espargaró diu que Aprilia vol renovar Iannone, que recordem que està pendent d'una decisió del TAS per dopatge.

 

Recuperar sensacions

"Fa una pila d'anys que vaig en moto i ahir a la nit estava nerviós després de tants dies confinat, i avui m'ho he passat molt bé. (...) Amb aquestes motos derivades de sèrie tens la sensació que el motor no corre comparat amb una MotoGP, i a les primeres voltes la sensació de velocitat era gran. (...) Portem molts anys a MotoGP i això en tres mesos no s'oblida, però hi ha molta musculatura que no es pot replicar entrenant-se a casa. (...) Jo el que volia era tornar a la feina, encara que sigui una moto llunyana de les MotoGP; que no fos un joc, començar-nos a centrar, perquè crec que serà un any bastant dur, tot molt comprimit, en què les relacions amb el teu equip seran molt importants perquè passarem molt de temps junts. (...) El problema principal és la incertesa: quantes curses podrem fer, com seran les curses sense públic, com serà la vida al pàdoc, tot i que els humans ens adaptem ràpidament a tot. Segur que no es podrà cometre pràcticament cap errada si volem fer una bona posició al campionat."

 

Tornar a entrenar-se

"Quan vaig veure que tots els italians rodaven al ranxo de Rossi o a Misano vaig pensar que no era just, però aquesta pandèmia ens ha agafat a cadascú de manera diferent. I no crec que començar tres setmanes abans suposi una gran diferència. Sí que és cert que entrenar-se amb la MotoGP sí que marcarà la diferència. A Aprilia estem mirant d'organitzar un test. Aquest juny potser farem entrenaments amb l'Aprilia."

 

Miller a Ducati

"El Jack ja ha tingut una moto oficial el 2019 i els resultats han estat pràcticament calcats als de Petrucci, a qui crec que s'ha menystingut i ara està en una situació complicada. (...) Ara sembla que Jack Miller sembli el nou Casey Stoner i el Danilo no serveixi per a res quan el 2019 amb la mateixa moto van fer pràcticament els mateixos punts. El temps posa a cadascú al seu lloc. El Jack és jove i té talent, aviam si li surt bé a Ducati (...) Per mi, el gran pilot que té Ducati és Dovizioso i seria una gran pèrdua per a ells si no continua." (Dovi i Ducati tornen a estar barallats pels diners.)

 

I també...

A Montmeló hi havia també avui Àlex Rins, que no ha volgut fer declaracions després que la setmana passada es veiés ficat en un embolic quan un diari va qüestionar que pogués creuar la frontera d'Andorra amb Espanya per baixar a rodar al Circuit. Segons Espargaró, "Dorna ja ens ha fet una autorització. (...) Som treballadors de MotoGP. (...) Igual que qualsevol treballador transfronterer pot anar a la seva feina". Amb els dos pilots de MotoGP han rodat igualment Jorge Martín i Albert Arenas (que baixaven igualment d'Andorra), Gabri Rodrigo, Xavi Vierge i Raül Fernández pel que fa a pilots del Mundial de motociclisme.

 

La setmana que ve, calendaris?

Dorna va "prometre" el calendari a començaments de juny, i la setmana que ve el podríem tenir, així com el de l'F1. Sense que siguin dades confirmades, la cursa d'F1 al circuit podria ser el 16 d'agost i la de MotoGP el 27 de setembre (després de la de superbikes) o el 4 d'octubre.

 

Última hora: la comissió dels grans premis decideix que si hi ha un mundial de fins a 11 curses, cada pilot de MotoGP tindrà només 4 motors; i que seran 5 si el mundial arriba fins a 14 curses. En el cas de KTM i Aprilia, serien 6 i 7, respectivament. A Moto3, si hi hagués menys de 12 curses al 2020 (comptant Qatar), es considerarien 9 motors a repartir amb la temporada 2021. Si hi hagués més de 12 curses, aleshores serien 4 aquest any i 5 el següent.

Anar al contingut