Gràcies a l'esforç de diversos experts en codi de videojocs, podem reviure les aventures de l'eriçó blau d'una forma sorprenent, amb tot el mapa del nivell a la vegada a la pantalla! La pàgina Ars Technica explica que les modificacions que han fet són la del canvi de mida i forma dels píxels del videojoc per adaptar-se a diverses pantalles, i això ha permès en el PC poder fer un zoom cap enfora fins a abastar TOT el nivell sencer. Francesc Xavier Blasco de l'equip del Generació digital ens explica primer com s'ha pogut fer tècnicament això.   Les versions per a mòbil són un codi modern, no pas el mateix que corria la Megadrive. I es poden compilar per córrer en un sistema modern, usant unes llibreries modernes. També vol dir que amb uns quants retocs es pot compilar perquè funcioni no en un mòbil, sinó en un PC i amb característiques afegides si sabem retocar les condicions de compilació de manera adequada.   Pantalla del Sonic 2 (Sega)   Una de les característiques que a tots els fans del Sonic sempre ha agradat és la seva velocitat. Francesc Xavier Blasco.   Era fabulós recórrer a tota castanya els nivells, però a la vegada sabies que t'estaves perdent coses. Un passadís, una plataforma que et podia portar a una habitació secreta.  Ara es pot veure el mapa sencer (o gairebé tot sencer segons el nivell) i així saps on són totes les coses que abans no veies perquè hi passaves a tota velocitat.   Cal dir que el projecte encara s'està treballant i que segueixen tocant i jugant amb el codi. Entre algunes de les modificacions, hi ha la possibilitat de fer l'spin turbo en el Sonic 1 (una característica del Sonic 2), opcions de selecció de pantalla, un mode Time Attack i fins i tot jugar amb Tails o Knucles en solitari. Tots els que vulgueu jugar d'aquesta manera trobareu enllaços a les instruccions des de la pàgina Arstechnica.com, però haureu de partir dels programes originals de Sonic 1 i 2 per a mòbil, que encara es poden trobar a les botigues d'Android i iOS.