Quim Torra: "Sánchez es troba tenallat per la pinça de l'extrema dreta i el vell PSOE"
L'entrevista de Mònica Terribas al president de la Generalitat, en 10 frases
La tramitació dels pressupostos
"Els mínims per tramitar els pressupostos són concreció del relator internacional, dret a l'autodeterminació de Catalunya, i jo recordo que Esquerra Republicana, i a mi em va semblar molt bé, va demanar també la fi de la repressió"
"No ens han ensenyat aquests pressupostos, no en coneixem cap detall. S'han assegut amb nosaltres per explicar-los? Per què els tramiten si no tenen assegurats els suports? No els tramitarem si no hi ha l'exercici al dret a l'autodeterminació"
Diàleg trencat
"Tot canvia perquè Sánchez es troba tenallat entre dues pinces: la de l'extrema dreta i la del vell i ranci PSOE de González i Guerra"
"Ens passarem la vida parlant del diàleg pel diàleg? Volem concreció. Entenem que la situació és difícil i complexa, però si només apel·lem al diàleg, no s'avança"
"Ens hem de resignar els catalans a què Espanya ens digui sempre que 'no'? El que ha dit Sánchez aquest cap de setmana no només ens exclou a nosaltres de la taula de diàleg, també Podem"
El judici de l'1-O i la via unilateral
"Estem disposats a fer el que el Parlament de Catalunya decideixi. En el cas que les sentències no siguin absolutòries, hem de donar una resposta democràtica sobre el dret a l'autodeterminació. Passi el que passi, no m'he plantejat unes noves eleccions"
"Anar a Madrid en aquestes condicions també té el seu risc. Espero que se'm garanteixi la seguretat com nosaltres vam fer amb el Consell de Ministres a Barcelona"
La concentració de la plaça Colón a Madrid
"Que el feixisme hagi quedat reduït a l'expressió de la concentració d'ahir és important. Les persones que no van anar a la manifestació es van adonar de la trampa que era"
Les prioritats del govern
"Esclar que governem, la primera mesura que hem pres ha estat destinar 250 milions d'euros a polítiques d'habitatge. Aquest país ha aconseguit que durant el procés d'independència les coses vagin millor que mai"
"Amb la CUP veig molt difícil aprovar els pressupostos, i amb els Comuns els hem fet una contraproposta. No hem fet com el PSOE, volem garantir que en tenim l'aprovació abans de presentar-los"
- ARXIVAT A:
- Judici procésQuim Torra