1. "Inside No. 9" (Steve Pemberton, Reece Shearsmith, 2014) "Una bona sèrie d'humor negre, ideal per Halloween."   El semàfor: Verd. El punt fort: Té girs molt enginyosos i sovint molt inquietants (mai terrorífics). De què va: Té un especial de Halloween particular que comença amb un home que troba un mòbil. No és representatiu de la sèrie, però podeu començar per aquí.   A quina plataforma: Filmin.   2. "Plats bruts" (Oriol Grau, Lluís Manyoses i Joel Joan, 1999-2002) "Una per la Castanyada, amb la mala llet habitual de 'Plats bruts' i amb situacions molt boges." El semàfor: Verd. El punt fort: Hi ha pocs episodis de sèries dedicades a la castanyada. Un dels més memorables és el de "Plats bruts" ("Tinc castanyes"). De què va: Hi ha un debat entre el David i el Lopes. El més interessant: Els primers 51" són impagables. Fins que el David diu al Lopes: "A Halloween et disfresses, agafes una bona merda de ponx, i et dediques a fer por". Lopes: "A Catalunya fem castanyes". A quina plataforma: TV3 a la carta.   2. "Roadkill" (Michael Keillor ,2020)  "A Hugh Laurie se'l coneix per la sèrie "House". Però ara ja no fa de doctor; ell és el millor de la sèrie, de llarg."  El semàfor: Groc. El punt fort: Posa carisma i presència a un polític devorat per l'ambició. El guió, de David Hare ("Collateral"), és forçat en algun moment però manté l'interès permanentment. De què va: Un polític, un ministre de Transport, viu un moment de gran popularitat després de guanyar un judici en què se l'acusava de corrupció. És vist com un home del carrer. Hi ha molts personatges a "Roadkill" que estan disposats a fer-lo caure al més aviat possible, començant per la primera ministra. Li trauran draps bruts que sortiran de diverses fronts. Atenció a: La minisèrie es pregunta fins on arribarà ell perquè els seus esquelets continuïn a l'armari. L'ambient: El guió és molt embolicat, amb molts personatges connectats, tant laboral com sexualment parlant, i tots amb el polític en el punt de mira. A quina plataforma: Movistar. 2. "Barbarians" (Andreas Heckmann, Arne Nolting, Jan Martin Scharf​, 2020) "Una sèrie sobre la batalla del bosc de Teutoburg, que va ser una de les derrotes més importants de l'imperi romà." El semàfor: Groc. On punxa? És una llàstima que de vegades es noti que no té el pressupost d'altres sèries (per exemple, en el vestuari). La part de ficció també podria ser una mica menys convencional (molts elements típics del gènere).  De què va: Van ser derrotats per les tribus germàniques (als quals els romans consideraven "bàrbars"). En part és el revers de "Roma", d'HBO. De fet, totes dues comencen amb el robatori de l'estendard de l'àguila romana. Atenció a: Té la particularitat que els romans parlen llatí. Aquest detall li dona una versemblança que s'aprecia molt. L'ambient: Val la pena per la part històrica, però només si sou molt aficionats a la història antiga. A quina plataforma: Netflix. 4. "Deutschland" (Anna Winger, Jörg Winger​, 2020) "Ha passat desapercebuda perquè hi ha sèries d'espies que són encara millors ("The Americans" i "Oficina de Infiltrados"), però això no vol dir que no sigui una molt bona sèrie." El semàfor: Verd. El punt fort: Tercera i última temporada d'una sèrie alemanya ambientada durant la guerra freda que té com a protagonista un noi d'Alemanya de l'est que és reclutat/obligat per fer d'espia de la Stasi. De què va: Marxem ara al Berlín del 1989. A la 3a temporada, el personatge és un membre destacat del servei d'intel·ligència, però el món que coneix està a punt d'acabar. Els nous episodis se situen hores abans de la caiguda del mur de Berlín. El més interessant: La sèrie mostra com tota l'estructura d'espionatge de l'Alemanya de l'est intenta ressituar-se, agafar el que es pugui i reinventar-se. Per exemple, com a agent a la CIA o al KGB. O als dos. L'ambient: L'ús de la música continua sent un dels millors elements d'una sèrie que busca reflexos constants en el present. L'última temporada més que mai (amb el mur de Trump, per exemple). A quina plataforma: Movistar (amb subtítols en català). 6. "Utopia"  (Gillian Flynn, 2020) "El 'remake' té un repartiment teòricament de nivell,  (John Cusack), però no funciona. A sobre, estem saturats del tema pandèmia i això no ajuda gens la sèrie." El semàfor: Vermell. On punxa? És lenta, es veu artificial i els diàlegs no són tan afilats com a l'original.  De què va: El "remake" no aconsegueix crear les mateixes sensacions de l'original, que explicava una història de conspiracions que giraven al voltant d'un còmic misteriós. Va ser una sèrie molt potent a nivell artístic i amb un guió avui massa vigent que parla de pandèmies i grips provocades expressament. Atenció a: És un projecte que va començar a sonar fa anys i que tenia al darrere David Fincher i HBO. Al final, se'n va desentendre per una qüestió econòmica. El projecte va perdre David Fincher i va acabar a Amazon, que és on finalment s'estrena, amb Gillyan Flinn adaptant el guió de la sèrie original britànica que havia adquirit estatus de sèrie de culte. A quina plataforma: Amazon Prime Video. Pots consultar tots els articles sobre sèries de Toni de la Torre a Catalunya Ràdio.