Tot i que el Servei Català de trànsit preveia fins a les 8 del vespre el volum de circulació més important a les carreteres catalanes, de moment han baixat les retencions a l'AP-7 i les vies principals. Fins a les 6 de la tarda ja havien tornat 143.000 vehicles a Barcelona i la seva àrea metropolitana, un 55% dels 260.000 desplaçaments que preveia Trànsit.  Un accident a l'AP-7 deixa una víctima mortal Una dona ha mort en un accident aquesta tarda a l'AP-7 a l'altura de Sant Celoni, al Vallès Oriental. Segons el Servei Català de Trànsit, a quarts de cinc de la tarda s'ha produït una col·lisió entre un turisme i un autocar. La víctima mortal és una de les ocupants del turisme. Els altres tres han resultat ferits, un en estat crític, un greu i un pendent de valoració. Tots tres han estat traslladats a l'Hospital Vall d'Hebron. Entre els ocupants de l'autocar no hi ha persones ferides.  És l'únic accident mortal de l'operació de Trànsit de Sant Joan i ha provocat talls a l'AP-7, i una congestió que ha arribat a superar els 8 quilòmetres i que encara continua. Les retencions a la carretera, sobretot en sentit Barcelona A banda de la incidència de l'AP-7 a Sant Celoni, les afectacions principals les trobem a l'A-2, amb 3 quilòmetres de cues intermitents al pas per Igualada en sentit Barcelona. A la C-32,  un quilòmetre i mig a Esplugues de Llobregat, i dos quilòmetres a l'altura de Teià, en tots els casos cap a Barcelona. I a l'N-240, hi ha 4 quilòmetres de retenció al pas per Montblanc. L'AP-7, amb mesures per reduir la saturació L'AP-7, tant en sentit nord com sud, ha focalitzat tota l'atenció del dispositiu de l'operació de Sant Joan. La via ha estat congestionada on ja es preveia, entre l'antic peatge de la Roca i el de la Martorell. Per l'operació tornada també es preveuen afections. S'espera que tornin 260.000 dels 450.000 vehicles que dijous van sortir de l'àrea metropolitana (ACN) Tot plegat ha coincidit amb el primer cap de setmana llarg amb les noves mesures del Departament d'Interior per reduir la saturació i els accidents. Una és la de recuperar el carril addicional de l'AP-7, entre Sant Celoni i Parets del Vallès, on comença la C-33. O el reforç del servei d'assistència en carretera amb grues, que s'esperaran a prop de l'autopista per endur-se més ràpid els vehicles accidentats. La instal·lació de peatges variables a les vies més concorregudes i a les hores de més trànsit seria molt efectiu per evitar congestions com les que es fan a l'AP-7. Ho afirma el professor d'Economia de la Universitat de Girona i expert en infraestructures Jordi Rossell, que també admet que és una mesura impopular. Són declaracions a "El suplement" de Catalunya Ràdio: "Per exemple, si poséssim un peatge i el traiéssim o el féssim més barat a certes hores, uns acabarien passant a l'hora en què és més car perquè no els importa pagar el que sigui, mentre que d'altres sortirien en altres moments o endarreririen la tornada un dia." Rossell afegeix que les mesures que està duent a terme el govern per millorar la circulació a l'AP-7 serveixen per gestionar el trànsit però el problema de fons és la mateixa infraestructura, que és competència de l'Estat: "Les polítiques que fa la Generalitat no direm que siguin pedaços però sí que serveixen per descongestionar la situació puntual que tenim. Per exemple, que els camions no puguin avançar o circular en determinats dies, instaurar la velocitat variable... Tot això, el que permet és gestionar el trànsit, però no el problema de fons, que és: què fem amb la infraestructura? I de la infraestructura, n'és propietari el govern de l'Estat." Per Rossell, la reducció del preu del transport públic anunciada ahir pel govern espanyol no servirà per augmentar el nombre d'usuaris. Dijous tarda i divendres matí seran els moments de més trànsit de l'operació sortida Vaga del personal de cabina de Ryanair Els tripulants de cabina de Ryanair fan avui diumenge el tercer dia de vaga, després d'una jornada, la d'ahir, amb algunes cancel·lacions i retards en aeroports com el de Barcelona, Palma, Eivissa, Madrid o València. El sindicat USO ha denunciat que Ryanair està portant tripulació del Marroc per operar els vols a Espanya durant les jornades de vaga. Asseguren que s'haurien desplaçat cinc tripulants extracomunitaris per operar vols amb origen o destí a l'estat espanyol. La secretària general d'USO a Ryanair, Lídia Arasanz, qualifica aquesta mesura com a extremadament greu: "Un cop més, trobem més tàctiques, més tripijocs per part de Ryanair per intentar vulnerar el nostre dret a vaga. Algú hauria d'enfrontar-s'hi i dir que això no pot ser. Si una empresa d'aquí no pot utilitzar aquestes tàctiques, per què sí que pot  fer-ho una empresa irlandesa?" Els sindicats ja han interposat una denúncia a la Policia Nacional de l'aeroport de Màlaga davant del fet que aquests tripulants procedents del Marroc no estan donats d'alta a la Seguretat Social espanyola ni a la de cap altre país de la Unió Europea. També han denunciat a l'Audiència Nacional els serveis mínims establerts, que qualifiquen d'abusius. Mentrestant, a l'aeroport de Girona la segona jornada de vaga dels treballadors de Ryanair ha tingut algunes afectacions, amb retards en els vols de més d'una hora.  El personal de cabina de Ryanair farà vaga aquest cap de setmana llarg (ACN/Aleix Freixas) Per la seva banda, Easyjet ha anunciat aturades tres caps de setmana alterns a partir del primer cap de setmana de juliol.