"Nou Pokémon amb rerefons ibèric"
"Nou Pokémon amb rerefons ibèric"
Catalunya nit

Pokémon esmicola rècords en l'estrena a Nintendo i supera PlayStation 5

Pokémon Escarlata i Pokémon Púrpura venen 10 milions de còpies en tres dies i recapten 570 milions d'euros, xifres que doblen les vendes del seu competidor directe, God of War: Ragnarok, en tota una setmana

Sacsejada històrica al món dels videojocs.

La franquícia Pokémon ha trencat tots els rècords aconseguits fins ara per Nintendo i situa Pokémon Escarlata i Pokémon Púrpura, la darrera versió de la franquícia nascuda el 1999, com el joc de més èxit de l'any.

Només en el primer cap de setmana al mercat, el videojoc ha venut 10 milions de còpies, el doble que el següent joc amb més èxit: God of War: Ragnarok, de la seva principal competidora, PlayStation 5.

Pokémon Escarlata i Pokémon Púrpura han recaptat uns 570 milions d'euros en aquest període i esdevenen els més venuts en la seva estrena a Nintendo, a la consola Switch i dins de la saga Pokémon.

És, també, el joc exclusiu per a consola més venut en la seva estrena.

Aquest èxit esmicola les previsions que situaven God of War: Ragnarok de PlayStation 5 com a joc de l'any.

El joc d'aventures està basat en la mitologia nòrdica i el seu èxit aclaparador demostra el seu múscul com a franquícia d'entreteniment.

Així ho sosté Albert Garcia, periodista especialitzat en videojocs i col·laborador del "Generació digital" de Catalunya Ràdio.

"És sorprenent perquè aquestes xifres situen aquesta franquícia de videjocs per sobre d'algunes tan importants com Star Wars, Marvel, o altres franquícies potents com ara les de Disney."

Cal dir que el joc se n'ha beneficiat perquè la seva plataforma porta cinc anys al mercat, amb 100 milions de Nintendo Switch al món, mentre que Sony només ha fabricat 20 milions de PlayStation de darrera generació.

Una pífia considerable malgrat l'èxit

No tot han estat flors i violes per a Nintendo, però.

Les presses per publicar el joc durant la campanya de Nadal han fet que sortís al mercat una versió farcida d'errors i amb uns gràfics avorrits i antiquats.

Això ha fet que Nintendo es disculpés i en publiqués una actualització per resoldre alguns dels problemes que descrivia Garcia.

"Aquest és un joc que ha sortit amb una gran quantitat d'errors tècnics i amb una presentació visual del videojoc molt deficient."

Malgrat això, l'afany de col·leccionisme ha impulsat les vendes del producte, segons el col·laborador del "Generació digital":

"Hi ha una autèntica recerca, és com qui busca cromos d'alguns pokémons específics, que es diuen Shiny, que costen molt d'aconseguir.

La gent es demana fins i tot a quina hora l'has trobat. El factor de col·leccionisme és molt important."

Pokemon Shiny (Nintendúo)

Garcia afegia que l'èxit del joc també passa perquè satisfà totes les edats, perquè és un producte d'estratègia, de fer-se un equip.

Anar al contingut