Hergé, pintat per Andy Warhol (©Hergé-Tintinimaginatio, 2022)
Catalunya Migdia

"Tintín no és una casualitat, al darrere hi ha un artista descomunal"

Hergé es revela com un artista global en una exposició que ara es pot veure al Círculo de Bellas Artes de Madrid

Marc Vidal i JuanolaActualitzat

L'univers Tintín lluita per sobreviure. En un món on les grans icones es mutipliquen i cada dia tenen una vigència més curta, que la de Tintín s'acosti al centenari del seu naixement és tot un mèrit. 

Una de les claus per mantenir viu l'imaginari creat per Hergé és la feina que fan els gestors de l'herència del dibuixant belga. Són els que van impulsar el museu dedicat a Hergé prop de Brussel·les i els que ara porten a Madrid l'exposició que es va inaugurar a París el 2016.

Planxes originals de 'Les aventures de Tintín' (©Hergé-Tintinimaginatio, 2022)

L'exposició va enlluernar París, la ciutat de les grans cites artístiques, i els seus organitzadors -aleshores i ara- la van voler situar al costat de les que s'havien fet a la capital francesa els últims anys per rememorar Magritte, Warhol o Miró. La voluntat és mantenir viu el mite Tintín equiparant els traços d'Hergé als dels grans artistes pictòrics del segle XX.

Cartelleria publicitària obra d'Hergé (©Hergé-Tintinimaginatio, 2022)

Justament, aquesta exposició és una bona oportunitat per veure semblances i diferències entre la feina del creador de Tintín i els grans pintors del segle XX. Els organitzadors hi han aplegat planxes originals dels còmics de Tintín, però també altres creacions que porten cap a la vessant purament artística d'Hergé: els quadres que ell va pintar, la cartelleria original publicitària que va idear i la seva col·lecció pictòrica particular. 

Una recreació de l'escala de Moulinsart a l'exposició de Madrid (©Hergé-Tintinimaginatio, 2022)

Pel tintinòleg Joan Manuel Soldevilla, darrere de Tintín hi ha un gran mestre:

Tintín no és una casualitat. Tintin no és un encert de l'atzar. Tintin és una obra extraordinària perquè darrere de Tintín hi ha un artista descomunal. I l'exposició ens ho mostra.

L'exposició inclou 300 peces originals que satisfaran tots els públics. Des de maquetes i recreacions de les històries de Tintín als originals de les planxes dels àlbums dibuixats per Hergé. Per Joan Manuel Soldevilla, això permet resseguir tot el treball del dibuixant belga:

Hi podem veure la seva manera de treballar, la seva minuciositat, els seu rigor, la seva metodologia. És a dir, podem veure el 'making of', el procés d'elaboració dels àlbums.  

Que Tintín encara té corda però cal no descuidar cap front ho demostra el recent canvi de nom de l'empresa que explota els drets mundials de l'obra. Criticada per la seva estricta política de cessió de drets i per un merxandatge que ratlla el món del luxe, Moulinsart acaba de transformar-se en 'Tintinimaginatio'. Una nova empresa per posicionar el nom de Tintín dins de la marca i obrir el front de la realitat virtual. El món d'Hergé, mira el futur. 

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut