L'autopista del Mediterrani s'ha convertit en la via més transitada del país i l'increment d'expedients relacionats amb el transport de mercaderies i persones s'explica en part per la mobilitat, que ha augmentat un 40% després que els peatges hagin aixecat barreres. L'increment de multes s'explica també per l'augment de la vigilància de les patrulles dels Mossos d'Esquadra. Pel que fa a les multes específiques a camioners i conductors d'autocar, com ara el control de descansos, el pes de la càrrega o la revisió dels tacògrafs, s'ha passat de 143 sancions el 2019 a 238 el 2022. En percentatge això vol dir una pujada del 66%. Si hi afegim la resta d'infraccions del codi de circulació, s'ha passat de 3.500 a 4.100, amb un increment del 16%. Òscar Llatje, coordinador de Mobilitat i de Seguretat Viària del Servei Català de Trànsit, afirma que es multa més perquè es fan més controls: "Controlar l'AP-7 és controlar l'accidentalitat de Catalunya, per tant les sancions augmenten perquè s'està buscant més."   40% més de trànsit després que els peatges hagin aixecat barreres, sobretot la circulació de vehicles pesants als extrems de l'AP-7 Més transport de persones i mercaderies a l'AP-7 A l'autopista del Mediterrani, la circulació de camions i autocars ha augmentat un 30%, segons avança el Servei Català de Trànsit a Catalunya Ràdio. En canvi, Llatje, assenyala que el trànsit al tram central de l'AP-7 s'ha estabilitzat, perquè els camioners s'estimen més fer servir la C-33, que tampoc es paga: "En el tram central de l'AP-7, al Vallès, la disminució del trànsit es deu al fet que la C-33 ha esdevingut una alternativa més còmoda." L'increment més notable de camions es produeix a la zona sud, entre el Papiol i Ulldecona, amb un 40%.