L'Ajuntament de Barcelona ha analitzat com ha evolucionat el trànsit, el soroll i la contaminació a les superilles, però fins ara no havia quantificat com afecten els carrers del voltant les restriccions de trànsit a les zones pacificades. Irma Ventallol, directora de l'Oficina de Canvi Climàtic del consistori.  "Globalment, la ciutat millora, però és cert que hi ha un increment de trànsit en alguns carrers. Aquest increment acostuma a ser d'entre un 10 i un 30%, uns percentatges que no són suficients perquè els veïns de la zona se sentin realment perjudicats a nivell ambiental o social."  Els carrers on hi ha una superilla s'han tornat més atractius (Alonso Carnicer) El carrer Viladomat n'és un bon exemple. Mentre que a Comte Borrell, un dels carrers de la superilla de Sant Antoni, el trànsit s'ha reduït un 82%, a Viladomat ha pujat un 22%. Els veïns, com l'Empar Gimferrer, confirmen que ara passen molts més cotxes que abans i explica com l'afecta en el seu dia a dia l'increment del trànsit.   "Aquí es concentra una quantitat terrible de trànsit, molt més soroll, més fum que entra a casa i més estrès. No pots estar tranquil ni et pots concentrar i, si teletreballes, estàs tota l'estona sentint cotxes. A l'hora de ventilar també hem de vigilar perquè, segons a quina hora, ho facis t'entra molt de fum."  Més cotxes, més soroll i més contaminació David Martínez porta una immobiliària a Sant Antoni. Assegura que li ha pujat moltíssim la demanda als carrers pacificats, on a més també han augmentat els preus, però, a Viladomat, el negoci no acaba de tirar. Des que hi va a parar el trànsit que no pot passar per la superilla, s'ha tornat un carrer menys atractiu. "El carrer Viladomat no va tan buscat com els altres. Amb tant de trànsit i moviment, a la gent no li interessa. Tots els clients busquen el carrer Comte Borrell, volen carrers pacificats i amb poc trànsit."  L'altra cara de la moneda la trobem al taller de motos del Ricard Torrent, al tram final de Viladomat, a tocar del Paral·lel. Per a ell, l'increment de trànsit és un avantatge perquè li agumenta la clientela.  "A mi m'ha beneficiat perquè m'han desviat tot el trànsit al davant del meu negoci. Els cotxes ja no giren per Parlament, m'han posat al davant una parada d'autobús i un semàfor que dura menys d'un minut. Ara davant del meu taller sempre hi ha embussos." L'increment de trànsit a Viladomat contrasta amb el que passa dins de la superilla. Segons l'Ajuntament, en carrers com Comte Borrell hi ha hagut disminuncions de trànsit de fins al 82%, els nivells de diòxid de nitrogen han baixat un 33% i el soroll s'ha reduït en més de 4 decibels. El consistori sosté que, malgrat els increments de trànsit a alguns carrers, les superilles dismuneixen la circulació a tot el seu entorn perquè la gent canvia de ruta, redueix els desplaçaments o opten per deixar el cotxe i moure's amb altres mitjans de transport.