L'ús quotidià de bicicletes i patinets com a mitjans per moure's per l'àrea metropolitana ha crescut entre el 2019 i el 2021 prop del 50%, segons les dades de l'Àrea Metropolitana i de l'Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona. Les dades reflecteixen un creixement notable, els dies feiners, de l'ús d'aquests vehicles a les Bicivies metropolitanes  És a dir, a la xarxa pedalable, que ara ja disposa de més de 500 quilòmetres. L'ús de la bicicleta s'ha incrementat en un 34%, i el del patinet, en un 123%. I en tots dos casos ha crescut més fora de la ciutat de Barcelona. Maite Pérez és cap del Servei de Planificació de Mobilitat de l'AMB i apunta que a la capital l'ús de bicis i patinet ja està més consolidat. "Les dades mostren que l'increment a Barcelona, que també n'hi ha, no ha estat tan considerable. Això fa pensar que segurament a la ciutat de Barcelona s'està consolidant. Mentre que en la resta de la metròpoli, on estem treballant per interconnectar els carrils, és on es veu aquest creixement, afavorit per les connexions que abans no hi eren."   Els desplaçaments amb aquests vehicles ja equivalen a la meitat dels trajectes que es fan en moto, segons Maite Pérez. "Hem de pensar que l'ús de la bicicleta i el patinet ja és la meitat del que representen les motos. Sempre hem pensat que la moto era com un referent de Barcelona i l'àrea metropolitana, però les dades ara ja ho van capgirant. Jo crec que, a la llarga, això anirà a més." L'estudi de l'AMB també evidencia que majoritàriament són homes els que fan servir la bicicleta i el patinet per desplaçar-se. Al voltant de tres quartes parts dels usuaris de Bicivia són homes, i una quarta part, dones. I, per zones, el creixement més gran s'ha registrat als punts de la xarxa de Bicivia més a prop del litoral. Sobretot, a l'eix que connecta el Prat de Llobregat, Gavà i Castelldefels.