Grans gegants de la tecnologia i la comunicació com Google, Apple o Spotify estan invertint milions de dòlars en la producció de podcasts arreu del món. La creació de continguts sonors de distribució digital no para de créixer: es calcula que arreu del món n'escolten més de 600 milions de persones. L'auge del podcast a Catalunya Els telèfons mòbils o els altaveus intel·ligents han afavorit un ressorgiment de l'àudio que ha contribuït a l'eclosió d'aquest format, també a Catalunya. Toni Sellas, coordinador de periodisme a la Universitat de Vic, el descriu com un contingut cultural de consum digital:   Està pensat, concebut, produït i dissenyat com un producte digital i per a les dinàmiques digitals, per a les dinàmiques d'internet. I també és llibertat de consum: tu decideixes quan l'escoltes i com Hi ha podcasts gratuïts, podcasts de pagament, podcasts diaris d'actualitat política i altres de setmanals sobre receptes de cuina. En trobem que estan gravats amb un mòbil i d'altres que tenen una producció sonora impecable. Des de ficcions sonores fins a tertúlies d'humor passant pel periodisme d'investigació. "La família", el podcast de Roger de Gràcia El podcast és un producte disruptiu que trenca els estàndards de la ràdio tradicional; noves formes de consum, nous llenguatges narratius i nous públics. Per Carola Solé, creadora de podcast, és sinònim de llibertat: Hi ha podcasts conversacionals, però a mi els que més m'interessen són els podcasts narratius, un espai on es pot crear sonorament i narrativament, que et permet experimentar. Els límits només te'ls poses tu mateix, com a creador Tot i que els grans gegants tecnològics inverteixen milions d'euros per dominar la indústria del podcasting, una bona part de la producció surt de creadors independents, com explica la mateixa Solé : Tant pot fer un podcast el New York Times, el New Yorker , El País, La Vanguardia... com  el pot fer una persona amb inquietuds. M'agrada aquesta cosa democràtica que té i que després la gent esculli el que vol escoltar La CCMA, líder Als Estats Units i l'Amèrica Llatina el podcàsting ja és una indústria que mou milions de dòlars. A casa nostra és un mercat incipient que lidera la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Precisament aquesta setmana, el grup d'emissores de la corporació ha signat un acord amb el magazín digital "La Mira" per impulsar els Premis Sonor, de podcast en català, i aviat n'estrenarà un de nou, Comarcal 947, d'informació territorial.   Aquí, els referents del podcasting passen pel multipremiat Crims de Carles Porta a Catalunya Ràdio, l'humor satíric de la Sotana, o la mirada de gènere de les Golfes. Hi ha, però, un dèficit lingüístic que remarca Toni Sellas: Hi ha molt poc contingut en català. Sí que últimament hi ha hagut novetats interessants, crec que passen coses, hi ha un cert moviment, però estem molt lluny d'una indústria del podcast en català El 2021, l'Institut Català d'Empreses Culturals va obrir una línia de 120.000 euros per fomentar la creació de podcasts en català. No hi ha dades oficials sobre podcàsting a Catalunya. Al conjunt de l'estat es calcula que hi ha un milió d'oients.