Comença el tall de la línia de tren de Granollers a la Sagrera. Durant tres mesos, els usuaris de les línies R2 Nord i R11 no podran accedir directament a Barcelona i hauran de completar el viatge amb metro, autobusos o altres línies de Rodalies. El tall es fa per traslladar les vies a la posició definitiva que tindran a la futura estació de la Sagrera i posar a punt la nova estació de Sant Andreu Comtal. Xavier Flores mostra les obres de la Sagrera (Catalunya Ràdio) Pel secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores, és una actuació inevitable. "Som davant dues fites històriques que ens exigeixen fer aquest tall al servei. Procurarem minimitzar els efectes amb el pla alternatiu de desplaçaments que hem dissenyat."   Fase I (17 i 18 de setembre) La línia s'acabarà a Montcada i Reixac. Hi haurà autobusos cada quart d'hora que enllaçaran aquesta estació amb la de La Sagrera-Meridiana, on hi ha el metro i altres línies de Rodalies. Una altra opció és caminar cinc minuts fins a l'estació de Montcada i Reixac Manresa i continuar fins a Barcelona amb els trens de l'R4. També queda afectada la línia R1, la del Maresme, que, fins al dilluns dia 19 inclòs, s'acaba i comença a Badalona, on es pot connectar amb el metro. Dispositiu de transport alternatiu: fase I Fase II (19 de setembre - 2 de desembre) A partir del dilluns 19 de setembre comença el gruix de l'actuació. Fins al 2 de desembre, la línia de Granollers s'acabarà a l'actual estació de Sant Andreu Comtal. Allà es pot agafar la línia 1 del metro. Hi haurà dos recursos més en els moments de més demanda. Un autobús llançadora entre Sant Andreu Comtal i La Sagrera-Meridiana a les hores punta dels dies feiners (de 6.00 a 10.00 i de 16.00 a 20.00). I un servei d'autobús des de l'estació de Granollers Centre també fins a La Sagrera-Meridiana cada dia a les hores de més afluència (de 6.00 a 10.30 i de 17.00 a 20.30 els dies feiners i de 8.00 a 10.45 i de 18.00 a 20.45 els dissabtes, diumenges i festius). Els trens de l'R11, la línia de Girona, pararan a totes les estacions perquè hi hagi un tren cada quart d'hora entre Granollers Centre i Sant Andreu els dies feiners i cada mitja hora el cap de setmana. L'R1 començarà i acabarà a Badalona els caps de setmana del 29 i 30 d'octubre i del 12 i 13 de novembre. Dispositiu de transport alternatiu: fase II Fase III (3-10 de desembre) El dispositiu per a les línies R2 Nord i R11 és el mateix que a la fase I. Sense afectació a la línia R1 Des de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), el portaveu al Vallès Oriental, Jaume Vernet, no pateix tant per les obres com per les avaries. "El perill, més que en les obres, és en les incidències a Rodalies. S'ha apostat per la gratuïtat en comptes de fer inversions contínues per guanyar confiança." I sobre el pla alternatiu per aquest tall, dona un vot de confiança. "Si els autobusos funcionen bé, es pot connectar amb el metro, i si els informadors fan la seva feina, no hi ha d'haver problemes. Aquest estiu, el tall a l'L5 del metro no va comportar problemes greus. A la pràctica, ho veurem." El tren de l'aeroport acabarà durant tot el procés a l'estació de França. Els abonaments gratuïts de Rodalies valdran per als transports alternatius. Aquest dispositiu afectarà 73.000 viatgers, gairebé el 20% dels usuaris de Rodalies. Una setantena d'informadors atendran els usuaris.