
Per què els joves no compren a la peixateria?
8 de cada 10 persones que van a aquests comerços tenen més de 51 anys, segons un estudi fet a la Costa Brava
Qui va a la peixateria? Cada quan? Qui compra el peix a casa? Això és el que ha analitzat un estudi fet per la Fundació Promediterrània, que vetlla per la conservació, estudi i difusió del patrimoni cultural i marítim. Ha analitzat 14 peixateries de municipis de la Costa Brava i ha comprovat que la gent jove no hi va.
L'estudi conclou que 8 de cada 10 persones que van a la peixateria tenen més de 51 anys i, si filem més prim, la meitat en té més de 65. Francesc Fusté, investigador de Laboratori Multidisciplinari de Recerca en Turisme de la Universitat de Girona, destaca on cal posar el focus:
"Hem de mirar com podem atraure públic jove. I sobretot, entendre la seva compra, veure si és a través de grans superfícies o compres electròniques."

Fusté també remarca que cal informació al consumidor sobre la temporalitat o l'estacionalitat de cada espècie per atraure un consumidor més jove:
"Quan parlem de productes de la terra tots tenim clar que hi ha estacionalitat. Per exemple, amb els bolets. En canvi, quan parlem dels productes de la mar, la temporalitat no arriba tan clarament al consumidor."
Escletxa de gènere
L'estudi també remarca que hi ha, no només una escletxa d'edat sinó també de gènere, ja que qui va a la peixateria majoritàriament són les dones, concretament, 3 de cada 4.
Aquest estudi s'ha fet enquestant 420 persones de 14 municipis de la Costa Brava, des de finals de març i fins a la meitat de maig, amb enquestes fetes entre setmana.

- ARXIVAT A:
- Alimentació