Ja es veu la llum al final del túnel. El tòpic és més necessari que mai després de 7 anys d'obres i un retard de 2 anys respecte del calendari inicialment previst. Però finalment aquest cap de setmana entrarà en servei la nova galeria, que farà molt més fluïda l'entrada i la sortida de Barcelona per la Gran Via. El túnel ja està a punt per engolir els vehicles (Catalunya Ràdio / Joan Garcia Riera) De moment, però, serà només de sortida, perquè l'obertura es limita al túnel en sentit Besòs. Per veure l'obra del tot enllestida i perquè entri en servei el túnel d'entrada en sentit Llobregat caldrà esperar fins a principis del 2022. 25 metres de fondària La profunditat és una de les característiques de la nova infraestructura. Arriba als 25 metres perquè s'ha hagut d'excavar sota les vies de Rodalies i del metro que ja passaven per sota de la plaça de les Glòries. El túnel té un pendent del 7% en alguns punts (Catalunya Ràdio / Joan Garcia Riera) També destaquen la il·luminació i els serveis, on s'ha posat l'accent en la seguretat. Hi ha sortides d'emergència cada 200 metres i dos apartadors per aparcar-hi vehicles en cas d'avaries o accidents. El túnel compta amb l'última tecnologia en mesures de seguretat i control. Aquests dies s'han acabat de fer les revisions prèvies a l'obertura al trànsit. Una de les sortides d'emergència que té el túnel (Catalunya Ràdio / Joan Garcia Riera) Dels tres carrils, un serà exclusiu per al transport públic perquè s'hi ha fet el primer carril bus en un túnel. Això implica que el trànsit privat no guanyi en capacitat però sí en fluïdesa perquè qui surti de Barcelona s'estalviarà semàfors a partir del carrer Padilla, com explica Adrià Gomila, director de Serveis de Mobilitat de l'Ajuntament: "Fins al carrer Padilla les condicions seran les mateixes que ara. Però un cop superada la cruïlla amb Padilla, el trànsit passarà pel túnel i ja no trobarà més semàfors. A la sortida del túnel el conductor tindrà dues opcions: seguir recte cap a la C-31 i la Ronda Litoral o sortir cap al lateral de la Gran Via." Una obra llargament esperada que s'ha endarrerit més del que estava previst (Catalunya Ràdio / Joan Garcia Riera) Nova plaça L'entrada en servei de la nova galeria i l'eliminació del trànsit per superfície convertirà la plaça de les Glòries en un nou punt de centralitat de la ciutat, com ja va preveure Ildefons Cerdà al segle XVIII en el seu pla d'expansió de Barcelona. Aquest és precisament un dels grans anhels dels veïns del barri, que porten anys suportant les obres. "La veritat és que molt content que per fi l'obrin, i ganes de veure ja la plaça sense cotxes i per als veïns." "Tinc 42 anys, i tota la vida he viscut al barri. He hagut de suportar totes les remodelacions. Suposo que quan això ho arreglin i el trànsit vagi per sota tindrem una altra perspectiva." Un dels apartadors per aturar el vehicle en cas de tenir problemes (Catalunya Ràdio / Joan Garcia Riera)