Malestar entre els conductors que aquest dilluns han viscut l'estrena del túnel de Glòries en sentit d'entrada a Barcelona un dia feiner a l'hora punta. Després d'haver circulat set anys entre obres, ara es troben que han de fer més cues i no amaguen el disgust. "Hi ha més retencions del que és normal. Esperava que facilités el trànsit però no el facilita. Hi ha un semàfor abans d'arribar al túnel i a tota la Gran Via hi ha un col·lapse bestial." La nova infraestructura té una cara i una creu. La cara és per a qui hi entra en transport públic. És més ràpid perquè un dels tres carrils que hi ha està reservat al bus. La creu, per al vehicle privat. Se li ha reduït la capacitat d'entrada respecte al traçat en superfície. A més, el semàfor d'entrada al túnel trasllada les retencions molt abans. El primer matí feiner han arribat gairebé a la intersecció de la C-31 amb les rondes. Cua a l'interior del túnel a primera hora del matí (Joan Garcia / Catalunya Ràdio) L'Ajuntament ha equiparat les retencions a les habituals, com ha explicat Manel Valdés, gerent de Mobilitat. "Les retencions han sigut equivalents a les de setmanes anteriors amb algun incident. Tot ha funcionat de manera correcta. El túnel i la regulació dels semàfors. S'ha avariat un vehicle a l'interior del túnel a les 08.40 i al cap de vint minuts s'havia recuperat la normalitat." El consistori confia que el trànsit millorarà a mesura que els conductors assimilin la millor ruta cap al seu destí ara que per la plaça de les Glòries, en superfície, només hi circulen el transport públic, els taxis, les bicicletes i els veïns. El transport públic és ara l'amo i senyor dels vials en superfície (Jordi Corbalan / Catalunya Ràdio) L'altra cara de la moneda són els veïns del tram de la Gran Via al barri del Clot. No se'n saben avenir, del silenci d'ara. "Abans era un caos. Porto aquí 40 anys i han fet l'obra tres vegades. I vinga cotxes i més cotxes. No podíem dormir del soroll i ara estem de meravella." Els veïns celebren haver perdut de vista una autopista urbana (Jordi Corbalan / Catalunya Ràdio) Ara toca urbanitzar la zona. Primer, provisionalment. I després, convertir-la en la prolongació del Parc de Glòries.