Creix el nombre d'atropellaments amb l'augment de patinets elèctrics en aquest últim any a Tarragona. Tot i que amb la limitació de la velocitat a 30km/h s'ha consolidat el descens de l'accidentalitat a la ciutat, l'augment exponencial d'aquests vehicles ha fet augmentar les conductes incíviques i els accidents. Accidents de trànsit a la baixa al nucli urbà de Tarragona L'ordenança que obliga a circular a 30km/h pel nucli urbà de Tarragona va entrar en vigor ara fa un any i ha consolidat la tendència a la baixa del nombre d'accidents a la ciutat. La comparativa feta amb les dades del 2019 i el 2021 mostra que l'accidentalitat ha caigut un 14%. Tot i això, des de l'Ajuntament han advertit un augment d'accidents en què els patinets estan implicats. Roda de premsa de balanç de l'entrada en vigor de Tarragona Ciutat 30 (CCMA ) Si el 2019 hi va haver 20 accidents, fins al setembre del 2021 ja se n'han registrat 52. Un fet que coincidit amb l'augment de la presència d'aquests vehicles per l'arribada de diverses empreses de lloguer de patinets elèctrics a la ciutat. S'hi refereix la regidora de Seguretat Ciutadana, Cristina Guzmán.   "L'entrada en funcionament de Tarragona Ciutat 30 i l'arribada d'empreses de lloguer de patinets elèctrics (...) són alguns dels factors que expliquen aquest creixement. Hem detectat que a alguns conductors d'aquests patinets els falta perícia perquè no tenen cap formació prèvia, desconeixen les normes de trànsit i això fa que provoquin moltes sortides de via i molts xocs."   En aquest sentit i amb l'objectiu de disminuir el nombre d'accidents i atropellaments, el consistori ha impulsat noves activitats didàctiques sobre normes de seguretat i de circulació, i en el proper ple municipal es volen aprovar noves mesures, que passen, entre altres coses, per obligar a circular amb casc i pel carril bici.