Ja han començat els treballs per desmantellar la línia ferroviària en desús entre Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant (Baix Camp) i Salou (el Tarragonès). Les feines duraran un any i en alguns trams es tornarà a muntar --més endavant-- una via adaptada al nou tren tramvia que la Generalitat ha projectat a la zona. Era una condició de la declaració d'impacte ambiental del nou traçat de doble via que es va fer per treure els trens dels centres de les poblacions turístiques de la costa i poder desdoblar el corredor del mediterrani. Treballs per desmantellar la línia de la costa en desús entre Vandellòs i Salou (Adif) Els primers operaris han tret els primers rails a la zona sud del tram, al terme de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant. En total, es desmantellaran 28 quilòmetres de via única de l'antiga línia de la costa. Es retiren el carril, les travesses, els aparells de via i el balast, així com els pals de catenària entre Cambrils i Salou-Port Aventura que quedaven pendents, i també les instal·lacions de seguretat i comunicacions, com ara els senyals lluminosos, balises i altres elements. Línia suprimida i l'alternativa posada en servei el 2020 (CCMA) Es tracta d'una obra llargament reivindicada pels alcaldes de la zona després que el gener del 2020 es posés en marxa la variant del corredor del mediterrani. El que ho ha fet amb més insistència ha estat el de Salou, Pere Granados, que ho considera una gran oportunitat per transformar el centre de la població. "Quedarà absolutament vertebrat, la part de dalt i la part de baix, històricament separades per les vies del tren, finalment tindran permeabilitat total. Els veïns guanyaran moltíssima qualitat de vida i suposa una gran oportunitat de futur." Antic traçat del tren a Salou per on s'ha projectat el nou tren tramvia (Manel Sastre/CCMA) En total, es retiraran 66.000 metres de carril, 55.500 travesses, 39.000 m³ de balast i 156 pals de catenària. Adif ja havia fet treballs previs, com la retirada de la línia aèria de contacte per evitar actes vandàlics. A les estacions també es desmuntaran totes les instal·lacions i vies complementàries. En el cas de l'estació de l'Hospitalet de l'Infant també es traurà la marquesina. Els treballs tenen un pressupost d'1.829.258 euros i un termini d'execució estimat de 12 mesos. Aquesta actuació compta amb el finançament europeu a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i està finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU.