TOTS ELS ÀUDIOS

  • Park&Ride: aparca i puja al transport públic
    Escolta àudio

    Park&Ride: aparca i puja al transport públic

    Els Park and Ride són punts de connexió entre el vehicle privat i el transport públic per reduir la circulació i la contaminació a les grans ciutats. Però els grans aparcaments promesos no s'han fet. Què s'està fent per fomentar-ho?

    Els Park and Ride són punts de connexió entre el vehicle privat i el transport públic per reduir la circulació i la contaminació a les grans ciutats. Però els grans aparcaments promesos no s'han fet. Què s'està fent per fomentar-ho?

  • El vehicle elèctric: el repte de la recàrrega
    Escolta àudio

    El vehicle elèctric: el repte de la recàrrega

    La recàrrega i l'autonomia dels vehicles són part dels reptes que té la mobilitat elèctrica. Parlem de com ho afronta el sector amb Circontrol, empresa catalana líder mundial en punts de recàrrega per a vehicles elèctrics.

    La recàrrega i l'autonomia dels vehicles són part dels reptes que té la mobilitat elèctrica. Parlem de com ho afronta el sector amb Circontrol, empresa catalana líder mundial en punts de recàrrega per a vehicles elèctrics.

  • La T-Verda: del vehicle contaminant al transport públic
    Escolta àudio

    La T-Verda: del vehicle contaminant al transport públic

    La T-Verda dona accés al transport públic durant tres anys. El requisit és desballestar un vehicle contaminant que no tingui dret a l'etiqueta ambiental i comprometre's a no comprar-ne cap altre. És una mesura per fomentar el canvi d'hàbit cap el transport públic.

    La T-Verda dona accés al transport públic durant tres anys. El requisit és desballestar un vehicle contaminant que no tingui dret a l'etiqueta ambiental i comprometre's a no comprar-ne cap altre. És una mesura per fomentar el canvi d'hàbit cap el transport públic.

  • Logística intel·ligent
    Escolta àudio

    Logística intel·ligent

    Una "start-up" catalana aplica la intel·ligència artificial a la logística per reduir un 30 per cent el temps de les rutes. Hi surten guanyant les empreses, els conductors i les ciutats. I el nom de "Hedyla" té arrels cinematogràfiques.

    Una "start-up" catalana aplica la intel·ligència artificial a la logística per reduir un 30 per cent el temps de les rutes. Hi surten guanyant les empreses, els conductors i les ciutats. I el nom de "Hedyla" té arrels cinematogràfiques.

  • Com ha de ser la mobilitat postconfinament
    Escolta àudio

    Com ha de ser la mobilitat postconfinament

    Abans de la pandèmia cada dia entraven i sortien de Barcelona 900.000 persones. Més de la meitat ho feien en transport públic. Què han de poder oferir ara trens, metros i autobusos?

    Abans de la pandèmia cada dia entraven i sortien de Barcelona 900.000 persones. Més de la meitat ho feien en transport públic. Què han de poder oferir ara trens, metros i autobusos?

  • Motosharing i bicisharing: mobilitat individual compartida pel desconfinament
    Escolta àudio

    Motosharing i bicisharing: mobilitat individual compartida pel desconfinament

    L'Ajuntament de Barcelona ha adjudicat a 12 empreses de motos més de 4.000 llicències, i a 7 de bicicletes més de 3.000 autoritzacions. Amb l'emergència sanitària pel coronavirus, el consistori accelera aquest procés perquè entén que aquests serveis són una bona alternativa per oferir desplaçaments adequats en l'anomenada "nova normalitat".

    L'Ajuntament de Barcelona ha adjudicat a 12 empreses de motos més de 4.000 llicències, i a 7 de bicicletes més de 3.000 autoritzacions. Amb l'emergència sanitària pel coronavirus, el consistori accelera aquest procés perquè entén que aquests serveis són una bona alternativa per oferir desplaçaments adequats en l'anomenada "nova normalitat".

  • Com fer sostenible anar a zones d'alta afluència
    Escolta àudio

    Com fer sostenible anar a zones d'alta afluència

    Polígons industrials, hospitals, universitats, estacions o espais on es programen actes multitudinaris són espais que poden generar un elevat nombre de desplaçaments en un dia. Què podem fer perquè la mobilitat en aquestes zones de gran afluència sigui més sostenible?

    Polígons industrials, hospitals, universitats, estacions o espais on es programen actes multitudinaris són espais que poden generar un elevat nombre de desplaçaments en un dia. Què podem fer perquè la mobilitat en aquestes zones de gran afluència sigui més sostenible?

  • Ferrolinera: L'energia del tren al servei del cotxe elèctric
    Escolta àudio

    Ferrolinera: L'energia del tren al servei del cotxe elèctric

    Què se'n fa, de l'energia elèctrica que genera un tren quan frena? Una part l'aprofiten altres trens. Però una altra es perd. Adif ha desenvolupat un sistema per captar-la i aprofitar-la per recarregar vehicles elèctrics a carreteres i ciutats. Són les "ferrolineres".

    Què se'n fa, de l'energia elèctrica que genera un tren quan frena? Una part l'aprofiten altres trens. Però una altra es perd. Adif ha desenvolupat un sistema per captar-la i aprofitar-la per recarregar vehicles elèctrics a carreteres i ciutats. Són les "ferrolineres".

  • Com fer més sostenible anar a treballar?
    Escolta àudio

    Com fer més sostenible anar a treballar?

    Els plans de desplaçaments d'empresa són un conjunt d'actuacions per millorar la mobilitat dels treballadors i visitants afavorint l'ús de modes de transport alternatius al vehicle privat. Qui n'ha de tenir i com afavoreixen també la mateixa empresa?

    Els plans de desplaçaments d'empresa són un conjunt d'actuacions per millorar la mobilitat dels treballadors i visitants afavorint l'ús de modes de transport alternatius al vehicle privat. Qui n'ha de tenir i com afavoreixen també la mateixa empresa?

  • Per on han de poder anar els patinets elèctrics... i per on no?
    Escolta àudio

    Per on han de poder anar els patinets elèctrics... i per on no?

    Representants d'una cinquantena d'ajuntaments catalans han començat a debatre com s'ha de regular l'ús dels vehicles de mobilitat personal. L'estrella és el patinet elèctric. Per on han de poder anar, per on no, i quines mesures de seguretat han de tenir en compte els que hi van?

    Representants d'una cinquantena d'ajuntaments catalans han començat a debatre com s'ha de regular l'ús dels vehicles de mobilitat personal. L'estrella és el patinet elèctric. Per on han de poder anar, per on no, i quines mesures de seguretat han de tenir en compte els que hi van?

  • Podem tenir una gasinera a casa?
    Escolta àudio

    Podem tenir una gasinera a casa?

    Badalona té la primera gasinera de petit format de tot l'Estat amb una finalitat formativa. Nedgia i el Gremi d'Instal·ladors del Barcelonès Nord i el Maresme l'han muntada per formar professionals d'empreses instal·ladores per oferir-ho a clients interessats en l'ús del gas natural per a la mobilitat. Podem tenir un aparell així a casa?

    Badalona té la primera gasinera de petit format de tot l'Estat amb una finalitat formativa. Nedgia i el Gremi d'Instal·ladors del Barcelonès Nord i el Maresme l'han muntada per formar professionals d'empreses instal·ladores per oferir-ho a clients interessats en l'ús del gas natural per a la mobilitat. Podem tenir un aparell així a casa?

  • "Carpooling": què té de bò compartir cotxe per anar a la feina?
    Escolta àudio

    "Carpooling": què té de bò compartir cotxe per anar a la feina?

    El "carpooling", o l'ús del cotxe compartit per a trajectes de casa a la feina, és el mitjà més sostenible, després de la bicicleta, per anar a treballar. Com funciona? Què el fa diferent del "carsharing"? N'expliquem els avantatges econòmics, de comoditat i de relació social.

    El "carpooling", o l'ús del cotxe compartit per a trajectes de casa a la feina, és el mitjà més sostenible, després de la bicicleta, per anar a treballar. Com funciona? Què el fa diferent del "carsharing"? N'expliquem els avantatges econòmics, de comoditat i de relació social.

  • Polígons industrials: ...i el transport públic?
    Escolta àudio

    Polígons industrials: ...i el transport públic?

    A Catalunya, unes 300.000 persones treballen en polígons industrials. Hi van majoritàriament en cotxe particular. Com s'hi pot reforçar el pes del transport públic?

    A Catalunya, unes 300.000 persones treballen en polígons industrials. Hi van majoritàriament en cotxe particular. Com s'hi pot reforçar el pes del transport públic?

  • La xarxa de recàrrega podrà assumir l'increment de vehicles elèctrics?
    Escolta àudio

    La xarxa de recàrrega podrà assumir l'increment de vehicles elèctrics?

    La flota de vehicles elèctrics no para de créixer. L'Institut Català de l'Energia i els ajuntaments han fet una aposta clara per dotar la xarxa viària de punts de recàrrega ràpida. Serà suficient o caldrà buscar nous sistemes per abastir la demanda?

    La flota de vehicles elèctrics no para de créixer. L'Institut Català de l'Energia i els ajuntaments han fet una aposta clara per dotar la xarxa viària de punts de recàrrega ràpida. Serà suficient o caldrà buscar nous sistemes per abastir la demanda?

  • Avions més nets
    Escolta àudio

    Avions més nets

    Què fan les aerolínies perquè el fet de volar més sigui compatible amb la necessitat de contaminar menys? Ens ho explica Javier Gándara, president de l'Associació de Línies Aèries (ALA).

    Què fan les aerolínies perquè el fet de volar més sigui compatible amb la necessitat de contaminar menys? Ens ho explica Javier Gándara, president de l'Associació de Línies Aèries (ALA).

Anar al contingut