Assaig general

  • René Jacobs debuta al Gran Teatre del Liceu amb l'estrena al coliseu de l'òpera "Orpheus"
    Escolta àudio

    René Jacobs debuta al Gran Teatre del Liceu amb l'estrena al coliseu de l'òpera "Orpheus"

    Demà dissabte, a les 6 de la tarda, es podrà sentir per primera vegada al Liceu l'òpera "Orpheus" de Georg Philipp Telemann, una partitura estrenada a Hamburg el 1726 però després perduda durant segles. No es va tornar a localitzar fins al 1978 i els últims anys ha estat especialment estudiada i treballada pel director belga René Jacobs, que en va fer el primer enregistrament el 1998 i és qui la porta ara al teatre de la Rambla, al capdavant de la formació de música barroca B'Rock Orchestra (fundada a Gant el 2005) i un repartiment format per joves cantants en una única interpretació de concert. Amb ella, Jacobs debuta com a director al coliseu i s'inicia un projecte de tres anys del Gran Teatre del Liceu amb ell al voltant del mite d'Orfeu que el portarà a dirigir la temporada 22/23 l'òpera "Orfeo ed Euridice" de Gluck i la següent, "L'Orfeo" de Monteverdi. Hem tingut l'oportunitat de parlar-ne amb el mateix René Jacobs (a la foto).

    Demà dissabte, a les 6 de la tarda, es podrà sentir per primera vegada al Liceu l'òpera "Orpheus" de Georg Philipp Telemann, una partitura estrenada a Hamburg el 1726 però després perduda durant segles. No es va tornar a localitzar fins al 1978 i els últims anys ha estat especialment estudiada i treballada pel director belga René Jacobs, que en va fer el primer enregistrament el 1998 i és qui la porta ara al teatre de la Rambla, al capdavant de la formació de música barroca B'Rock Orchestra (fundada a Gant el 2005) i un repartiment format per joves cantants en una única interpretació de concert. Amb ella, Jacobs debuta com a director al coliseu i s'inicia un projecte de tres anys del Gran Teatre del Liceu amb ell al voltant del mite d'Orfeu que el portarà a dirigir la temporada 22/23 l'òpera "Orfeo ed Euridice" de Gluck i la següent, "L'Orfeo" de Monteverdi. Hem tingut l'oportunitat de parlar-ne amb el mateix René Jacobs (a la foto).

  • El Grupo Compay Segundo fa una gira per Espanya en els 25 anys del Buena Vista Social Club
    Escolta àudio

    El Grupo Compay Segundo fa una gira per Espanya en els 25 anys del Buena Vista Social Club

    El proper 19 de novembre, al Kursaal de Manresa hi sonarà la música del Grupo Compay Segundo, banda que ret tribut i duu el mateix nom del llegendari músic cubà, peça clau de la música d'arrel de l'illa caribenya, sobretot per haver inventat l'"armónico", un instrument híbrid entre la guitarra i el tres cubà. Va ser al final de la seva vida quan va ser redescobert pel famós projecte Buena Vista Social Club, del qual ara se'n celebren els 25 anys. Motius suficients, doncs, per repassar aquest llegat i conversar amb el grup que ret tribut a Compay Segundo, liderat pel seu fill, Salvador Repilado, amb qui hem pogut conectar via telefònica i ens ha explicat com van ser els inicis musicals del seu pare, com dèiem creador de l'"armónico", però abans, clarinetista.

    El proper 19 de novembre, al Kursaal de Manresa hi sonarà la música del Grupo Compay Segundo, banda que ret tribut i duu el mateix nom del llegendari músic cubà, peça clau de la música d'arrel de l'illa caribenya, sobretot per haver inventat l'"armónico", un instrument híbrid entre la guitarra i el tres cubà. Va ser al final de la seva vida quan va ser redescobert pel famós projecte Buena Vista Social Club, del qual ara se'n celebren els 25 anys. Motius suficients, doncs, per repassar aquest llegat i conversar amb el grup que ret tribut a Compay Segundo, liderat pel seu fill, Salvador Repilado, amb qui hem pogut conectar via telefònica i ens ha explicat com van ser els inicis musicals del seu pare, com dèiem creador de l'"armónico", però abans, clarinetista.

  • L'editorial Nórdica commemora el centenari de Brassens amb un llibre amb els seus poemes i cançons
    Escolta àudio

    L'editorial Nórdica commemora el centenari de Brassens amb un llibre amb els seus poemes i cançons

    Prop de 40 poemes i cançons de Georges Brassens, figura cabdal de la cançó francesa, s'han recollit en un llibre que coincideix amb l'any en què se celebra el centenari d'aquesta figura cabdal del pensament i la cultura europees. Es tracta de "Georges Brassens, poemas y canciones", publicat per l'editorial Nórdica, que acosta al lector uns textos que han traspassat l'àmbit musical, acompanyats d'il·lustracions d'Emilio Urberuaga. L'editor, Diego Moreno, un enamorat de les cançons de Brassens, ens explica com es va plantejar aquesta publicació.

    Prop de 40 poemes i cançons de Georges Brassens, figura cabdal de la cançó francesa, s'han recollit en un llibre que coincideix amb l'any en què se celebra el centenari d'aquesta figura cabdal del pensament i la cultura europees. Es tracta de "Georges Brassens, poemas y canciones", publicat per l'editorial Nórdica, que acosta al lector uns textos que han traspassat l'àmbit musical, acompanyats d'il·lustracions d'Emilio Urberuaga. L'editor, Diego Moreno, un enamorat de les cançons de Brassens, ens explica com es va plantejar aquesta publicació.

  • L'Associació Joan Manén presenta un web dedicat a intèrprets catalans que han fet història
    Escolta àudio

    L'Associació Joan Manén presenta un web dedicat a intèrprets catalans que han fet història

    L'Associació Joan Manén fa un pas més en la seva tasca de recuperació del patrimoni musical del nostre país i presenta el web www.interpretscatalanshistorics.com, amb el qual va més enllà de la programació de compositors oblidats a través del cicle "Els teus clàssics" i centra els esforços en la reivindicació de nombrosos intèrprets del nostre passat. Òbviament, el fet que Joan Manén tingués aquesta doble dimensió d'intèrpret i compositor es troba en l'origen del projecte. Fins a 35 redactors han elaborat de manera expressa i rigorosa la biografia dels 68 intèrprets que es presenten inicialment, corresponents a les disciplines de violí, violoncel, cant i piano. Tant les categories com el nombre d'intèrprets s'anirà ampliant progressivament. Ens n'han donat tots els detalls Daniel Blanch, president de l'Associació i coordinador del web i un dels redactors, Josep Maria Rebés.

    L'Associació Joan Manén fa un pas més en la seva tasca de recuperació del patrimoni musical del nostre país i presenta el web www.interpretscatalanshistorics.com, amb el qual va més enllà de la programació de compositors oblidats a través del cicle "Els teus clàssics" i centra els esforços en la reivindicació de nombrosos intèrprets del nostre passat. Òbviament, el fet que Joan Manén tingués aquesta doble dimensió d'intèrpret i compositor es troba en l'origen del projecte. Fins a 35 redactors han elaborat de manera expressa i rigorosa la biografia dels 68 intèrprets que es presenten inicialment, corresponents a les disciplines de violí, violoncel, cant i piano. Tant les categories com el nombre d'intèrprets s'anirà ampliant progressivament. Ens n'han donat tots els detalls Daniel Blanch, president de l'Associació i coordinador del web i un dels redactors, Josep Maria Rebés.

  • La 8a edició del Festival NEU! programa una vintena d'espectacles de jazz, pop i clàssica
    Escolta àudio

    La 8a edició del Festival NEU! programa una vintena d'espectacles de jazz, pop i clàssica

    El Festival NEU! és un certamen que fuig de les etiquetes més estereotipades i posa en un mateix cartell artistes que amb tota seguretat poden interessar tant a entusiastes del pop com al públic amant del jazz i la clàssica. Precisament ahir es va presentar la vuitena edició d'aquest festival gironí que tindrà lloc durant dos mesos, del 26 de novembre al 30 de gener, i el seu programador, Xebi Salvatella, ens ha explicat les propostes més destacades de la vintena d'espectacles que s'han programat a diferents escenaris gironins.

    El Festival NEU! és un certamen que fuig de les etiquetes més estereotipades i posa en un mateix cartell artistes que amb tota seguretat poden interessar tant a entusiastes del pop com al públic amant del jazz i la clàssica. Precisament ahir es va presentar la vuitena edició d'aquest festival gironí que tindrà lloc durant dos mesos, del 26 de novembre al 30 de gener, i el seu programador, Xebi Salvatella, ens ha explicat les propostes més destacades de la vintena d'espectacles que s'han programat a diferents escenaris gironins.

  • Cora Novoa, mentora d'un projecte amb alumnes del Taller de Músics que s'estrenarà al Sónar CCCB
    Escolta àudio

    Cora Novoa, mentora d'un projecte amb alumnes del Taller de Músics que s'estrenarà al Sónar CCCB

    Des de fa uns mesos, la productora i creadora d'art digital Cora Novoa protagonitza un programa de mentoria, impulsat conjuntament per Acción Cultural Española i el Taller de Músics, on participen alumnes de la institució barcelonina. Es tracta de "Cora Novoa and The Artifacts", on l'artista treballa amb intèrprets d'instruments diferents, i provinents d'estils diversos com poden ser el folk, el jazz o el flamenc. De moment, el projecte s'ha estrenat a la branca del festival Sónar de Turquia i està previst que es presenti a finals de mes al Sónar CCCB, un dels festivals sorgits del macroesdeveniment de música avançada i art digital. Ens ho ha explicat ella mateixa.

    Des de fa uns mesos, la productora i creadora d'art digital Cora Novoa protagonitza un programa de mentoria, impulsat conjuntament per Acción Cultural Española i el Taller de Músics, on participen alumnes de la institució barcelonina. Es tracta de "Cora Novoa and The Artifacts", on l'artista treballa amb intèrprets d'instruments diferents, i provinents d'estils diversos com poden ser el folk, el jazz o el flamenc. De moment, el projecte s'ha estrenat a la branca del festival Sónar de Turquia i està previst que es presenti a finals de mes al Sónar CCCB, un dels festivals sorgits del macroesdeveniment de música avançada i art digital. Ens ho ha explicat ella mateixa.

  • L'OBC estrena aquest cap de setmana l'obra "In luce praesenti" de Miquel Oliu
    Escolta àudio

    L'OBC estrena aquest cap de setmana l'obra "In luce praesenti" de Miquel Oliu

    El concert d'aquest cap de setmana de l'OBC té, entre altres atractius, l'estrena d'una obra d'encàrrec de L'Auditori al compositor Miquel Oliu. "In luce praesenti" és el títol d'aquesta peça encarregada el març del 2019 i que va quedar enllestida al cap d'un any, però l'estrena es va haver d'ajornar per la pandèmia. És per això que l'obra estava pensada per coincidir amb el leitmotiv de la Creació, que va impregnar tota la temporada passada, però també encaixa amb l'actual. N'hem parlat amb el mateix Miquel Oliu.

    El concert d'aquest cap de setmana de l'OBC té, entre altres atractius, l'estrena d'una obra d'encàrrec de L'Auditori al compositor Miquel Oliu. "In luce praesenti" és el títol d'aquesta peça encarregada el març del 2019 i que va quedar enllestida al cap d'un any, però l'estrena es va haver d'ajornar per la pandèmia. És per això que l'obra estava pensada per coincidir amb el leitmotiv de la Creació, que va impregnar tota la temporada passada, però també encaixa amb l'actual. N'hem parlat amb el mateix Miquel Oliu.

  • El cicle de concerts Jazz i Fires arriba a la desena edició combinant varietat i proximitat
    Escolta àudio

    El cicle de concerts Jazz i Fires arriba a la desena edició combinant varietat i proximitat

    Amb les festes de Sant Narcís de Girona, també arriba el Jazz i Fires, cicle de concerts amb una visió estilística molt àmplia, que comença divendres, dia 29, i acabarà el diumenge 7 de novembre. Aquesta serà la desena edició d'aquest cicle, que al costat de la varietat també busca la proximitat, i aquest seria un dels trets diferencials de la proposta en comparació amb festivals o esdeveniments de més envergadura. N'hem parlat amb Alix Levy, programador i responsable del Sunset Jazz Club, el local on tenen lloc els concerts del Jazz i Fires.

    Amb les festes de Sant Narcís de Girona, també arriba el Jazz i Fires, cicle de concerts amb una visió estilística molt àmplia, que comença divendres, dia 29, i acabarà el diumenge 7 de novembre. Aquesta serà la desena edició d'aquest cicle, que al costat de la varietat també busca la proximitat, i aquest seria un dels trets diferencials de la proposta en comparació amb festivals o esdeveniments de més envergadura. N'hem parlat amb Alix Levy, programador i responsable del Sunset Jazz Club, el local on tenen lloc els concerts del Jazz i Fires.

  • El Trio Cornucòpia estrenarà quatre obres d'encàrrec en un concert a Mallorca
    Escolta àudio

    El Trio Cornucòpia estrenarà quatre obres d'encàrrec en un concert a Mallorca

    Cornucòpia és un trio de clarinets format per Sílvia Insa, Joan Sempere i Rafel Caldentey, membres de la Banda Municipal de Palma, que el proper cap de setmana presentarà un concert, produït amb el suport de la Fundació ACA, que combinarà els Nocturns de Mozart amb l'estrena de quatre obres d'encàrrec de música contemporània. Un dels membres de la formació, Rafel Caldentey, ens ha presentat la trajectòria del grup, i ens ha parlat d'aquest concert com dels seus propers projectes.

    Cornucòpia és un trio de clarinets format per Sílvia Insa, Joan Sempere i Rafel Caldentey, membres de la Banda Municipal de Palma, que el proper cap de setmana presentarà un concert, produït amb el suport de la Fundació ACA, que combinarà els Nocturns de Mozart amb l'estrena de quatre obres d'encàrrec de música contemporània. Un dels membres de la formació, Rafel Caldentey, ens ha presentat la trajectòria del grup, i ens ha parlat d'aquest concert com dels seus propers projectes.

  • Els festivals AI and Music i Sónar CCCB acolliran més de 100 activitats de música electrònica
    Escolta àudio

    Els festivals AI and Music i Sónar CCCB acolliran més de 100 activitats de música electrònica

    La setmana que ve, del 27 al 30 d'octubre, el festival Sónar reunirà més de 300 artistes, investigadors i científics en les edicions extraordinàries de dos festivals: AI and Music i Sónar CCCB, que duran més d'un centenar d'activitats -no només concerts- relacionades amb la música electrònica a escenaris com el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, L'Auditori, a més de l'Off Sónar by night que es farà al Poble Espanyol. Entre les entitats col·laboradores, hi ha el Taller de Músics, L'Auditori o l'ESMUC (especialment vinculats amb el concert inaugural). Ens n'han parlat Enric Palau, un dels codirectors del Sónar, Antònia Folguera, comissària del programa de conferències Sónar+D i el pianista Marco Mezquida, protagonista del concert inaugural dels dos festivals.

    La setmana que ve, del 27 al 30 d'octubre, el festival Sónar reunirà més de 300 artistes, investigadors i científics en les edicions extraordinàries de dos festivals: AI and Music i Sónar CCCB, que duran més d'un centenar d'activitats -no només concerts- relacionades amb la música electrònica a escenaris com el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, L'Auditori, a més de l'Off Sónar by night que es farà al Poble Espanyol. Entre les entitats col·laboradores, hi ha el Taller de Músics, L'Auditori o l'ESMUC (especialment vinculats amb el concert inaugural). Ens n'han parlat Enric Palau, un dels codirectors del Sónar, Antònia Folguera, comissària del programa de conferències Sónar+D i el pianista Marco Mezquida, protagonista del concert inaugural dels dos festivals.

  • La Generalitat i la Fundació Pau Casals commemoren els 50 anys del discurs de Pau Casals a l'ONU
    Escolta àudio

    La Generalitat i la Fundació Pau Casals commemoren els 50 anys del discurs de Pau Casals a l'ONU

    Aquest diumenge, 24 d'octubre, s'escauen els 50 anys exactes del cèlebre discurs "I am a Catalan" que Pau Casals va pronunciar davant l'assemblea de les Nacions Unides a Nova York, el mateix dia que aquesta organització li atorgava la seva Medalla de la Pau i que s'estrenava l'himne que li havia encarregat el secretari general U-Thant. Aquell dia, Casals també va interpretar "El cant dels ocells" amb el seu violoncel. El desembre de l'any passat la Generalitat de Catalunya va aprovar commemorar enguany aquesta efemèride i l'acte central de la commemoració serà el Concert titulat "50 anys de Pau Casals a les Nacions Unides" que es farà aquest diumenge al Palau de la Música Catalana, organitzat per la Fundació Pau Casals amb el suport del Govern de la Generalitat i del Ministeri de Cultura i Acció Cultural Espanyola. N'han donat els detalls en roda de premsa la consellera d'Acció Exterior i Govern Obert, Victòria Alsina, i Jordi Pardo, director general de la Fundació Pau Casals.

    Aquest diumenge, 24 d'octubre, s'escauen els 50 anys exactes del cèlebre discurs "I am a Catalan" que Pau Casals va pronunciar davant l'assemblea de les Nacions Unides a Nova York, el mateix dia que aquesta organització li atorgava la seva Medalla de la Pau i que s'estrenava l'himne que li havia encarregat el secretari general U-Thant. Aquell dia, Casals també va interpretar "El cant dels ocells" amb el seu violoncel. El desembre de l'any passat la Generalitat de Catalunya va aprovar commemorar enguany aquesta efemèride i l'acte central de la commemoració serà el Concert titulat "50 anys de Pau Casals a les Nacions Unides" que es farà aquest diumenge al Palau de la Música Catalana, organitzat per la Fundació Pau Casals amb el suport del Govern de la Generalitat i del Ministeri de Cultura i Acció Cultural Espanyola. N'han donat els detalls en roda de premsa la consellera d'Acció Exterior i Govern Obert, Victòria Alsina, i Jordi Pardo, director general de la Fundació Pau Casals.

  • Descobrim el disc "Irrationalities", que Petros Klampanis ha gravat amb el seu trio
    Escolta àudio

    Descobrim el disc "Irrationalities", que Petros Klampanis ha gravat amb el seu trio

    Batejat com l'"as del contrabaix" per Bass Player Magazine, el contrabaixista, compositor i productor grec Petros Klampanis és un dels noms imprescindibles de l'escena musical de Nova York. Des de fa més d'una dècada, lidera a Nova York un trio amb el qual explora el seu vessant de compositor. Els dos músics de prestigi que acompanyen Klampanis són el pianista estonià Kristjan Randalu i el bateria i intèrpret de tabla polonès resident a Berlín Bodek Janke. Tots tres actuaran aquest divendres al Jamboree Jazz Club de Barcelona i també dissabte al Sunset Jazz Club de Girona, on interpretaran temes del seu disc titulat "Irrationalities", editat el 2019, que ha estat guardonat als Premis de Música Independent 2020 en tres categories, i també noves composicions. Hem parlat amb Petros Klampanis sobre la gènesi d'aquest àlbum, el primer gravat amb el seu trio, i dels seus dos concerts a casa nostra.

    Batejat com l'"as del contrabaix" per Bass Player Magazine, el contrabaixista, compositor i productor grec Petros Klampanis és un dels noms imprescindibles de l'escena musical de Nova York. Des de fa més d'una dècada, lidera a Nova York un trio amb el qual explora el seu vessant de compositor. Els dos músics de prestigi que acompanyen Klampanis són el pianista estonià Kristjan Randalu i el bateria i intèrpret de tabla polonès resident a Berlín Bodek Janke. Tots tres actuaran aquest divendres al Jamboree Jazz Club de Barcelona i també dissabte al Sunset Jazz Club de Girona, on interpretaran temes del seu disc titulat "Irrationalities", editat el 2019, que ha estat guardonat als Premis de Música Independent 2020 en tres categories, i també noves composicions. Hem parlat amb Petros Klampanis sobre la gènesi d'aquest àlbum, el primer gravat amb el seu trio, i dels seus dos concerts a casa nostra.

  • Oberta la convocatòria a cantaires per formar part de la BACHCELONA AKADEMIE
    Escolta àudio

    Oberta la convocatòria a cantaires per formar part de la BACHCELONA AKADEMIE

    La Fundació Bachcelona que organitza el Festival Bachcelona afegeix un nou atractiu a aquest certamen i és la creació d'un cor de cambra, de 3 o 4 membres per corda, liderat per Lluís Vilamajó i Ton Koopman, en el qual els cantants podran assumir parts de solista si els directors ho consideren oportú. El termini d'inscripció a les proves de selecció s'acaba d'aquí pocs dies, el 31 d'octubre. La nova iniciativa porta per títol BACHCELONA AKADEMIE i constitueix una oportunitat única per a estudiants de cant i acabats de llicenciar de formar part d'un cor de cambra dirigit per dos referents absoluts de la música antiga i de l'àmbit bachià. Daniel Tarrida, Director artístic del Festival Bachcelona, ens ha explicat quins perfils de cantants busquen.

    La Fundació Bachcelona que organitza el Festival Bachcelona afegeix un nou atractiu a aquest certamen i és la creació d'un cor de cambra, de 3 o 4 membres per corda, liderat per Lluís Vilamajó i Ton Koopman, en el qual els cantants podran assumir parts de solista si els directors ho consideren oportú. El termini d'inscripció a les proves de selecció s'acaba d'aquí pocs dies, el 31 d'octubre. La nova iniciativa porta per títol BACHCELONA AKADEMIE i constitueix una oportunitat única per a estudiants de cant i acabats de llicenciar de formar part d'un cor de cambra dirigit per dos referents absoluts de la música antiga i de l'àmbit bachià. Daniel Tarrida, Director artístic del Festival Bachcelona, ens ha explicat quins perfils de cantants busquen.

  • El Concurs de Cant Montserrat Caballé se celebra per primera vegada al Gran Teatre del Liceu
    Escolta àudio

    El Concurs de Cant Montserrat Caballé se celebra per primera vegada al Gran Teatre del Liceu

    Aquest certamen internacional de format itinerant i creat per la soprano catalana celebra la 16a edició aquests dies i per primera vegada i puntualment es fa al Gran Teatre del Liceu, coliseu que Montserrat Caballé considerava casa seva. Fins ara s'han presentat al concurs més de 6.000 joves cantants i l'han guanyat veus que ara triomfen internacionalment com Pretty Yende i Nadine Sierra. A la convocatòria d'enguany s'hi han inscrit 341 cantants de 58 països i la final serà aquest divendres, 22 d'octubre, al Liceu. N'hem parlat amb el director artístic d'aquesta institució, Victor Garcia de Gomar.

    Aquest certamen internacional de format itinerant i creat per la soprano catalana celebra la 16a edició aquests dies i per primera vegada i puntualment es fa al Gran Teatre del Liceu, coliseu que Montserrat Caballé considerava casa seva. Fins ara s'han presentat al concurs més de 6.000 joves cantants i l'han guanyat veus que ara triomfen internacionalment com Pretty Yende i Nadine Sierra. A la convocatòria d'enguany s'hi han inscrit 341 cantants de 58 països i la final serà aquest divendres, 22 d'octubre, al Liceu. N'hem parlat amb el director artístic d'aquesta institució, Victor Garcia de Gomar.

  • El Liceu estrena a l'estat espanyol la producció escenificada del "War Requiem" de Daniel Kramer
    Escolta àudio

    El Liceu estrena a l'estat espanyol la producció escenificada del "War Requiem" de Daniel Kramer

    El Gran Teatre del Liceu presenta, des d'aquest dijous i fins al 2 de novembre, set funcions del "War Requiem", el Réquiem de Guerra de Benjamin Britten, en una producció escènica del director d'escena Daniel Kramer, estrenada el 2018 per l'Òpera Nacional Anglesa (ENO) que es podrà veure per primera vegada a l'Estat espanyol. Els tres rols protagonistes d'aquesta producció aniran a càrrec de tres cantants de gran prestigi: Matthias Goerne, Mark Padmore i Tatiana Pavlovskaya. Però la partitura demana més recursos: tres cors (masculí, femení i de veus blanques) que assumiran el Cor del Liceu (al capdavant del qual debuta el nou director Pablo Assante) i el cor infantil Veus-Amics de la Unió de Granollers, a més de la participació de l'orquestra del Liceu dirigida per Josep Pons. N'hem parlat amb el director artístic del Liceu, Víctor Garcia de Gomar, el mateix mestre Pons i Wolfgang Tillmans, responsable de l'escenografia i la videocreació.

    El Gran Teatre del Liceu presenta, des d'aquest dijous i fins al 2 de novembre, set funcions del "War Requiem", el Réquiem de Guerra de Benjamin Britten, en una producció escènica del director d'escena Daniel Kramer, estrenada el 2018 per l'Òpera Nacional Anglesa (ENO) que es podrà veure per primera vegada a l'Estat espanyol. Els tres rols protagonistes d'aquesta producció aniran a càrrec de tres cantants de gran prestigi: Matthias Goerne, Mark Padmore i Tatiana Pavlovskaya. Però la partitura demana més recursos: tres cors (masculí, femení i de veus blanques) que assumiran el Cor del Liceu (al capdavant del qual debuta el nou director Pablo Assante) i el cor infantil Veus-Amics de la Unió de Granollers, a més de la participació de l'orquestra del Liceu dirigida per Josep Pons. N'hem parlat amb el director artístic del Liceu, Víctor Garcia de Gomar, el mateix mestre Pons i Wolfgang Tillmans, responsable de l'escenografia i la videocreació.

Anar al contingut