TOTS ELS ÀUDIOS

  • Bernat Vivancos, compositor (1/5)
    Escolta àudio

    Bernat Vivancos, compositor (1/5)

    En la primera llista de recomanacions musicals del compositor Bernat Vivancos per al "Molt personal", hi apareixen els mestres del compositor, persones per les quals el nostre convidat sent una gran gratitud i una enorme estima.

    En la primera llista de recomanacions musicals del compositor Bernat Vivancos per al "Molt personal", hi apareixen els mestres del compositor, persones per les quals el nostre convidat sent una gran gratitud i una enorme estima.

  • Bernat Vivancos, compositor (2/5)
    Escolta àudio

    Bernat Vivancos, compositor (2/5)

    En la segona llista del compositor Bernat Vivancos per al "Molt personal", el nostre compositor convidat ens portarà fins al Conservatori Nacional Superior de Música de París i després a Oslo, on coneixerem Lasse Thoresen, un compositor que es va convertir en mestre i amic... Viatges musicals, però també personals, que van representar punts d'inflexió en la carrera de Bernat Vivancos.

    En la segona llista del compositor Bernat Vivancos per al "Molt personal", el nostre compositor convidat ens portarà fins al Conservatori Nacional Superior de Música de París i després a Oslo, on coneixerem Lasse Thoresen, un compositor que es va convertir en mestre i amic... Viatges musicals, però també personals, que van representar punts d'inflexió en la carrera de Bernat Vivancos.

  • Bernat Vivancos, compositor (3/5)
    Escolta àudio

    Bernat Vivancos, compositor (3/5)

    El compositor barceloní Bernat Vivancos ens suggereix una llista musical amb la música dels amics i companys de professió... Compositors valents, compositors orfebres, compositors minuciosos, que, com ell, se submergeixen en aquest ofici. Personalitats diferents que complementen l'univers musical de la composició a Catalunya.

    El compositor barceloní Bernat Vivancos ens suggereix una llista musical amb la música dels amics i companys de professió... Compositors valents, compositors orfebres, compositors minuciosos, que, com ell, se submergeixen en aquest ofici. Personalitats diferents que complementen l'univers musical de la composició a Catalunya.

  • Bernat Vivancos, compositor (4/5)
    Escolta àudio

    Bernat Vivancos, compositor (4/5)

    El nostre convidat, el compositor Bernat Vivancos, fa un nou homenatge als seus alumnes, "que són el futur que ens espera", diu. Són joves compositors que han passat per les classes de composició i orquestració que el nostre convidat fa a l'Esmuc. Per Vivancos, "ensenyar vol dir continuar aprenent".

    El nostre convidat, el compositor Bernat Vivancos, fa un nou homenatge als seus alumnes, "que són el futur que ens espera", diu. Són joves compositors que han passat per les classes de composició i orquestració que el nostre convidat fa a l'Esmuc. Per Vivancos, "ensenyar vol dir continuar aprenent".

  • Bernat Vivancos, compositor (5/5)
    Escolta àudio

    Bernat Vivancos, compositor (5/5)

    En la 5a llista musical del compositor barceloní Bernat Vivancos per al "Molt personal", li hem demanat com definiria la seva música i també on la compon preferentment. Bernat Vivancos ens ha parlat d'"una música sincera, tranquil·la, espiritual, que li agrada fer, sap fer i vol fer", i també ens ha parlat d'espais inspiradors que desprenen creativitat. Com a mostra de la seva música, l'última peça d'avui: l'estrena radiofònica d'"Oratio" de Bernat Vivancos, interpretat pel Quartet Vivancos.

    En la 5a llista musical del compositor barceloní Bernat Vivancos per al "Molt personal", li hem demanat com definiria la seva música i també on la compon preferentment. Bernat Vivancos ens ha parlat d'"una música sincera, tranquil·la, espiritual, que li agrada fer, sap fer i vol fer", i també ens ha parlat d'espais inspiradors que desprenen creativitat. Com a mostra de la seva música, l'última peça d'avui: l'estrena radiofònica d'"Oratio" de Bernat Vivancos, interpretat pel Quartet Vivancos.

  • Diego Martín-Etxebarria, director d'orquestra (1/5)
    Escolta àudio

    Diego Martín-Etxebarria, director d'orquestra (1/5)

    En la 1a llista del director d'orquestra simfònica i d'òpera Diego Martín Etxebarria per al "Molt personal", ens explica què vol dir ser director d'orquestra, però també ens descobreix que el seu instrument és l'oboè, a més del piano, que, diu, "sempre és allà".

    En la 1a llista del director d'orquestra simfònica i d'òpera Diego Martín Etxebarria per al "Molt personal", ens explica què vol dir ser director d'orquestra, però també ens descobreix que el seu instrument és l'oboè, a més del piano, que, diu, "sempre és allà".

  • Diego Martín-Etxebarria, director d'orquestra (2/5)
    Escolta àudio

    Diego Martín-Etxebarria, director d'orquestra (2/5)

    L'òpera ha omplert (i omple) una part de la carrera del nostre convidat, el director d'orquestra simfònica i d'òpera Diego Martín-Etxebarria. Aquest fet queda reflectit en la seva 2a llista per al "Molt personal". Òpera i vida com un binomi perfecte i inseparable.

    L'òpera ha omplert (i omple) una part de la carrera del nostre convidat, el director d'orquestra simfònica i d'òpera Diego Martín-Etxebarria. Aquest fet queda reflectit en la seva 2a llista per al "Molt personal". Òpera i vida com un binomi perfecte i inseparable.

  • Diego Martín-Etxebarria, director d'orquestra (3/5)
    Escolta àudio

    Diego Martín-Etxebarria, director d'orquestra (3/5)

    En la 3a llista del director d'orquestra Diego Martín-Etxebarria arriba el gran repertori simfònic, gràcies al qual el nostre convidat ens parlarà de la importància del tempo en la direcció d'una orquestra. Precisament, aquesta tria l'acosta a Roger Norrington, un altre director a qui admira.
    També ens explicarà què va significar per a ell guanyar el Concurs Internacional de Direcció d'Orquestres de Tòquio.

    En la 3a llista del director d'orquestra Diego Martín-Etxebarria arriba el gran repertori simfònic, gràcies al qual el nostre convidat ens parlarà de la importància del tempo en la direcció d'una orquestra. Precisament, aquesta tria l'acosta a Roger Norrington, un altre director a qui admira. També ens explicarà què va significar per a ell guanyar el Concurs Internacional de Direcció d'Orquestres de Tòquio.

  • Diego Martín-Etxebarria, director d'orquestra (4/5)
    Escolta àudio

    Diego Martín-Etxebarria, director d'orquestra (4/5)

    En la 4a llista musical del nostre convidat, el director Diego Martín-Etxebarria, apareixen mestres i directors que l'han ajudat. "El director ha de dir com ha de tocar l'orquestra, no quan ha de tocar...", consells que van ser com una glopada d'aire fresc per al nostre convidat.

    En la 4a llista musical del nostre convidat, el director Diego Martín-Etxebarria, apareixen mestres i directors que l'han ajudat. "El director ha de dir com ha de tocar l'orquestra, no quan ha de tocar...", consells que van ser com una glopada d'aire fresc per al nostre convidat.

  • Diego Martín-Etxebarria, director d'orquestra (5/5)
    Escolta àudio

    Diego Martín-Etxebarria, director d'orquestra (5/5)

    El nostre convidat, Diego Martín-Etxebarria, director d'orquestra i òpera, ens parlarà de la imatge de divisme que desprenen alguns directors d'orquestra, i de les principals diferències entre dedicar-se a la música a Alemanya i a Catalunya.

    El nostre convidat, Diego Martín-Etxebarria, director d'orquestra i òpera, ens parlarà de la imatge de divisme que desprenen alguns directors d'orquestra, i de les principals diferències entre dedicar-se a la música a Alemanya i a Catalunya.

  • Laia Masramon, pianista (1/5)
    Escolta àudio

    Laia Masramon, pianista (1/5)

    En la 1a llista de la pianista Laia Masramon per al "Molt personal", hi ha un compositor i una peça que la nostra convidada s'estima de tot cor. "És una de les peces més exquisides que s'han escrit mai. Una obra que et transporta a una altra dimensió, que transcendeix tots els qui ara som aquí", diu. És una peça que va trigar 25 anys a tocar: la Sonata en si bemoll major, D960, de Franz Schubert.

    En la 1a llista de la pianista Laia Masramon per al "Molt personal", hi ha un compositor i una peça que la nostra convidada s'estima de tot cor. "És una de les peces més exquisides que s'han escrit mai. Una obra que et transporta a una altra dimensió, que transcendeix tots els qui ara som aquí", diu. És una peça que va trigar 25 anys a tocar: la Sonata en si bemoll major, D960, de Franz Schubert.

  • Laia Masramon, pianista (2/5)
    Escolta àudio

    Laia Masramon, pianista (2/5)

    En la 2a llista per al "Molt personal", la nostra convidada ens explica que un dia va marxar a Madrid a completar els estudis amb Galina Eguiazarova a l'Escola Superior de Mu¿sica Reina Sofí¿a i s'hi va quedar. Allà desenvolupa actualment una important tasca docent: "Crec que és important passar el relleu a la generació següent i transmetre la idea que el que tenim entre mans és un privilegi, un tresor", diu.

    En la 2a llista per al "Molt personal", la nostra convidada ens explica que un dia va marxar a Madrid a completar els estudis amb Galina Eguiazarova a l'Escola Superior de Mu¿sica Reina Sofí¿a i s'hi va quedar. Allà desenvolupa actualment una important tasca docent: "Crec que és important passar el relleu a la generació següent i transmetre la idea que el que tenim entre mans és un privilegi, un tresor", diu.

  • Laia Masramon, pianista (3/5)
    Escolta àudio

    Laia Masramon, pianista (3/5)

    En la 3a llista de la pianista Laia Masramon per al "Molt personal", la nostra convidada ens explica com va superar la dificultat tècnica de tocar l'Estudi opus 25, núm 6 de Frédéric Chopin. Per ella, el repte va ser transformar una evident dificultat tècnica en una oportunitat de superació. Una mirada positiva que lliga amb la seva manera de fer i de ser.

    En la 3a llista de la pianista Laia Masramon per al "Molt personal", la nostra convidada ens explica com va superar la dificultat tècnica de tocar l'Estudi opus 25, núm 6 de Frédéric Chopin. Per ella, el repte va ser transformar una evident dificultat tècnica en una oportunitat de superació. Una mirada positiva que lliga amb la seva manera de fer i de ser.

  • Laia Masramon, pianista (4/5)
    Escolta àudio

    Laia Masramon, pianista (4/5)

    En la 4a llista de la pianista Laia Masramon per al "Molt personal", la nostra convidada ens explica: "Quan toques Mozart no et pots amagar. No hi ha cap floritura. Has de sortir a tocar tal com ets, i això està íntimament lligat amb la humilitat amb què s'ha de sortir a l'escenari. No coneix cap altra manera de sortir a l'escenari. El músic és només el canal... La música agafa la importància". Josep Pla deia que la música de Mozart és lliure i líquida. Laia Masramon hi està d'acord.

    En la 4a llista de la pianista Laia Masramon per al "Molt personal", la nostra convidada ens explica: "Quan toques Mozart no et pots amagar. No hi ha cap floritura. Has de sortir a tocar tal com ets, i això està íntimament lligat amb la humilitat amb què s'ha de sortir a l'escenari. No coneix cap altra manera de sortir a l'escenari. El músic és només el canal... La música agafa la importància". Josep Pla deia que la música de Mozart és lliure i líquida. Laia Masramon hi està d'acord.

  • Laia Masramon, pianista (5/5)
    Escolta àudio

    Laia Masramon, pianista (5/5)

    En la 5a llista de la pianista Laia Masramon per al "Molt personal", la nostra convidada ens explicarà què vol dir per a ella fer música de cambra. Sentirem paraules emotives i d'agraïment cap als altres músics amb qui fa quartet. Un homenatge a la música i al que significa fer-la en grup.

    En la 5a llista de la pianista Laia Masramon per al "Molt personal", la nostra convidada ens explicarà què vol dir per a ella fer música de cambra. Sentirem paraules emotives i d'agraïment cap als altres músics amb qui fa quartet. Un homenatge a la música i al que significa fer-la en grup.

Anar al contingut