TOTS ELS ÀUDIOS
El racó de l'Òscar: "Hamilton"
"Hamilton" es basa en el hip-hop, però la seva paleta musical és molt més àmplia. El nostre expert ens comenta les altres músiques de l'obra.
La perla: "Try to remember"
Aquesta setmana ha mort Harvey Schmidt, el gran compositor del musical "The Fantasticks", entre d'altres. A tall d'homenatge, recuperem la seva cançó més cèlebre: "Try To Remember".
75 anys del canvi: "Oklahoma!"
No podíem oblidar una de les dates més importants de la història del musical: l'estrena a Broadway del musical de Rodgers i Hammerstein, "Oklahoma!". Potser avui en dia sona una mica caducat, però cal revisitar-lo per entendre tot el que va significar per a la història del teatre.
Els millors: Rodgers i Hammerstein
La revolució Rodgers i Hammerstein tot just va començar amb "Oklahoma!". En els següents espectacles van aprofundir amb les innovacions, com a "Carousel", "South Pacific", "The king and I"...
Protagonistes: Marisol González, Dani Campos i Andreu Gallén
Hi ha entre els nostres compositors de musicals els futurs Rodgers i Hammerstein? I el que és més important: podran desenvolupar el seu talent al nostre país? Entrevistem Marisol González, l'organitzadora dels concerts "Originals" on es presenten els nous autors del teatre musical català; i els autors Dani Campos i Andreu Gallén.
La perla: "Oh, what a beautiful mornin'", amb Karrin Allyson
Per una vegada, tenim un excés de perles entre les moltes versions que s'han fet de l'obra de Rodgers i Hammerstein. Però si ens acostem al món del jazz, en trobarem una de les més íntimes i poderoses: "Oh, what a beautiful mornin'" en la veu de Karrin Allyson.
La perla: "Carmen Jones"
"Carmen Jones" va ser un del primers intents de traduir una òpera al llenguatge del teatre musical... i algunes peces van fer el salt més enllà!
El racó de l'Òscar: L'ombra de Puccini és allargada
Puccini és el gran inspirador de l'obra "Rent"... Què en queda musicalment del compositor al musical?
Òpera i musicals (I)
El teatre musical ha utilitzat, de tant en tant, l'òpera com a punt de partida. A vegades ha estat per vulgaritzar-la ("Aida" d'Elton John), i a vegades ha sabut trobar les vies per traduir-la al llenguatge escènic. Analitzarem avui la relació entre "La Bohème" (1896) de Puccini i el musical "Rent" (1996) de Jonathan Larson: què en queda, de l'òpera al musical? I, està el musical a l'alçada de l'òpera?
"Follies": la caiguda del teatre musical
Els cinemes Icària projectaran una de les grans fites musicals d'aquesta temporada 2017-2018: la versió de "Follies", d'Stephen Sondheim, que ha dirigit al West End Dominic Cooke. Calia aprofitar el moment per parlar d'aquest monument a la decadència del vell showbusiness, de què són aquestes "Follies" de les quals parla el títol, i de què ha estat de tantes i tantes grans dames que l'han protagonitzat durant tots aquests anys. Utilitzarem l'enregistrament més farcit d'estrelles: el concert de 1985.
Els millors: "Musicals!", concert homenatge a Albert Guinovart
Gran novetat discogràfica al nostre país: "Musicals!", l'enregistrament del concert homenatge a Albert Guinovart amb el cor Jove de l'Orfeó Català al Palau de la música. Imprescindible pels amants del gènere!
La perla: "I'm still here"
Una partitura tan rica com la de "Follies" obliga a seleccionar de quines cançons parlem al nostre programa. Però pel final hem deixat el que és, possiblement, el millor tema de l'obra. Un himne a la supervivència en el món de l'espectacle, en una versió única d'una de les grans dives de l'escena, la televisió i el jazz.
Andrew Lloyd-Webber
Arriba a L'Auditori de Barcelona una versió molt especial del Jesus Christ Superstar (1970) d'Andrew Lloyd-Webber, amb el grup Seward, i just se celebra el 30 aniversari de l'estrena a Broadway de "The Phantom of the Opera" del mateix autor. Acostumem a identificar Lloyd-Webber amb espectacles comercials i grans produccions però potser és el moment de dedicar-li més atenció al seu bagatge clàssic, que pot haver quedat eclipsat per la seva faceta de creador de mega-hits. Potser els seus espectacles estan sobrevalorats i la seva música infravalorada?
Protagonistes: Revisiting Jesus Christ Superstar
Entrevista a Adriano Galante i Juan Rodríguez, vocalista i bateria respectivament del grup de música Seward el qual, sota la direcció de Jordi Oriol, desconstruiran a l'Auditori de Barcelona l'obra Jesus Christ Superstar. Què ha portat a unir el compositor més comercial del món dels musicals, l'Auditori més clàssic i aquest grup inclassificable a unir-se?
La perla: "I don't talk to strangers"
Lord Andrew Lloyd-Webber és un compositor molt prolífic... però potser no tant com sembla. Algunes de les seves cançons més antigues han reaparegut, només lleument modificades a altres espectacles seus. Sabeu com sonava "All I Ask of You" de "Phantom of the Opera" abans d'escriure's "Phantom of the Opera"?