TOTS ELS ÀUDIOS

  • Programa 20: Els homes clàssics
    Escolta àudio

    Programa 20: Els homes clàssics

    "Els Homes clàssics" dediquen el programa d'avui íntegrament a Wagner (el dia abans de l'aniversari del seu naixement). Wagner va ser un compositor controvertit i amb un estil personal, a més d'un revolucionari del gènere. Això ho tenim clar, però exactament quines són les revolucions de Wagner i com va evolucionar al llarg de la seva vida? "Els Homes clàssics" ho repassen. També parlaran de l'acord Tristany, què és i per què té tant de misteri? El Pedro s'asseurà al piano i ens ho explicarà. I acabarem el programa escoltant a Birgit Nilsson interpretar un dels rols més emblemàtics de Wagner, el d'Isolda. I més concretament la podem sentir cantar la mort d'Isolda, al final de l'òpera.

    "Els Homes clàssics" dediquen el programa d'avui íntegrament a Wagner (el dia abans de l'aniversari del seu naixement). Wagner va ser un compositor controvertit i amb un estil personal, a més d'un revolucionari del gènere. Això ho tenim clar, però exactament quines són les revolucions de Wagner i com va evolucionar al llarg de la seva vida? "Els Homes clàssics" ho repassen. També parlaran de l'acord Tristany, què és i per què té tant de misteri? El Pedro s'asseurà al piano i ens ho explicarà. I acabarem el programa escoltant a Birgit Nilsson interpretar un dels rols més emblemàtics de Wagner, el d'Isolda. I més concretament la podem sentir cantar la mort d'Isolda, al final de l'òpera.

  • Els homes clàssics 20: Les revolucions de Wagner
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 20: Les revolucions de Wagner

    Wagner va ser un compositor controvertit i amb un estil personal, a més d'un revolucionari del gènere. Això ho tenim clar, però exactament quines són les revolucions de Wagner i com va evolucionar al llarg de la seva vida? Els Homes clàssics ho repassen.

    Wagner va ser un compositor controvertit i amb un estil personal, a més d'un revolucionari del gènere. Això ho tenim clar, però exactament quines són les revolucions de Wagner i com va evolucionar al llarg de la seva vida? Els Homes clàssics ho repassen.

  • Els homes clàssics 20: "La mort d'Isolda" de Richard Wagner
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 20: "La mort d'Isolda" de Richard Wagner

    Acabarem el programa escoltant a Birgit Nilsson interpretar un dels rols més emblemàtics de Wagner, el d'Isolda. I més concretament la podem sentir cantar la mort d'Isolda, al final de l'òpera.

    Acabarem el programa escoltant a Birgit Nilsson interpretar un dels rols més emblemàtics de Wagner, el d'Isolda. I més concretament la podem sentir cantar la mort d'Isolda, al final de l'òpera.

  • Programa 19: Els homes clàssics
    Escolta àudio

    Programa 19: Els homes clàssics

    "Els Homes clàssics" celebren el 30è aniversari de Catalunya Música amb el conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Santi Vila, amb qui analitzen la situació de les institucions musicals del país, el present i futur de Catalunya Música i el sotmeten a un examen per determinar si ell també és un "home clàssic". La història de Catalunya Música va començar amb un recital protagonitzat per la soprano Victòria dels Àngels al Palau de la Música Catalana, i, 30 anys després, l'orquestra que porta el seu nom, l'OSVA, oferirà un concert d'aniversari al Palau de la Música, el 26 de juny. Sobre això, i sobre els detalls del concert, en parlem amb Àlex Robles, director de Catalunya Música, i Helena Mora, presidenta de la Fundació Victòria dels Àngels. Acabem el programa escoltant "Libera me", del Rèquiem de Fauré, una de les seves obres més conegudes. De fet, pot semblar contradictori celebrar un aniversari amb un rèquiem, una missa de difunts, però, en el cas del de Fauré, és el rèquiem de la llum. Ja que Fauré el va concebre no com a una obra fosca, sinó tot el contrari, plena de llum i, fins i tot, felicitat.

    "Els Homes clàssics" celebren el 30è aniversari de Catalunya Música amb el conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Santi Vila, amb qui analitzen la situació de les institucions musicals del país, el present i futur de Catalunya Música i el sotmeten a un examen per determinar si ell també és un "home clàssic". La història de Catalunya Música va començar amb un recital protagonitzat per la soprano Victòria dels Àngels al Palau de la Música Catalana, i, 30 anys després, l'orquestra que porta el seu nom, l'OSVA, oferirà un concert d'aniversari al Palau de la Música, el 26 de juny. Sobre això, i sobre els detalls del concert, en parlem amb Àlex Robles, director de Catalunya Música, i Helena Mora, presidenta de la Fundació Victòria dels Àngels. Acabem el programa escoltant "Libera me", del Rèquiem de Fauré, una de les seves obres més conegudes. De fet, pot semblar contradictori celebrar un aniversari amb un rèquiem, una missa de difunts, però, en el cas del de Fauré, és el rèquiem de la llum. Ja que Fauré el va concebre no com a una obra fosca, sinó tot el contrari, plena de llum i, fins i tot, felicitat.

  • Els homes clàssics 19: Entrevista al conseller de Cultura Santi Vila
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 19: Entrevista al conseller de Cultura Santi Vila

    "Els homes clàssics" celebren el 30è aniversari de Catalunya Música amb el conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Santi Vila, amb qui analitzen la situació de les institucions musicals del país, el present i futur de Catalunya Música i el sotmeten a un examen per determinar si ell també és un "Home clàssic".

    "Els homes clàssics" celebren el 30è aniversari de Catalunya Música amb el conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Santi Vila, amb qui analitzen la situació de les institucions musicals del país, el present i futur de Catalunya Música i el sotmeten a un examen per determinar si ell també és un "Home clàssic".

  • Els homes clàssics 19: "Libera me" del Rèquiem de Gabriel Fauré
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 19: "Libera me" del Rèquiem de Gabriel Fauré

    Acabem el programa escoltant "Libera me", del Rèquiem de Fauré, una de les seves obres més conegudes. De fet, pot semblar contradictori celebrar un aniversari amb un rèquiem, una missa de difunts, però en el cas del de Fauré, és el rèquiem de la llum. Ja que Fauré el va concebre no com a una obra fosca, sinó tot el contrari, plena de llum i, fins i tot, felicitat.

    Acabem el programa escoltant "Libera me", del Rèquiem de Fauré, una de les seves obres més conegudes. De fet, pot semblar contradictori celebrar un aniversari amb un rèquiem, una missa de difunts, però en el cas del de Fauré, és el rèquiem de la llum. Ja que Fauré el va concebre no com a una obra fosca, sinó tot el contrari, plena de llum i, fins i tot, felicitat.

  • Els homes clàssics 19: El 30è aniversari de Catalunya Música
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 19: El 30è aniversari de Catalunya Música

    La història de Catalunya Música va començar amb un recital protagonitzat per la soprano Victòria dels Àngels al Palau de la Música Catalana i, 30 anys després, l'orquestra que porta el seu nom, l'OSVA, oferirà un concert d'aniversari al Palau de la Música, el 26 de juny. Sobre això, i sobre els detalls del concert, en parlem amb Àlex Robles, director de Catalunya Música, i Helena Mora, presidenta de la Fundació Victòria dels Àngels.

    La història de Catalunya Música va començar amb un recital protagonitzat per la soprano Victòria dels Àngels al Palau de la Música Catalana i, 30 anys després, l'orquestra que porta el seu nom, l'OSVA, oferirà un concert d'aniversari al Palau de la Música, el 26 de juny. Sobre això, i sobre els detalls del concert, en parlem amb Àlex Robles, director de Catalunya Música, i Helena Mora, presidenta de la Fundació Victòria dels Àngels.

  • Els homes clàssics 18: Què cal saber sobre la pedagogia musical a Catalunya
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 18: Què cal saber sobre la pedagogia musical a Catalunya

    Els Homes clàssics repassen algunes de les obres que grans compositors van crear com a eina didàctica, per fer més fàcil l'aprenentatge musical, i que encara avui són del tot vigents.

    Els Homes clàssics repassen algunes de les obres que grans compositors van crear com a eina didàctica, per fer més fàcil l'aprenentatge musical, i que encara avui són del tot vigents.

  • Els homes clàssics 18: Estudi per a piano en Mi, op. 10 n. 3 "Tristesa" de Chopin
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 18: Estudi per a piano en Mi, op. 10 n. 3 "Tristesa" de Chopin

    Escoltem una obra didàctica, és l'Estudi per a piano en Mi, op. 10 n. 3 de Frédéric Chopin, conegut amb el sobrenom de "Tristesa", que, a diferència d'altres estudis del compositor polonès, en aquest el virtuosisme no és tan important i se centra molt més en el fraseig i l'elegància en la interpretació.

    Escoltem una obra didàctica, és l'Estudi per a piano en Mi, op. 10 n. 3 de Frédéric Chopin, conegut amb el sobrenom de "Tristesa", que, a diferència d'altres estudis del compositor polonès, en aquest el virtuosisme no és tan important i se centra molt més en el fraseig i l'elegància en la interpretació.

  • Programa 18: Els homes clàssics
    Escolta àudio

    Programa 18: Els homes clàssics

    Aquesta setmana, "Els homes clàssics" reflexionen al voltant de l'ensenyament musical al nostre país, i per això reben a l'estudi a Miguel Ángel Sanz, director de l'Escola Municipal de Música de Cerdanyola; Josep Lluís Boix, director del Conservatori Municipal de Música de Lleida, i Josep Borràs, director de l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). Amb ells analitzen la formació que reben els estudiants de música des de joves fins a esdevenir professionals. També repassen algunes de les obres que grans compositors van crear com a eina didàctica per fer més fàcil l'aprenentatge musical i que encara avui són del tot vigents. I, per acabar, escoltem una obra didàctica. Es tracta de l'Estudi per a piano en Mi, op. 10 n. 3 "Tristesa", de Chopin, que, a diferència d'altres estudis del compositor polonès, en aquesta, el virtuosisme no és tan important i se centra molt més en el fraseig i l'elegància en la interpretació.

    Aquesta setmana, "Els homes clàssics" reflexionen al voltant de l'ensenyament musical al nostre país, i per això reben a l'estudi a Miguel Ángel Sanz, director de l'Escola Municipal de Música de Cerdanyola; Josep Lluís Boix, director del Conservatori Municipal de Música de Lleida, i Josep Borràs, director de l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). Amb ells analitzen la formació que reben els estudiants de música des de joves fins a esdevenir professionals. També repassen algunes de les obres que grans compositors van crear com a eina didàctica per fer més fàcil l'aprenentatge musical i que encara avui són del tot vigents. I, per acabar, escoltem una obra didàctica. Es tracta de l'Estudi per a piano en Mi, op. 10 n. 3 "Tristesa", de Chopin, que, a diferència d'altres estudis del compositor polonès, en aquesta, el virtuosisme no és tan important i se centra molt més en el fraseig i l'elegància en la interpretació.

  • Els homes clàssics 18: l'ensenyament musical a Catalunya
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 18: l'ensenyament musical a Catalunya

    Pedro Pardo i Albert Galceran reflexionen al voltant de l'ensenyament musical al nostre país, i per això reben a l'estudi Miguel Ángel Sanz, director de l'Escola Municipal de Música de Cerdanyola; Josep Lluís Boix, director del Conservatori Municipal de Música de Lleida, i Josep Borràs, director de l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). Amb ells analitzen la formació que reben els estudiants des de joves fins a esdevenir professionals.

    Pedro Pardo i Albert Galceran reflexionen al voltant de l'ensenyament musical al nostre país, i per això reben a l'estudi Miguel Ángel Sanz, director de l'Escola Municipal de Música de Cerdanyola; Josep Lluís Boix, director del Conservatori Municipal de Música de Lleida, i Josep Borràs, director de l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). Amb ells analitzen la formació que reben els estudiants des de joves fins a esdevenir professionals.

  • Els homes clàssics 17: La "Simfonia de les joguines" de Leopold Mozart
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 17: La "Simfonia de les joguines" de Leopold Mozart

    Acabem el programa escoltant la "Simfonia de les joguines" de Leopold Mozart.

    Acabem el programa escoltant la "Simfonia de les joguines" de Leopold Mozart.

  • Què cal saber sobre...?
    Escolta àudio

  • Programa 17: Els homes clàssics
    Escolta àudio

    Programa 17: Els homes clàssics

    Ens preguntem si hi ha música clàssica específicament per a nens, i en fem un repàs d'algunes obres que Els homes clàssics" consideren poden agradar als més petits. Però per arribar a conclusions més clares, rebem a la Marta Fiol, cantant i especialista en musicoteràpia per a nens. Acabem el programa escoltant la "Simfonia de les joguines" de Leopold Mozart.

    Ens preguntem si hi ha música clàssica específicament per a nens, i en fem un repàs d'algunes obres que Els homes clàssics" consideren poden agradar als més petits. Però per arribar a conclusions més clares, rebem a la Marta Fiol, cantant i especialista en musicoteràpia per a nens. Acabem el programa escoltant la "Simfonia de les joguines" de Leopold Mozart.

  • Els homes clàssics 17: Conversa amb la musicoterapeuta Marta Fiol
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 17: Conversa amb la musicoterapeuta Marta Fiol

    Hi ha música clàssica específicament per a nens? Fem un repàs d'algunes obres que "Els homes clàssics" consideren poden agradar als més petits. Però per arribar a conclusions més clares, rebem a la Marta Fiol, cantant i especialista en musicoteràpia per a nens.

    Hi ha música clàssica específicament per a nens? Fem un repàs d'algunes obres que "Els homes clàssics" consideren poden agradar als més petits. Però per arribar a conclusions més clares, rebem a la Marta Fiol, cantant i especialista en musicoteràpia per a nens.

Anar al contingut