TOTS ELS ÀUDIOS

  • Els homes clàssics 11: Conversa amb el pianista Arcadi Volodos
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 11: Conversa amb el pianista Arcadi Volodos

    Entrevistem al cèlebre pianista Arcadi Volodos, amb ell fem un repàs a la seva trajectòria musical i reflexionem sobre la funció de la música, la creació musical actual, i com la paternitat li ha canviat la percepció del seu ofici. Conversem amb ell dies abans dels concerts a L'Auditori de Barcelona.

  • Els homes clàssics 11: "Damunt de tu només les flors" de Frederic Mompou
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 11: "Damunt de tu només les flors" de Frederic Mompou

    Atès que l'any 2013 Arcadi Volodos va publicar un disc dedicat a Frederic Mompou, escoltem la seva versió de "Damunt de tu només les flors".

  • Programa 11: Els homes clàssics
    Escolta àudio

    Programa 11: Els homes clàssics

    Entrevistem el cèlebre pianista Arcadi Volodos, amb ell fem un repàs de la seva trajectòria musical i reflexionem sobre la funció de la música, la creació musical actual, i com la paternitat li ha canviat la percepció del seu ofici. Conversem amb ell dies abans dels concerts a L'Auditori de Barcelona. Què fa de Volodos un pianista excepcional? El Pedro ens explica que la tècnica del pianista rus és prodigiosa, i ho fa ajudant-se del piano. Atès que l'any 2013 Arcadi Volodos va publicar un disc dedicat a Frederic Mompou, escoltem la seva versió de "Damunt de tu només les flors".

  • Programa 10: Els homes clàssics
    Escolta àudio

    Programa 10: Els homes clàssics

    Ens fixem en com les sonates de Beethoven van fer evolucionar (i ampliar) el nombre de tecles del piano, per això repassem les més destacades i les analitzem asseguts al piano de l'estudi. També volem posar de manifest com n'és de difícil compondre sense sentir la música que fas, per això farem un experiment per a demostrar-ho. "Fidelio" és l'única òpera de Beethoven, i de ben segur que un dels projectes més complicats que va assumir. Explicarem la història de les quatre obertures d'aquesta òpera, i les escoltarem per entendre com és cadascuna. I acabem amb el món simfònic de Beethoven per veure com els seus ideals de llibertat estan presents en les seves simfonies, i més concretament en el missatge de llibertat ocult en el 4t moviment de la 5a simfonia del gran compositor de Bonn.

  • Els homes clàssics 10: 4t mov. de la Simfonia núm. 5 en do m, op. 67, de Ludwig van Beethoven
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 10: 4t mov. de la Simfonia núm. 5 en do m, op. 67, de Ludwig van Beethoven

    Si al llarg del programa hem parlat de les sonates i la seva òpera, cal acabar amb el món simfònic de Beethoven, i com els seus ideals de llibertat són presents en les seves simfonies, i més concretament en el missatge de llibertat ocult en el 4t mov. de la Simfonia núm. 5 en do m, op. 67, de Ludwig van Beethoven.

  • Els homes clàssics 10: Beethoven, una revolució musical
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 10: Beethoven, una revolució musical

    Ens fixem en com les sonates de Beethoven van fer evolucionar (i ampliar) el nombre de tecles del piano, per això repassem les més destacades i les analitzem asseguts al piano de l'estudi. També volem posar de manifest com n'és de difícil compondre sense sentir la música que fas, per això farem un experiment per a demostrar-ho.

  • Programa 9: Els homes clàssics
    Escolta àudio

    Programa 9: Els homes clàssics

    La tristesa ha estat inspiradora per a molts compositors, i hi ha moltes maneres d'expressar-la a través de la música, ja sigui amb la modalitat o el tempo, i amb l'us d'alguns instruments. En aquest sentit, ens fixarem en alguns cèlebres laments, per arribar al més popular, tot i que allunyat de la clàssica: el blues. El blues ens porta fins a un instrument poc habitual a la clàssica, per bé que present, el saxo. És per això que rebem el saxofonista Joan Martí-Frasquier, amb qui coneixerem la història de l'instrument i ens interpretarà una peça en directe amb el seu saxo baríton. Acabarem el programa escoltant el saxo en la clàssica, i més concretament en el "Concert per a saxo alt i orquestra de cordes" d'Aleksander Glazunov.

  • Els homes clàssics 9: "Concert per a saxòfon i corda en Mi b", d'Aleksandr Glazunov
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 9: "Concert per a saxòfon i corda en Mi b", d'Aleksandr Glazunov

    El compositor rus Aleksandr Glazunov va escriure dues obres per a saxòfon: el "Quartet de saxòfons en Si b", l'any 1932, i el "Concert per a saxòfon i corda en Mi b", l'any 1934

  • Els homes clàssics 9: la tristesa en la música
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 9: la tristesa en la música

    La tristesa ha estat inspiradora per a molts compositors, i hi ha moltes maneres d'expressar-la a través de la música, ja sigui amb la modalitat o amb el tempo, i també amb l'ús d'alguns instruments. En aquest sentit, ens fixarem en alguns laments cèlebres per arribar al més popular, tot i que llunyà a la clàssica, el blues.

  • Els homes clàssics 9: El saxo, amb Joan Martí-Frasquier
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 9: El saxo, amb Joan Martí-Frasquier

    El blues ens porta fins a un instrument poc habitual a la clàssica, per bé que present, el saxo. És per això que rebem el saxofonista Joan Martí-Frasquier, amb qui coneixerem la història de l'instrument i ens interpretarà una peça en directe amb el seu saxo baríton.

  • Els homes clàssics 8: "El Carnaval dels animals", de Camille Saint-Saëns
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 8: "El Carnaval dels animals", de Camille Saint-Saëns

    Robert Schumann no va ser l'únic compositor que va dedicar música al Carnaval. Durant les vacances del 1866, al francès Camille Saint-Sëns se li va ocórrer un joc: descriure diferents animals a través de la música. Així va néixer la suite "El Carnaval dels animals".

  • Programa 8: Els homes clàssics
    Escolta àudio

    Programa 8: Els homes clàssics

    És el cap de setmana de Carnaval. Per això, centrem el programa en la música que s'amaga en la música, és a dir, els missatges que contenen diverses obres musicals (Bach, Xostakóvitx, etc.), i ho comparem amb el món dels anagrames. Per això saludem Màrius Serra, que ens ha confeccionat diversos anagrames musicals. També ens fixem en el "Carnaval", op. 9, de Robert Schumann, ja que ens planteja música imitant altres autors. I en Pedro, assegut al piano, ens explica què és un "rubato". Completem el programa amb l'audició del "Cigne" d'"El carnaval dels animals", de Saint-Saëns.

  • Els homes clàssics 8: "Carnaval", l'opus 9 de Robert Schumann
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 8: "Carnaval", l'opus 9 de Robert Schumann

    Avui toca parlar del carnaval i per fer-ho ens centrarem en el cicle per a piano "Carnaval", l'opus 9 de Robert Schumann. També ens fixarem amb altres obres dedicades al carnaval.

  • Els homes clàssics 8: Anagrames musicals amb Màrius Serra
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 8: Anagrames musicals amb Màrius Serra

    Heu pensat mai que amagats darrere els noms dels compositor hi pot haver missatges ocults? Avui parlem d'anagrames musicals amb Màrius Serra.

  • Els homes clàssics 7: entrevista a Juan Diego Flórez
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 7: entrevista a Juan Diego Flórez

    "Els Homes clàssics" entrevisten el tenor Juan Diego Flórez, una de les veus més privilegiades de la història de la lírica, i que aquesta setmana ha actuat al Palau de la Música Catalana, on, a més, ha realitzat una classe magistral. Flórez fa un forat a la seva agenda per a l'Albert Galceran, en l'única entrevista radiofònica de la seva visita barcelonina.

Anar al contingut