TOTS ELS ÀUDIOS

  • L'Orquestra i els músics de Dresden
    Escolta àudio

    L'Orquestra i els músics de Dresden

    Programa dedicat a l'Orquestra i els músics de Dresden (Saxònia) en el gran moment musical d'entre 1694 i 1733.

    Programa dedicat a l'Orquestra i els músics de Dresden (Saxònia) en el gran moment musical d'entre 1694 i 1733.

  • Músics a la cort de Weissenfels
    Escolta àudio

    Músics a la cort de Weissenfels

    Programa dedicat als músics de la vila saxona de Weissenfels, entre els quals destaquen Heinrich Schütz o Gottfried Reiche.

    Programa dedicat als músics de la vila saxona de Weissenfels, entre els quals destaquen Heinrich Schütz o Gottfried Reiche.

  • Els concerts per a fagot d'Antonio Vivaldi
    Escolta àudio

    Els concerts per a fagot d'Antonio Vivaldi

    Programa dedicat a la música de Vivaldi i concretament dels Concerts per a Fagot, Fagot barroc o Baixó del compositor venecià.

    Programa dedicat a la música de Vivaldi i concretament dels Concerts per a Fagot, Fagot barroc o Baixó del compositor venecià.

  • Música per a chalumeau
    Escolta àudio

    Música per a chalumeau

    El chalumeau, per dir-ho ras i curt, és l'antecessor barroc del clarinet.

    El chalumeau, per dir-ho ras i curt, és l'antecessor barroc del clarinet.

  • Música per als prínceps de Conti
    Escolta àudio

    Música per als prínceps de Conti

    Avui us parlem d'una dinastia de prínceps francesos, pel fort vincle que van tenir amb els compositors del seu moment.

    Avui us parlem d'una dinastia de prínceps francesos, pel fort vincle que van tenir amb els compositors del seu moment.

  • Els magníficats del barroc alemany
    Escolta àudio

    Els magníficats del barroc alemany

    Continuem amb el repàs dels magníficats. Avui sentirem una selecció de fragments de compositors alemanys com ara Schütz, Rosenmüller, Telemann i Zelenka.

    Continuem amb el repàs dels magníficats. Avui sentirem una selecció de fragments de compositors alemanys com ara Schütz, Rosenmüller, Telemann i Zelenka.

  • Luter i la música: la influència
    Escolta àudio

    Luter i la música: la influència

    El 31 d'octubre del 2017, es van celebrar 500 anys de la declaració de la Reforma protestant per part de Martí Luter. La data ve donada per un esdeveniment que va transcendir la història i l'Europa del seu temps. Luter, el 31 d'octubre del 1517, va clavar les seves 95 tesis a la porta de l'Església de l'Esperit Sant de la ciutat de Wittenberg. S'iniciava així una nova manera d'entendre la fe i el culte. Després d'aquell fet la música lligada al protestantisme també va canviar. 

    El 31 d'octubre del 2017, es van celebrar 500 anys de la declaració de la Reforma protestant per part de Martí Luter. La data ve donada per un esdeveniment que va transcendir la història i l'Europa del seu temps. Luter, el 31 d'octubre del 1517, va clavar les seves 95 tesis a la porta de l'Església de l'Esperit Sant de la ciutat de Wittenberg. S'iniciava així una nova manera d'entendre la fe i el culte. Després d'aquell fet la música lligada al protestantisme també va canviar. 

  • Luter i la música
    Escolta àudio

    Luter i la música

    El 31 d'octubre del 2017, es van celebrar 500 anys de la declaració de la Reforma protestant per part de Martí Luter. La data ve donada per un esdeveniment que va transcendir la història i l'Europa del seu temps. Luter, el 31 d'octubre del 1517, va clavar les seves 95 tesis a la porta de l'Església de l'Esperit Sant de la ciutat de Wittenberg. S'iniciava així una nova manera d'entendre la fe i el culte. Després d'aquell fet la música lligada al protestantisme també va canviar. 

    El 31 d'octubre del 2017, es van celebrar 500 anys de la declaració de la Reforma protestant per part de Martí Luter. La data ve donada per un esdeveniment que va transcendir la història i l'Europa del seu temps. Luter, el 31 d'octubre del 1517, va clavar les seves 95 tesis a la porta de l'Església de l'Esperit Sant de la ciutat de Wittenberg. S'iniciava així una nova manera d'entendre la fe i el culte. Després d'aquell fet la música lligada al protestantisme també va canviar. 

  • Música celta del s. XVIII
    Escolta àudio

    Música celta del s. XVIII

    Les tonades i danses populars escoceses i irlandeses venen despertant la fascinació dels músics des de fa molts segles. Aquesta vegada us proposem un recorregut per alguns compositors del s. XVIII com Barsanti, Geminiani, Bocchi, Oswald, Gow... Tots ells inspirats en la música popular a l'hora d'escriure un repertori tan sorprenent com poc habitual. Un veritable viatge a la música celta del s. XVIII.

    Les tonades i danses populars escoceses i irlandeses venen despertant la fascinació dels músics des de fa molts segles. Aquesta vegada us proposem un recorregut per alguns compositors del s. XVIII com Barsanti, Geminiani, Bocchi, Oswald, Gow... Tots ells inspirats en la música popular a l'hora d'escriure un repertori tan sorprenent com poc habitual. Un veritable viatge a la música celta del s. XVIII.

  • "Lute songs" de John Dowland
    Escolta àudio

    "Lute songs" de John Dowland

    Programa dedicat a les "Lute Songs", del compositor renaixentista anglès John Dowland (1563-1626)

    Programa dedicat a les "Lute Songs", del compositor renaixentista anglès John Dowland (1563-1626)

  • Compositors italians a St. Petersburg al s.XVIII
    Escolta àudio

    Compositors italians a St. Petersburg al s.XVIII

    Avui volem fer un viatge espacial per sentir òpera barroca a Sant Petersburg.

    Avui volem fer un viatge espacial per sentir òpera barroca a Sant Petersburg.

  • Roma al naixement del barroc
    Escolta àudio

    Roma al naixement del barroc

    Com es va produir la implantació del barroc musical a Roma que havia començat a finals del s. XVI a Florència? Avui viatgem a la Roma del primer barroc. Resseguim el paper que va tenir aquesta ciutat, capital dels estats pontificis, en el naixement del barroc.

    Com es va produir la implantació del barroc musical a Roma que havia començat a finals del s. XVI a Florència? Avui viatgem a la Roma del primer barroc. Resseguim el paper que va tenir aquesta ciutat, capital dels estats pontificis, en el naixement del barroc.

  • Cantates apòcrifes de Johann Sebastian Bach (II)
    Escolta àudio

    Cantates apòcrifes de Johann Sebastian Bach (II)

    Les investigacions musicològiques han demostrat que tota aquella música que es va anar atribuint a Bach de manera generosa i entusiasta després de la seva mort, s'ha anat descobrint que en realitat eren obres d'altres autors. Aquest és el segon dels dos programes que dediquem a l'espai "El gran segle" a descobrir les Cantates, l'autoria de les quals va ser atribuïda al gran mestre de Leipzig de forma errònia.

    Les investigacions musicològiques han demostrat que tota aquella música que es va anar atribuint a Bach de manera generosa i entusiasta després de la seva mort, s'ha anat descobrint que en realitat eren obres d'altres autors. Aquest és el segon dels dos programes que dediquem a l'espai "El gran segle" a descobrir les Cantates, l'autoria de les quals va ser atribuïda al gran mestre de Leipzig de forma errònia.

  • Cantates apòcrifes de Johann Sebastian Bach (I)
    Escolta àudio

    Cantates apòcrifes de Johann Sebastian Bach (I)

    Les investigacions musicològiques han demostrat que tota aquella música que es va anar atribuint a Bach de manera generosa i entusiasta després de la seva mort, s'ha anat descobrint que en realitat eren obres d'altres autors. Aquest és, doncs, el primer dels dos programes que dediquem a l'espai "El gran segle" a descobrir les Cantates, l'autoria de les quals va ser atribuïda al gran mestre de Leipzig de forma errònia.

    Les investigacions musicològiques han demostrat que tota aquella música que es va anar atribuint a Bach de manera generosa i entusiasta després de la seva mort, s'ha anat descobrint que en realitat eren obres d'altres autors. Aquest és, doncs, el primer dels dos programes que dediquem a l'espai "El gran segle" a descobrir les Cantates, l'autoria de les quals va ser atribuïda al gran mestre de Leipzig de forma errònia.

  • Àries per a Anna de Amicis
    Escolta àudio

    Àries per a Anna de Amicis

    Al llarg de la història de la música, sovint els intèrprets han estat els detonadors de determinades composicions. És per això que dediquem el programa d'avui a la soprano Anna de Amicis, del segle XVIII.

    Al llarg de la història de la música, sovint els intèrprets han estat els detonadors de determinades composicions. És per això que dediquem el programa d'avui a la soprano Anna de Amicis, del segle XVIII.

Anar al contingut