TOTS ELS ÀUDIOS
Concerts russos per a violí
Els concerts per a violí i orquestra en la tradició musical russa:
A. Glazunov: "Allegro" del Concert per a violí i orquestra en la menor, op. 82
S. Prokófiev: "Allegro ben marcato" del Concert per a violí i orquestra n. 2 en sol menor, op. 63
D. Xostakóvitx: "Burlesca" del Concert per a violí i orquestra n. 1 en la menor, op. 99
P. I. Txaikovski: "Finale, allegro vivacissimo" del Concert per a violí i orquestra en re major, op. 35Els concerts per a violí i orquestra en la tradició musical russa: A. Glazunov: "Allegro" del Concert per a violí i orquestra en la menor, op. 82 S. Prokófiev: "Allegro ben marcato" del Concert per a violí i orquestra n. 2 en sol menor, op. 63 D. Xostakóvitx: "Burlesca" del Concert per a violí i orquestra n. 1 en la menor, op. 99 P. I. Txaikovski: "Finale, allegro vivacissimo" del Concert per a violí i orquestra en re major, op. 35
Obres estrenades a Barcelona
La capital catalana també ha estat amfitriona d'estrenes d'obres musicals il·lustres.
A. Caldara: Ària "Quella Liria Innamorata" de l'òpera "Il più bel nome"
R. Carnicer: Obertura per a "Il Barbiere di Siviglia" de Rossini
M. de Falla: "Allegro" del Concert per a clavecí i 5 instruments
J. Rodrigo: "Allegro gentile" del "Concert d'Aranjuez" per a guitarra i orquestraLa capital catalana també ha estat amfitriona d'estrenes d'obres musicals il·lustres. A. Caldara: Ària "Quella Liria Innamorata" de l'òpera "Il più bel nome" R. Carnicer: Obertura per a "Il Barbiere di Siviglia" de Rossini M. de Falla: "Allegro" del Concert per a clavecí i 5 instruments J. Rodrigo: "Allegro gentile" del "Concert d'Aranjuez" per a guitarra i orquestra
Trossos de Quòniams
Un dels fragments del "Glòria", de l'ordinari de la Missa, convertit en l'excusa per ser musicat de forma brillant per diversos compositors
J. S. Bach: "Quòniam" de la "Missa en si menor", BWV 232
A. Caldara: "Quòniam" de la "Missa Dolorosa"
F. Valls: "Quòniam" de la "Missa Scala Aretina"
A. Lotti: "Quòniam" de la "Missa Sapientiae"
F. J. Haydn: "Quòniam" de la Missa en do major "In tempore belli"
W. A. Mozart: "Quòniam" de la "Gran missa en do menor", K 427Un dels fragments del "Glòria", de l'ordinari de la Missa, convertit en l'excusa per ser musicat de forma brillant per diversos compositors J. S. Bach: "Quòniam" de la "Missa en si menor", BWV 232 A. Caldara: "Quòniam" de la "Missa Dolorosa" F. Valls: "Quòniam" de la "Missa Scala Aretina" A. Lotti: "Quòniam" de la "Missa Sapientiae" F. J. Haydn: "Quòniam" de la Missa en do major "In tempore belli" W. A. Mozart: "Quòniam" de la "Gran missa en do menor", K 427
Músiques de tardor
La tardor esdevé el fil que ens mostra l'empremta musical d'una de les estacions més inspiradores de l'any.
J. Brahms: "Im Herbst" del cicle per a cor "Gesänge", op. 104
A. Glazunov: Bacanal de "La tardor" del ballet "Les estacions", op. 67
F. J. Haydn: Cor "Hört das leute Getön" de l'oratori "Les estacions", HOB XXI/3
F. Schubert: Lied "Herbst", D 945
P. I. Txaikovski: "Octubre" del cicle "Les estacions", op. 37bLa tardor esdevé el fil que ens mostra l'empremta musical d'una de les estacions més inspiradores de l'any. J. Brahms: "Im Herbst" del cicle per a cor "Gesänge", op. 104 A. Glazunov: Bacanal de "La tardor" del ballet "Les estacions", op. 67 F. J. Haydn: Cor "Hört das leute Getön" de l'oratori "Les estacions", HOB XXI/3 F. Schubert: Lied "Herbst", D 945 P. I. Txaikovski: "Octubre" del cicle "Les estacions", op. 37b
Obres que van inaugurar teatres
Una selecció de música associada a l'inici de la singladura d'alguns dels teatres més cèlebres d'Europa.
R. Cambert: "Pròleg de la nimfa del Sena" de l'òpera "Pomone"
A. Salieri: Ària "Quando più irato freme", de l'òpera "L'Europa Riconosciuta"
F. Sor: Obertura del ballet "Cendrillon"Una selecció de música associada a l'inici de la singladura d'alguns dels teatres més cèlebres d'Europa. R. Cambert: "Pròleg de la nimfa del Sena" de l'òpera "Pomone" A. Salieri: Ària "Quando più irato freme", de l'òpera "L'Europa Riconosciuta" F. Sor: Obertura del ballet "Cendrillon"
El repertori de les germanes Weber
Les àries que Mozart va compondre per a la seva dona i les seves cunyades.
Ària de concert "Vorrei spiegarvi, oh Dio!" k. 418
Ària "Nehmt meinen Dank" k. 383
"Solfeggio" k. 93 n. 2
"Christe Eleison" de la Missa en do menor k. 427
Ària "O zittre nicht, mein lieber sohn" del singspiel "La flauta màgica" k. 620Les àries que Mozart va compondre per a la seva dona i les seves cunyades. Ària de concert "Vorrei spiegarvi, oh Dio!" k. 418 Ària "Nehmt meinen Dank" k. 383 "Solfeggio" k. 93 n. 2 "Christe Eleison" de la Missa en do menor k. 427 Ària "O zittre nicht, mein lieber sohn" del singspiel "La flauta màgica" k. 620
Francesos i afrancesats de la Belle Époque
El París del canvi de segle i la seva petjada.
C. Debussy: Vals "La plus que lente"
E. Satie: Cançó "Je te veux"
M. Ravel: Fragment dels "Valsos nobles i sentimentals" per a piano
A. Skriabin: Vals en la bemoll major op. 38
F. Mompou: "Tango" per a piano
R. Viñes: "Crinoline" o "La valse au temps de la Montijo" per a piano, pertanyent als "Quatre homenatges"El París del canvi de segle i la seva petjada. C. Debussy: Vals "La plus que lente" E. Satie: Cançó "Je te veux" M. Ravel: Fragment dels "Valsos nobles i sentimentals" per a piano A. Skriabin: Vals en la bemoll major op. 38 F. Mompou: "Tango" per a piano R. Viñes: "Crinoline" o "La valse au temps de la Montijo" per a piano, pertanyent als "Quatre homenatges"
Els tres quintets per a corda de Beethoven
Una selecció de fragments:
"Allegro con brio" del Quintet per a corda n. 1 en mi bemoll major op. 4
"Presto" del Quintet per a corda n. 2 en do major op. 29
"Finale prestissimo" del Quintet per a corda n. 3 en do menor op. 104Una selecció de fragments: "Allegro con brio" del Quintet per a corda n. 1 en mi bemoll major op. 4 "Presto" del Quintet per a corda n. 2 en do major op. 29 "Finale prestissimo" del Quintet per a corda n. 3 en do menor op. 104
Àries de Porpora
Fragments d'òperes de Nicola Porpora
"L'Agrippina": Obertura
"Arianna e Teseo": Ària "Mira in cielo"
Didone abbandonata": Ària "Gia si desta la tempesta"
"Ezio": Ària "Se tu la reggi al volo"
"Polifemo": Ària "Alto Giove"
"Siface": Ària "Tu che d'ardir m'accendi"Fragments d'òperes de Nicola Porpora "L'Agrippina": Obertura "Arianna e Teseo": Ària "Mira in cielo" Didone abbandonata": Ària "Gia si desta la tempesta" "Ezio": Ària "Se tu la reggi al volo" "Polifemo": Ària "Alto Giove" "Siface": Ària "Tu che d'ardir m'accendi"
Els tres mosqueters del violí romàntic francès
Música de la primera gran escola francesa de violí romàntic.
P. Baillot: Variacions sobre un tema rus per a violí i orquestra op. 24
P. Rode: Concert n. 13 en fa sostingut menor per a violí i orquestra, op. pòstum
R. Kreutzer: Rondó final del Concert n.1 en sol major per a violí i orquestra KWV. 13Música de la primera gran escola francesa de violí romàntic. P. Baillot: Variacions sobre un tema rus per a violí i orquestra op. 24 P. Rode: Concert n. 13 en fa sostingut menor per a violí i orquestra, op. pòstum R. Kreutzer: Rondó final del Concert n.1 en sol major per a violí i orquestra KWV. 13
Simfonisme català
Un tast de pàgines simfòniques de compositors catalans.
I. Albéniz: "Catalònia" per a orquestra.
J. Lamote: Scherzo sobre un tema popular català.
J. Rodoreda: "Himne d'amor de la naturalesa" del poema simfònic "La primavera".
J. Garreta: "Temps moderat" de les "Impressions simfòniques".Un tast de pàgines simfòniques de compositors catalans. I. Albéniz: "Catalònia" per a orquestra. J. Lamote: Scherzo sobre un tema popular català. J. Rodoreda: "Himne d'amor de la naturalesa" del poema simfònic "La primavera". J. Garreta: "Temps moderat" de les "Impressions simfòniques".
L'efecte papallona
El so de les papallones en la música.
F. Schubert: Lied "La papallona", D. 633.
R. Schumann: Fragment de la suite "Papillons" per a piano, op. 2.
F. Chopin: Estudi per a piano en sol bemoll major "La papallona", op. 25 n. 9.
F. Tàrrega: "La papallona", estudi per a guitarra.
A. Farewell: "The butterfly" ("La papallona") del cicle "Poemes de natura".
E. Chausson: "Les papillons", op. 2 n. 3.
B. Martinu: Dansa de les papallones del ballet "La papallona que picava de peus", H. 153.
G. Puccini: Ària "Un bel di vedremo" de l'òpera "Madama Butterfly".El so de les papallones en la música. F. Schubert: Lied "La papallona", D. 633. R. Schumann: Fragment de la suite "Papillons" per a piano, op. 2. F. Chopin: Estudi per a piano en sol bemoll major "La papallona", op. 25 n. 9. F. Tàrrega: "La papallona", estudi per a guitarra. A. Farewell: "The butterfly" ("La papallona") del cicle "Poemes de natura". E. Chausson: "Les papillons", op. 2 n. 3. B. Martinu: Dansa de les papallones del ballet "La papallona que picava de peus", H. 153. G. Puccini: Ària "Un bel di vedremo" de l'òpera "Madama Butterfly".
Opus 150
Opus 150
F. Schubert: "Allegro" de la Sonata n. 13 per a piano en la major, D. 664.
J. Raff: Final de la Xacona en la menor per a piano a 4 mans, op. 150.
J. Rheinberger: "Abendlied" ("Cant del capvespre") de les Sis peces per a violí i orgue, op. 150.
C. Chaminade: "Serenata espanyola" per a violí i piano, op. 150.
A. Beach: Trio per a piano en la menor, op. 150.Opus 150 F. Schubert: "Allegro" de la Sonata n. 13 per a piano en la major, D. 664. J. Raff: Final de la Xacona en la menor per a piano a 4 mans, op. 150. J. Rheinberger: "Abendlied" ("Cant del capvespre") de les Sis peces per a violí i orgue, op. 150. C. Chaminade: "Serenata espanyola" per a violí i piano, op. 150. A. Beach: Trio per a piano en la menor, op. 150.
El so de Beethoven
Una selecció casual d'obres del geni de Bonn.
"Finale" de la Sonata per a piano n. 23 en fa menor op. 57 "Apassionata".
"Adagio quasi un poco andante" del Quartet per a corda n. 14 en do sostingut menor op. 131.
"Finale" del Concert per a piano n. 4 op. 58 en sol major.
Obertura "Leonora" n. 3 op. 72b.Una selecció casual d'obres del geni de Bonn. "Finale" de la Sonata per a piano n. 23 en fa menor op. 57 "Apassionata". "Adagio quasi un poco andante" del Quartet per a corda n. 14 en do sostingut menor op. 131. "Finale" del Concert per a piano n. 4 op. 58 en sol major. Obertura "Leonora" n. 3 op. 72b.
La melodia del Moldava
Origen i usos de la melodia més cèlebre utilitzada per Bendrich Smetana.
B. Smetana: tema del poema simfònic "El Moldava", del cicle "La meva pàtria".
G. Cenci: "La mantovana" ("Fuggi, fuggi, fuggi").
B. Marini: Sonata sobre "Fuggi dolente core" op. 22 n. 1.
J. Playford: "An italian rant"
C. Mouton: "My mistress is prettie" per a llaüt.
F. Chopin: Nocturn n. 21 en do menor opus pòstum.
C. Saint-Saëns: "Andantino" de la Rapsòdia bretona op. 7bis.
Anònim suec: "Ack Värmeland, du sköna".
Anònim romanès: "Carul cu boi".
Anònim israelià: "Hatikva" ("Esperança"), himne nacional d'Israel.Origen i usos de la melodia més cèlebre utilitzada per Bendrich Smetana. B. Smetana: tema del poema simfònic "El Moldava", del cicle "La meva pàtria". G. Cenci: "La mantovana" ("Fuggi, fuggi, fuggi"). B. Marini: Sonata sobre "Fuggi dolente core" op. 22 n. 1. J. Playford: "An italian rant" C. Mouton: "My mistress is prettie" per a llaüt. F. Chopin: Nocturn n. 21 en do menor opus pòstum. C. Saint-Saëns: "Andantino" de la Rapsòdia bretona op. 7bis. Anònim suec: "Ack Värmeland, du sköna". Anònim romanès: "Carul cu boi". Anònim israelià: "Hatikva" ("Esperança"), himne nacional d'Israel.