TOTS ELS ÀUDIOS

  • Concerts russos per a violí
    Escolta àudio

    Concerts russos per a violí

    Els concerts per a violí i orquestra en la tradició musical russa:
    A. Glazunov: "Allegro" del Concert per a violí i orquestra en la menor, op. 8
    2
    S. Prokófiev: "Allegro ben marcato" del Concert per a violí i orquestra n. 2 en sol menor, op. 63
    D. Xostakóvitx: "Burlesca" del Concert per a violí i orquestra n. 1 en la menor, op. 99
    P. I. Txaikovski: "Finale, allegro vivacissimo" del Concert per a violí i orquestra en re major, op. 35

    Els concerts per a violí i orquestra en la tradició musical russa: A. Glazunov: "Allegro" del Concert per a violí i orquestra en la menor, op. 82 S. Prokófiev: "Allegro ben marcato" del Concert per a violí i orquestra n. 2 en sol menor, op. 63 D. Xostakóvitx: "Burlesca" del Concert per a violí i orquestra n. 1 en la menor, op. 99 P. I. Txaikovski: "Finale, allegro vivacissimo" del Concert per a violí i orquestra en re major, op. 35

  • Obres estrenades a Barcelona
    Escolta àudio

    Obres estrenades a Barcelona

    La capital catalana també ha estat amfitriona d'estrenes d'obres musicals il·lustres.
    A. Caldara: Ària "Quella Liria Innamorata" de l'òpera "Il
    più bel nome"
    R. Carnicer: Obertura per a "Il Barbiere di Siviglia" de Rossini
    M. de Falla: "Allegro" del Concert per a clavecí i 5 instruments
    J. Rodrigo: "Allegro gentile" del "Concert d'Aranjuez" per a guitarra i orquestra

    La capital catalana també ha estat amfitriona d'estrenes d'obres musicals il·lustres. A. Caldara: Ària "Quella Liria Innamorata" de l'òpera "Il più bel nome" R. Carnicer: Obertura per a "Il Barbiere di Siviglia" de Rossini M. de Falla: "Allegro" del Concert per a clavecí i 5 instruments J. Rodrigo: "Allegro gentile" del "Concert d'Aranjuez" per a guitarra i orquestra

  • Trossos de Quòniams
    Escolta àudio

    Trossos de Quòniams

    Un dels fragments del "Glòria", de l'ordinari de la Missa, convertit en l'excusa per ser musicat de forma brillant per diversos compositors
    J. S. Bach: "Quòniam" de la "Missa en si menor", BWV 232
    A. Caldara: "Quòniam" de la "Missa Dolorosa"
    F. Valls: "Quòniam" de la "Missa Scala Aretina"
    A. Lotti: "Quòniam" de la "Missa Sapientiae"
    F. J. Haydn: "Quòniam" de la Missa en do major "In tempore belli"
    W. A. Mozart: "Quòniam" de la "Gran missa en do menor", K 427

    Un dels fragments del "Glòria", de l'ordinari de la Missa, convertit en l'excusa per ser musicat de forma brillant per diversos compositors J. S. Bach: "Quòniam" de la "Missa en si menor", BWV 232 A. Caldara: "Quòniam" de la "Missa Dolorosa" F. Valls: "Quòniam" de la "Missa Scala Aretina" A. Lotti: "Quòniam" de la "Missa Sapientiae" F. J. Haydn: "Quòniam" de la Missa en do major "In tempore belli" W. A. Mozart: "Quòniam" de la "Gran missa en do menor", K 427

  • Músiques de tardor
    Escolta àudio

    Músiques de tardor

    La tardor esdevé el fil que ens mostra l'empremta musical d'una de les estacions més inspiradores de l'any.
    J. Brahms: "Im Herbst" del cicle per a cor "Gesänge", op. 104
    A. Glazunov: Bacanal de "La tardor" del ballet "Les estacions", op. 67
    F. J. Haydn: Cor "Hört das leute Getön" de l'oratori "Les estacions", HOB XXI/3
    F. Schubert: Lied "Herbst", D 945
    P. I. Txaikovski: "Octubre" del cicle "Les estacions", op. 37b

    La tardor esdevé el fil que ens mostra l'empremta musical d'una de les estacions més inspiradores de l'any. J. Brahms: "Im Herbst" del cicle per a cor "Gesänge", op. 104 A. Glazunov: Bacanal de "La tardor" del ballet "Les estacions", op. 67 F. J. Haydn: Cor "Hört das leute Getön" de l'oratori "Les estacions", HOB XXI/3 F. Schubert: Lied "Herbst", D 945 P. I. Txaikovski: "Octubre" del cicle "Les estacions", op. 37b

  • Obres que van inaugurar teatres
    Escolta àudio

    Obres que van inaugurar teatres

    Una selecció de música associada a l'inici de la singladura d'alguns dels teatres més cèlebres d'Europa.
    R. Cambert: "Pròleg de la nimfa del Sena" de l'òpera "Pomone"
    A. Salieri: Ària "Quando più irato freme", de l'òpera "L'Europa Riconosciuta"
    F. Sor: Obertura del ballet "Cendrillon"

    Una selecció de música associada a l'inici de la singladura d'alguns dels teatres més cèlebres d'Europa. R. Cambert: "Pròleg de la nimfa del Sena" de l'òpera "Pomone" A. Salieri: Ària "Quando più irato freme", de l'òpera "L'Europa Riconosciuta" F. Sor: Obertura del ballet "Cendrillon"

  • El repertori de les germanes Weber
    Escolta àudio

    El repertori de les germanes Weber

    Les àries que Mozart va compondre per a la seva dona i les seves cunyades.
    Ària de concert "Vorrei spiegarvi, oh Dio!" k. 418
    Ària "Nehmt
    meinen Dank" k. 383
    "Solfeggio" k. 93 n. 2
    "Christe Eleison" de la Missa en do menor k. 427
    Ària "O zittre nicht, mein lieber sohn" del singspiel "La flauta màgica" k. 620

    Les àries que Mozart va compondre per a la seva dona i les seves cunyades. Ària de concert "Vorrei spiegarvi, oh Dio!" k. 418 Ària "Nehmt meinen Dank" k. 383 "Solfeggio" k. 93 n. 2 "Christe Eleison" de la Missa en do menor k. 427 Ària "O zittre nicht, mein lieber sohn" del singspiel "La flauta màgica" k. 620

  • Francesos i afrancesats de la Belle Époque
    Escolta àudio

    Francesos i afrancesats de la Belle Époque

    El París del canvi de segle i la seva petjada.
    C. Debussy: Vals "La plus que lente"
    E. Satie: Cançó "Je te veux"
    M. Ravel: Fragment
    dels "Valsos nobles i sentimentals" per a piano
    A. Skriabin: Vals en la bemoll major op. 38
    F. Mompou: "Tango" per a piano
    R. Viñes: "Crinoline" o "La valse au temps de la Montijo" per a piano, pertanyent als "Quatre homenatges"

    El París del canvi de segle i la seva petjada. C. Debussy: Vals "La plus que lente" E. Satie: Cançó "Je te veux" M. Ravel: Fragment dels "Valsos nobles i sentimentals" per a piano A. Skriabin: Vals en la bemoll major op. 38 F. Mompou: "Tango" per a piano R. Viñes: "Crinoline" o "La valse au temps de la Montijo" per a piano, pertanyent als "Quatre homenatges"

  • Els tres quintets per a corda de Beethoven
    Escolta àudio

    Els tres quintets per a corda de Beethoven

    Una selecció de fragments:
    "Allegro con brio" del Quintet per a corda n. 1 en mi bemoll major op. 4
    "Presto" del Quintet per a corda n. 2
    en do major op. 29
    "Finale prestissimo" del Quintet per a corda n. 3 en do menor op. 104

    Una selecció de fragments: "Allegro con brio" del Quintet per a corda n. 1 en mi bemoll major op. 4 "Presto" del Quintet per a corda n. 2 en do major op. 29 "Finale prestissimo" del Quintet per a corda n. 3 en do menor op. 104

  • Àries de Porpora
    Escolta àudio

    Àries de Porpora

    Fragments d'òperes de Nicola Porpora
    "L'Agrippina": Obertura
    "Arianna e Teseo": Ària "Mira in cielo"
    Didone abbandonata": Ària "Gia
    si desta la tempesta"
    "Ezio": Ària "Se tu la reggi al volo"
    "Polifemo": Ària "Alto Giove"
    "Siface": Ària "Tu che d'ardir m'accendi"

    Fragments d'òperes de Nicola Porpora "L'Agrippina": Obertura "Arianna e Teseo": Ària "Mira in cielo" Didone abbandonata": Ària "Gia si desta la tempesta" "Ezio": Ària "Se tu la reggi al volo" "Polifemo": Ària "Alto Giove" "Siface": Ària "Tu che d'ardir m'accendi"

  • Els tres mosqueters del violí romàntic francès
    Escolta àudio

    Els tres mosqueters del violí romàntic francès

    Música de la primera gran escola francesa de violí romàntic.
    P. Baillot: Variacions sobre un tema rus per a violí i orquestra op. 24
    P. Ro
    de: Concert n. 13 en fa sostingut menor per a violí i orquestra, op. pòstum
    R. Kreutzer: Rondó final del Concert n.1 en sol major per a violí i orquestra KWV. 13

    Música de la primera gran escola francesa de violí romàntic. P. Baillot: Variacions sobre un tema rus per a violí i orquestra op. 24 P. Rode: Concert n. 13 en fa sostingut menor per a violí i orquestra, op. pòstum R. Kreutzer: Rondó final del Concert n.1 en sol major per a violí i orquestra KWV. 13

  • Simfonisme català
    Escolta àudio

    Simfonisme català

    Un tast de pàgines simfòniques de compositors catalans.
    I. Albéniz: "Catalònia" per a orquestra.
    J. Lamote: Scherzo sobre un tema popular
    català.
    J. Rodoreda: "Himne d'amor de la naturalesa" del poema simfònic "La primavera".
    J. Garreta: "Temps moderat" de les "Impressions simfòniques".

    Un tast de pàgines simfòniques de compositors catalans. I. Albéniz: "Catalònia" per a orquestra. J. Lamote: Scherzo sobre un tema popular català. J. Rodoreda: "Himne d'amor de la naturalesa" del poema simfònic "La primavera". J. Garreta: "Temps moderat" de les "Impressions simfòniques".

  • L'efecte papallona
    Escolta àudio

    L'efecte papallona

    El so de les papallones en la música.
    F. Schubert: Lied "La papallona", D. 633.
    R. Schumann: Fragment de la suite "Papillons" per a piano,
    op. 2.
    F. Chopin: Estudi per a piano en sol bemoll major "La papallona", op. 25 n. 9.
    F. Tàrrega: "La papallona", estudi per a guitarra.
    A. Farewell: "The butterfly" ("La papallona") del cicle "Poemes de natura".
    E. Chausson: "Les papillons", op. 2 n. 3.
    B. Martinu: Dansa de les papallones del ballet "La papallona que picava de peus", H. 153.
    G. Puccini: Ària "Un bel di vedremo" de l'òpera "Madama Butterfly".

    El so de les papallones en la música. F. Schubert: Lied "La papallona", D. 633. R. Schumann: Fragment de la suite "Papillons" per a piano, op. 2. F. Chopin: Estudi per a piano en sol bemoll major "La papallona", op. 25 n. 9. F. Tàrrega: "La papallona", estudi per a guitarra. A. Farewell: "The butterfly" ("La papallona") del cicle "Poemes de natura". E. Chausson: "Les papillons", op. 2 n. 3. B. Martinu: Dansa de les papallones del ballet "La papallona que picava de peus", H. 153. G. Puccini: Ària "Un bel di vedremo" de l'òpera "Madama Butterfly".

  • Opus 150
    Escolta àudio

    Opus 150

    Opus 150
    F. Schubert: "Allegro" de la Sonata n. 13 per a piano en la major, D. 664.
    J. Raff: Final de la Xacona en la menor per a piano a
    4 mans, op. 150.
    J. Rheinberger: "Abendlied" ("Cant del capvespre") de les Sis peces per a violí i orgue, op. 150.
    C. Chaminade: "Serenata espanyola" per a violí i piano, op. 150.
    A. Beach: Trio per a piano en la menor, op. 150.

    Opus 150 F. Schubert: "Allegro" de la Sonata n. 13 per a piano en la major, D. 664. J. Raff: Final de la Xacona en la menor per a piano a 4 mans, op. 150. J. Rheinberger: "Abendlied" ("Cant del capvespre") de les Sis peces per a violí i orgue, op. 150. C. Chaminade: "Serenata espanyola" per a violí i piano, op. 150. A. Beach: Trio per a piano en la menor, op. 150.

  • El so de Beethoven
    Escolta àudio

    El so de Beethoven

    Una selecció casual d'obres del geni de Bonn.
    "Finale" de la Sonata per a piano n. 23 en fa menor op. 57 "Apassionata".
    "Adagio quasi un p
    oco andante" del Quartet per a corda n. 14 en do sostingut menor op. 131.
    "Finale" del Concert per a piano n. 4 op. 58 en sol major.
    Obertura "Leonora" n. 3 op. 72b.

    Una selecció casual d'obres del geni de Bonn. "Finale" de la Sonata per a piano n. 23 en fa menor op. 57 "Apassionata". "Adagio quasi un poco andante" del Quartet per a corda n. 14 en do sostingut menor op. 131. "Finale" del Concert per a piano n. 4 op. 58 en sol major. Obertura "Leonora" n. 3 op. 72b.

  • La melodia del Moldava
    Escolta àudio

    La melodia del Moldava

    Origen i usos de la melodia més cèlebre utilitzada per Bendrich Smetana.
    B. Smetana: tema del poema simfònic "El Moldava", del cicle "La meva pà
    tria".
    G. Cenci: "La mantovana" ("Fuggi, fuggi, fuggi").
    B. Marini: Sonata sobre "Fuggi dolente core" op. 22 n. 1.
    J. Playford: "An italian rant"
    C. Mouton: "My mistress is prettie" per a llaüt.
    F. Chopin: Nocturn n. 21 en do menor opus pòstum.
    C. Saint-Saëns: "Andantino" de la Rapsòdia bretona op. 7bis.
    Anònim suec: "Ack Värmeland, du sköna".
    Anònim romanès: "Carul cu boi".
    Anònim israelià: "Hatikva" ("Esperança"), himne nacional d'Israel.

    Origen i usos de la melodia més cèlebre utilitzada per Bendrich Smetana. B. Smetana: tema del poema simfònic "El Moldava", del cicle "La meva pàtria". G. Cenci: "La mantovana" ("Fuggi, fuggi, fuggi"). B. Marini: Sonata sobre "Fuggi dolente core" op. 22 n. 1. J. Playford: "An italian rant" C. Mouton: "My mistress is prettie" per a llaüt. F. Chopin: Nocturn n. 21 en do menor opus pòstum. C. Saint-Saëns: "Andantino" de la Rapsòdia bretona op. 7bis. Anònim suec: "Ack Värmeland, du sköna". Anònim romanès: "Carul cu boi". Anònim israelià: "Hatikva" ("Esperança"), himne nacional d'Israel.

Anar al contingut