TOTS ELS ÀUDIOS
Impromptu!
Selecció d'Impromptus de Vorisek a Fauré
J. V. Vorisek: Impromptu en la major Op. 7 No. 4
F. Schubert: Impromptu Op. 90 No. 2
C. Schumann: Impromptu en mi major
G. Fauré: Impromptu en re bemoll Major Op. 86
J. Sibelius: Impromptu Op. 5 Impromptu no5_ Leif Ove Andsnes
A. Skriabin: Impromptu en si bemoll menor Op. 12 No. 2Selecció d'Impromptus de Vorisek a Fauré J. V. Vorisek: Impromptu en la major Op. 7 No. 4 F. Schubert: Impromptu Op. 90 No. 2 C. Schumann: Impromptu en mi major G. Fauré: Impromptu en re bemoll Major Op. 86 J. Sibelius: Impromptu Op. 5 Impromptu no5_ Leif Ove Andsnes A. Skriabin: Impromptu en si bemoll menor Op. 12 No. 2
Música espectral
Selecció antològica d'obres escrites en aquesta estètica sonora.
A. Part: "Da pacem Domine"
B. Vivancos: "Bubbles"
V. Martynov: "The Beatitudes"
O. Gjeilo: "Pulchra es, amica mea" de "Northern Lights"
G. Whitacre: "Nox Aurumque Nox Aurumque"Selecció antològica d'obres escrites en aquesta estètica sonora. A. Part: "Da pacem Domine" B. Vivancos: "Bubbles" V. Martynov: "The Beatitudes" O. Gjeilo: "Pulchra es, amica mea" de "Northern Lights" G. Whitacre: "Nox Aurumque Nox Aurumque"
Polonaise!
La "polonaise" al segle XVIII!
F. Devienne: "Finale Polonaise" del Concert no. 6 en re major per a flauta travessera i orquestra
G. F. Handel: "Polonaise Andante" del Concerto Grosso Op. 6 No. 3 en mi menor HWV. 321
J. S. Bach: "Polonaise" de la Suite per a orquestra no. 2 en si menor BWV. 1067
M. Marais : "La polonaise" del llibre II de "Pièces de viole"
W. A. Mozart: "Rondeau en polonaise" de la Sonata per a piano Sonata No6 en re major K. 284
G. Ph. Telemann: "Polonaise" de la Suite en la menor per a flauta de bec, corda i continu TWV. 55A2La "polonaise" al segle XVIII! F. Devienne: "Finale Polonaise" del Concert no. 6 en re major per a flauta travessera i orquestra G. F. Handel: "Polonaise Andante" del Concerto Grosso Op. 6 No. 3 en mi menor HWV. 321 J. S. Bach: "Polonaise" de la Suite per a orquestra no. 2 en si menor BWV. 1067 M. Marais : "La polonaise" del llibre II de "Pièces de viole" W. A. Mozart: "Rondeau en polonaise" de la Sonata per a piano Sonata No6 en re major K. 284 G. Ph. Telemann: "Polonaise" de la Suite en la menor per a flauta de bec, corda i continu TWV. 55A2
La Clemenza di Tito
Diferents òperes escrites sobre el mateix text de Metastasio
B. Galuppi: Ària 'Tu infede" de l'òpera "La Clemenza di Tito"
A. Caldara: Ària "Opprimete i contumaci" de l'òpera "La Clemenza di Tito"
Ch. W. Gluck: Ària "Tremo fra dubbi miei" de l'òpera "La Clemenza di Tito"
J. A. Hasse: Ària "Vo disperato a morte" de l'òpera "Tito Vespasiano"
W. A. Mozart: Ària "Parto, ma tu ben mio" de l'òpera La Clemenza di Tito"Diferents òperes escrites sobre el mateix text de Metastasio B. Galuppi: Ària 'Tu infede" de l'òpera "La Clemenza di Tito" A. Caldara: Ària "Opprimete i contumaci" de l'òpera "La Clemenza di Tito" Ch. W. Gluck: Ària "Tremo fra dubbi miei" de l'òpera "La Clemenza di Tito" J. A. Hasse: Ària "Vo disperato a morte" de l'òpera "Tito Vespasiano" W. A. Mozart: Ària "Parto, ma tu ben mio" de l'òpera La Clemenza di Tito"
Compositors de Bonn!
Altres compositors que van néixer i treballar a la ciutat de Beethoven:
G. C. Dall'Abaco: "Capriccio" no. 1 en do menor per a violoncel sol
> Ch. G. Neefe: Sonata per a piano no. 12 en la Major
L. van Beethoven: 8 Variacions sobre un tema de Comte Von Waldstein Woo 67 en Do Major, per a piano a 4 mans For 4 Hands PianoArthur Jussen · Lucas Jussen
F. Ries: fragment de la Simfonia no. 7 en la menor Op. 181Altres compositors que van néixer i treballar a la ciutat de Beethoven: G. C. Dall'Abaco: "Capriccio" no. 1 en do menor per a violoncel sol Ch. G. Neefe: Sonata per a piano no. 12 en la Major L. van Beethoven: 8 Variacions sobre un tema de Comte Von Waldstein Woo 67 en Do Major, per a piano a 4 mans For 4 Hands PianoArthur Jussen · Lucas Jussen F. Ries: fragment de la Simfonia no. 7 en la menor Op. 181
Quatre carnavals!
El so del Carnaval des de quatre compositors diferents
A. Dvorák: Obertura Simfònica "Carnaval" Op. 92
B. Smetana: Poema Simfònic "El Carnaval de Praga"
B. Britten: "El Carnavaal Canadenc"
D. Milhaud: "Le Carnaval d'Aix" per a piano i orquestraEl so del Carnaval des de quatre compositors diferents A. Dvorák: Obertura Simfònica "Carnaval" Op. 92 B. Smetana: Poema Simfònic "El Carnaval de Praga" B. Britten: "El Carnavaal Canadenc" D. Milhaud: "Le Carnaval d'Aix" per a piano i orquestra
Tres mirades d'Àsia!
El so d'Àsia des de la perspectiva de tres compositors ben diferents
A. Borodin: Poema Simfònica "A les estepes de l'Àsia Central"
A. Ketelbey: "En un mercat persa"
M. Ravel: "Asie" del cicle de cançons "Shéhérazade" per a veu i orquestraEl so d'Àsia des de la perspectiva de tres compositors ben diferents A. Borodin: Poema Simfònica "A les estepes de l'Àsia Central" A. Ketelbey: "En un mercat persa" M. Ravel: "Asie" del cicle de cançons "Shéhérazade" per a veu i orquestra
Compositors de Lucca!
Lucca, ciutat de la toscana i amb llarga tradició musical ha estat el bressol de compositors d'èpoques diferents.
G. Guami: "Canzon detta la Lucchesina"
F. Barsanti Concerto grosso op. 3 Nr. 10
F. Geminiani: Sonata en re menor per a violi i baix continu Op. 4 no. 4
A. Catalani: Ària "Ebben Ne andrò lontana" de l'acte I de l'òpera "La Wally"
G. Puccini: Gloria de la "Messa di Gloria" Opus pòstumLucca, ciutat de la toscana i amb llarga tradició musical ha estat el bressol de compositors d'èpoques diferents. G. Guami: "Canzon detta la Lucchesina" F. Barsanti Concerto grosso op. 3 Nr. 10 F. Geminiani: Sonata en re menor per a violi i baix continu Op. 4 no. 4 A. Catalani: Ària "Ebben Ne andrò lontana" de l'acte I de l'òpera "La Wally" G. Puccini: Gloria de la "Messa di Gloria" Opus pòstum
Compositors germànics abans de Bach
Compositors del barroc alemanys de la generació anterior a J. S. Bach
J. Pachelbel: "Cànon i giga per a tres violins i baix continu"
H. I. F. von Biber: "Sonata a sis"
J. P. Krieger: "Sonata seconda per violino e viola da gamba" op. 2
G. Muffat: "Concerto grosso n. 11 en mi menor Delirium Amoris"
J. H. Schmelzer: "Balletto di centauri, ninfe e salvatici"Compositors del barroc alemanys de la generació anterior a J. S. Bach J. Pachelbel: "Cànon i giga per a tres violins i baix continu" H. I. F. von Biber: "Sonata a sis" J. P. Krieger: "Sonata seconda per violino e viola da gamba" op. 2 G. Muffat: "Concerto grosso n. 11 en mi menor Delirium Amoris" J. H. Schmelzer: "Balletto di centauri, ninfe e salvatici"
Un llac de cignes!
Diferents retrats musicals de cignes
C. Saint-Saëns: "El cigne", de la suite "El Carnaval dels animals"
E. Grieg: "En Svane" (El cigne), op 25, n. 2
S. Prokofiev: Fragment de la cantata "Ivan el Terrible", op. 116
J. Sibelius: "El cigne de Tuonela", op. 22 n. 2
P. I. Txaikovski: Vals del ballet "El llag dels cignes"Diferents retrats musicals de cignes C. Saint-Saëns: "El cigne", de la suite "El Carnaval dels animals" E. Grieg: "En Svane" (El cigne), op 25, n. 2 S. Prokofiev: Fragment de la cantata "Ivan el Terrible", op. 116 J. Sibelius: "El cigne de Tuonela", op. 22 n. 2 P. I. Txaikovski: Vals del ballet "El llag dels cignes"
El Théâtre Lyrique de París
Òperes estrenades en aquest coliseu parisenc de mitjan segle XIX
A. Adam: Obertura de l'òpera "Si j'etais roi"
G. Bizet: Ària "À la voix d'un amant fidele" de l'òpera "La jolie fille de Perth"
Ch. Gounod: Ària "Dieu, quel frisson. Amour, ranime mon courage" de l'òpera "Roméo et Juliette"
Ch. Gounod: Ària "Ah! Je ris de me voir si belle" de l'òpera "Faust"
G. Bizet: Ària "Je crois entendre encore" de l'òpera "Les pêcheurs de perles"
Ch. Gounod: Ària "L'amour! L'amour! Ah! Lève toi, soleil!" de l'acte II de l'òpera "Roméo et Juliette"
H. Berlioz: Ària "Ô Blonde Cérès" de l'òpera "Les Troyens"
A. Maillart: Ària de l'òpera "Les Dragons de Villars"Òperes estrenades en aquest coliseu parisenc de mitjan segle XIX A. Adam: Obertura de l'òpera "Si j'etais roi" G. Bizet: Ària "À la voix d'un amant fidele" de l'òpera "La jolie fille de Perth" Ch. Gounod: Ària "Dieu, quel frisson. Amour, ranime mon courage" de l'òpera "Roméo et Juliette" Ch. Gounod: Ària "Ah! Je ris de me voir si belle" de l'òpera "Faust" G. Bizet: Ària "Je crois entendre encore" de l'òpera "Les pêcheurs de perles" Ch. Gounod: Ària "L'amour! L'amour! Ah! Lève toi, soleil!" de l'acte II de l'òpera "Roméo et Juliette" H. Berlioz: Ària "Ô Blonde Cérès" de l'òpera "Les Troyens" A. Maillart: Ària de l'òpera "Les Dragons de Villars"
"El mestissatge en la música"
Selecció d'obres clàssiques amb influència d'arrel popular
F. Barsanti: "Lochaber, music of Scotland"
L. Boccherini: Tiranna del Quartet op. 44 n. 4 en sol major
L. van Beethoven: Fuga final del Quartet Razumovski op. 59 n. 3
J. M. Amiot: Salve Regina
Anònim: "Mekar Sari" amb el Gamelan de Peliatan (illa de Bali)
C. Debussy: "Pagodes", de la suite "Estampes" per a piano L. 100
W. A. Mozart: Obertura "El rapte del Serrall" K. 384Selecció d'obres clàssiques amb influència d'arrel popular F. Barsanti: "Lochaber, music of Scotland" L. Boccherini: Tiranna del Quartet op. 44 n. 4 en sol major L. van Beethoven: Fuga final del Quartet Razumovski op. 59 n. 3 J. M. Amiot: Salve Regina Anònim: "Mekar Sari" amb el Gamelan de Peliatan (illa de Bali) C. Debussy: "Pagodes", de la suite "Estampes" per a piano L. 100 W. A. Mozart: Obertura "El rapte del Serrall" K. 384
El so de la sarsuela
Selecció de preludis i intermedis de sarsuela!
F. Chueca: Preludio ("La alegria de la huerta). Orquesta Sinfónica de Madrid, Ataúlfo Argenta
/> G. Giménez: Intermedi de la sarsuela "La boda de Luis Alonso"
R. Chapí: Preludi de la sarsuela "El tambor de granaderos"
R. Soutullo i J. Vert: Intermedi de la sarsuela "La leyenda del beso"
A. Vives: Preludi a l'acte segon de la sarsuela "Maruxa"Selecció de preludis i intermedis de sarsuela! F. Chueca: Preludio ("La alegria de la huerta). Orquesta Sinfónica de Madrid, Ataúlfo Argenta G. Giménez: Intermedi de la sarsuela "La boda de Luis Alonso" R. Chapí: Preludi de la sarsuela "El tambor de granaderos" R. Soutullo i J. Vert: Intermedi de la sarsuela "La leyenda del beso" A. Vives: Preludi a l'acte segon de la sarsuela "Maruxa"
Serenates instruments de vent
Diferents combinacions d'instruments d'harmonia
A. Dvorák: Moderato de la Serenata en re menor, op. 44
F. Krommer: Allegro inicial del Sextet per a instruments de vent en mi bemoll major
G. Enescu: "Doucement mouvementé" de "Dixtour" (Deset), op. 14
L. Janacek: Allegro animanor de la suite "Mladi" (Joventut)
W. A. Mozart: Allegro de la Serenata n. 12 en do menor K. 388
W. Berger: Finale vivace de la Serenata en fa major, op. 102Diferents combinacions d'instruments d'harmonia A. Dvorák: Moderato de la Serenata en re menor, op. 44 F. Krommer: Allegro inicial del Sextet per a instruments de vent en mi bemoll major G. Enescu: "Doucement mouvementé" de "Dixtour" (Deset), op. 14 L. Janacek: Allegro animanor de la suite "Mladi" (Joventut) W. A. Mozart: Allegro de la Serenata n. 12 en do menor K. 388 W. Berger: Finale vivace de la Serenata en fa major, op. 102
Les danses del nacionalisme musical
Les danses característiques publicades per l'editor Fritz Simrock!
J. Brahms: Hungarian Dances n. 2, 4, i 5
A. Dvorak: Dansa Eslava Op. 72 n. 2
E. Grieg: Dansa Noruega op. 35 n. 2 (Versió orquestrada)
M. Bruch: Dansa Sueca n. 5, 6 i 7 per a violí i piano
P. de Sarasate: Havanera, dansa espanyola Op. 21 n. 2 per a violí i pianoLes danses característiques publicades per l'editor Fritz Simrock! J. Brahms: Hungarian Dances n. 2, 4, i 5 A. Dvorak: Dansa Eslava Op. 72 n. 2 E. Grieg: Dansa Noruega op. 35 n. 2 (Versió orquestrada) M. Bruch: Dansa Sueca n. 5, 6 i 7 per a violí i piano P. de Sarasate: Havanera, dansa espanyola Op. 21 n. 2 per a violí i piano