TOTS ELS ÀUDIOS
Fagotíssim!
Grans obres per a fagot solista
A. Vivaldi: Concert per a fagot, corda i continu en do major RV. 475
C. Stamitz: Allegro inicial del Concert per a fagot en fa major
W. A. Mozart: "Rondó" del Concert per a fagot en si bemoll major Kv. 191
J. N. Hummel: Rondó del "Grand Concerto" per a fagot i orquestra.
M. Racz: Rondó del Concert fagot en Fa Major Op. 75Grans obres per a fagot solista A. Vivaldi: Concert per a fagot, corda i continu en do major RV. 475 C. Stamitz: Allegro inicial del Concert per a fagot en fa major W. A. Mozart: "Rondó" del Concert per a fagot en si bemoll major Kv. 191 J. N. Hummel: Rondó del "Grand Concerto" per a fagot i orquestra. M. Racz: Rondó del Concert fagot en Fa Major Op. 75
Em sona!
La paròdia en música del segle XVI al s. XX
J. Desprez: cançó polifònica "Mille regretz" a 4 veus
C. de Morales: Kyrie de la missa paròdia "Mille regretz"
M. Corrette: Psalm "Laudate Dominum" no. 148
R. Schumann: "Schlaf nun und ruhe un traume voll duft", final de la 2a part de l'oratori "Das paradise und die peri" Op. 50
F. Ries: Allegro inicial de la Simfonia n. 5 en re menor op. 112
A. North: fragment inicial de la banda sonora original del film "2001. Odissea a l'espai"
R. Martin: "Obertura que resumeix totes les obertures"La paròdia en música del segle XVI al s. XX J. Desprez: cançó polifònica "Mille regretz" a 4 veus C. de Morales: Kyrie de la missa paròdia "Mille regretz" M. Corrette: Psalm "Laudate Dominum" no. 148 R. Schumann: "Schlaf nun und ruhe un traume voll duft", final de la 2a part de l'oratori "Das paradise und die peri" Op. 50 F. Ries: Allegro inicial de la Simfonia n. 5 en re menor op. 112 A. North: fragment inicial de la banda sonora original del film "2001. Odissea a l'espai" R. Martin: "Obertura que resumeix totes les obertures"
Compositors negres
Selecció de música de concert original de compositors negres americans dels segles XIX i XX
Scott Joplin: Obertura de l'òpera "Treemonisha"
> Jose White: "Finale: Allegro moderato" del Concert per a violí i orquestra
Samuel Coleridge-Taylor: "Onaway! Awake, beloved!", fragment de la "Festa de casament de Hiawatha"
Thomas Jefferson, Jr.: "Squares", un assaig per a orquestra
William Grant Still: Scherzo de la Simfonia n. 1 en la bemoll major, "Afroamericana"
Olly Woodrow Wilson: Inici de "Akwan" per a piano, piano electrònic, cordes amplificades i orquestraSelecció de música de concert original de compositors negres americans dels segles XIX i XX Scott Joplin: Obertura de l'òpera "Treemonisha" Jose White: "Finale: Allegro moderato" del Concert per a violí i orquestra Samuel Coleridge-Taylor: "Onaway! Awake, beloved!", fragment de la "Festa de casament de Hiawatha" Thomas Jefferson, Jr.: "Squares", un assaig per a orquestra William Grant Still: Scherzo de la Simfonia n. 1 en la bemoll major, "Afroamericana" Olly Woodrow Wilson: Inici de "Akwan" per a piano, piano electrònic, cordes amplificades i orquestra
Cabalette
La Cabaletta a l'òpera italiana del s. XIX
G. Rossini: ària "Nacqui all'affanno e al pianto... Non più mesta" de l'òpera "La cenerentola"
V. Bellini: ària "Vien, diletto, è in ciel la luna" de l'òpera "I puritani"
G. Donizetti: ària "Spargi d'amaro pianto" de l'òpera "Lucia di Lammermoor"
G. Verdi: ària "Di quella pira" de l'òpera "Il trovatore"
G. Verdi: ària "Sempre libera" de l'òpera "La traviata"
G. Verdi: ària "Possente amor" de l'òpera "Rigoletto"La Cabaletta a l'òpera italiana del s. XIX G. Rossini: ària "Nacqui all'affanno e al pianto... Non più mesta" de l'òpera "La cenerentola" V. Bellini: ària "Vien, diletto, è in ciel la luna" de l'òpera "I puritani" G. Donizetti: ària "Spargi d'amaro pianto" de l'òpera "Lucia di Lammermoor" G. Verdi: ària "Di quella pira" de l'òpera "Il trovatore" G. Verdi: ària "Sempre libera" de l'òpera "La traviata" G. Verdi: ària "Possente amor" de l'òpera "Rigoletto"
Jazz en la clàssica
L'empremta del jazz a la clàssica
L. van Beethoven: Variació no. 3 de l'Arietta de la Sonata en do menor no. 32 per a piano Op.111
A. Dvorák - Humoresques, Op.101 no. 7 per a piano
B. Bartók: Finale de la Suite "Contrasts" BB. 116
C. Debussy: "Golliwogg's cake-walk" de la Suite "Childrens Corner" per a piano
M. Ravel: "Finale: Presto" del Concert per a piano i orquestra en Sol Major
I. Stravinsky: Ragtime per a 11 instrumentsL'empremta del jazz a la clàssica L. van Beethoven: Variació no. 3 de l'Arietta de la Sonata en do menor no. 32 per a piano Op.111 A. Dvorák - Humoresques, Op.101 no. 7 per a piano B. Bartók: Finale de la Suite "Contrasts" BB. 116 C. Debussy: "Golliwogg's cake-walk" de la Suite "Childrens Corner" per a piano M. Ravel: "Finale: Presto" del Concert per a piano i orquestra en Sol Major I. Stravinsky: Ragtime per a 11 instruments
Compositor al servei de l'emperador Carles VI d'Àustria
Música a la cort de Viena durant la primera meitat del s. XVIII
A. Vivaldi: "Allegro del Concert en la menor Op. 4 no. 4 RV. 357 de "La Stravaganza"
A. Caldara: Ària "Quella Liri Innamorata" de l'òpera "Il piu bel nome"
J. J. Fux : Cor "Ceda Roma" de l'òpera "Costanza e Fortezza"
N. Porpora: Ària "Mira in cielo" de l'òpera "Arianna e Teseo"
J. J. Fux: Communio (Lux aeterna) del "Kaiserrequiem"Música a la cort de Viena durant la primera meitat del s. XVIII A. Vivaldi: "Allegro del Concert en la menor Op. 4 no. 4 RV. 357 de "La Stravaganza" A. Caldara: Ària "Quella Liri Innamorata" de l'òpera "Il piu bel nome" J. J. Fux : Cor "Ceda Roma" de l'òpera "Costanza e Fortezza" N. Porpora: Ària "Mira in cielo" de l'òpera "Arianna e Teseo" J. J. Fux: Communio (Lux aeterna) del "Kaiserrequiem"
Òpera barroca a Hamburg
Àries i danses per a l'òpera de la plaça del Mercat d'Hamburg a principis del s. XVIII
R. Keiser: Ària "Geloso sospetto" de l'òpera "Octavia"
/> G. F. Händel: Suite de danses de l'òpera "Almira" HMWV. 1
G. Ph. Telemann: Ària "Mich tröstet die Hoffnung" de l'òpera "Der geduldige Socrates" TWV. 219Àries i danses per a l'òpera de la plaça del Mercat d'Hamburg a principis del s. XVIII R. Keiser: Ària "Geloso sospetto" de l'òpera "Octavia" G. F. Händel: Suite de danses de l'òpera "Almira" HMWV. 1 G. Ph. Telemann: Ària "Mich tröstet die Hoffnung" de l'òpera "Der geduldige Socrates" TWV. 219
Músiques del capvespre
Els capvespres musicals de Bach a Brahms
J. S. Bach: Simfonia de la Cantata "Am Abend aber desselbigen Sabbats" BWV. 42
J. Brahms: Lied "Der Abend" Op 64, No 2
F. Schubert: Lied "Der Abend" D. 221
S. Helbig: "Am Abend"
J. Lanner: Vals "Estels del capvespre" Op. 180
R. Schumann: "Des Abends" de les "Fantasiestücke" per a piano Op. 12Els capvespres musicals de Bach a Brahms J. S. Bach: Simfonia de la Cantata "Am Abend aber desselbigen Sabbats" BWV. 42 J. Brahms: Lied "Der Abend" Op 64, No 2 F. Schubert: Lied "Der Abend" D. 221 S. Helbig: "Am Abend" J. Lanner: Vals "Estels del capvespre" Op. 180 R. Schumann: "Des Abends" de les "Fantasiestücke" per a piano Op. 12
Missa de misses brevis!
Una selecció de misses brevis!
B. Britten: "Kyrie" de la Missa brevis en D Major, op 63
J. Nin-Culmel: "Glòria" de la Missa brevis en honor de Santa Rosa de Lima i del Crist de Salomó per a cor i orgue
Z. Kodály: "Credo" de la Missa brevis
I. Raminsh: "Sanctus Benedictus" de la Missa brevis
M. Jansson: "Agnus Dei" de la Missa brevisUna selecció de misses brevis! B. Britten: "Kyrie" de la Missa brevis en D Major, op 63 J. Nin-Culmel: "Glòria" de la Missa brevis en honor de Santa Rosa de Lima i del Crist de Salomó per a cor i orgue Z. Kodály: "Credo" de la Missa brevis I. Raminsh: "Sanctus Benedictus" de la Missa brevis M. Jansson: "Agnus Dei" de la Missa brevis
Trios elegíacs russos
La tradició russa dels Trios amb piano
P. I. Txaikovski: "Variació final i coda" del Trio amb piano en la menor op. 50
A. Arenski: "Elegia" del Trio amb piano no, 1 en re menor Op. 32
S. Rakhmàninov: "Allegro Risoluto" del "Trio elegiac" en re menor, op. 9
D. Xostakóvitx: "Allegro con brio" del Trio amb piano no. 2 op. 67La tradició russa dels Trios amb piano P. I. Txaikovski: "Variació final i coda" del Trio amb piano en la menor op. 50 A. Arenski: "Elegia" del Trio amb piano no, 1 en re menor Op. 32 S. Rakhmàninov: "Allegro Risoluto" del "Trio elegiac" en re menor, op. 9 D. Xostakóvitx: "Allegro con brio" del Trio amb piano no. 2 op. 67
Aires bascos!
Música d'inspiració basca en el temps.
J. B. Lully: Entrée pour les Basques del "Ballet Xerxès" LWV 12
I. Albéniz: Zortziko de la "Suite Espanya", 6 full d'àlbum per a piano
P. Sarasate: "Caprici basc" per a violí i piano op. 24
L. Durey: "3 chansons basques", Op 23
P. Donostia: Minuet basc de "Tres peces per a piano"
J. Manen: Zortziko de "5 melodies espanyoles" per a violí i piano
F. Alonso: "Maitechu mia"Música d'inspiració basca en el temps. J. B. Lully: Entrée pour les Basques del "Ballet Xerxès" LWV 12 I. Albéniz: Zortziko de la "Suite Espanya", 6 full d'àlbum per a piano P. Sarasate: "Caprici basc" per a violí i piano op. 24 L. Durey: "3 chansons basques", Op 23 P. Donostia: Minuet basc de "Tres peces per a piano" J. Manen: Zortziko de "5 melodies espanyoles" per a violí i piano F. Alonso: "Maitechu mia"
Finlandesos del s. XIX
Selecció de música finlandesa dels temps de Sibelius.
A, Järnefelt: "Berceuse" (Cançó de bressol)
B. H. Crusell: Rondó final del Concert per a clarinet i orquestra n. 2 en fa menor op. 5
F. Pacius: Obertura de l'òpera "La cacera del rei Carles"
M. Wegelius: "Rondo quasi fantasia" per a piano i orquestra
R. Kajanus: Rapsòdia finlandesa n. 1 en re menor op. 5Selecció de música finlandesa dels temps de Sibelius. A, Järnefelt: "Berceuse" (Cançó de bressol) B. H. Crusell: Rondó final del Concert per a clarinet i orquestra n. 2 en fa menor op. 5 F. Pacius: Obertura de l'òpera "La cacera del rei Carles" M. Wegelius: "Rondo quasi fantasia" per a piano i orquestra R. Kajanus: Rapsòdia finlandesa n. 1 en re menor op. 5
Neoclàssics
L'evolució del neoclassicisme de Grieg a Poulenc.
E. Grieg: Rigodó de la "Suite Holberg" op. 40
G. Fauré: Pavana per a cor i orquestra op. 50
I. Stravinsky: Simfonia (Obertura) del ballet "Pulcinella"
F. Poulenc: Finale del "Concert Champêtre" FP. 49
O. Respighi: Passacaglia de la suite "Antics aires i danses" n. 3L'evolució del neoclassicisme de Grieg a Poulenc. E. Grieg: Rigodó de la "Suite Holberg" op. 40 G. Fauré: Pavana per a cor i orquestra op. 50 I. Stravinsky: Simfonia (Obertura) del ballet "Pulcinella" F. Poulenc: Finale del "Concert Champêtre" FP. 49 O. Respighi: Passacaglia de la suite "Antics aires i danses" n. 3
La Venècia de Vivaldi!
Selecció de compositors del barroc venecià.
T. Albinoni: ària "Vien con nuova orribil guerra" de l'òpera "La statira"
A. Marcello: Concert n. 5 en Si bemoll major del recull "La cetra"
A. Lotti: "Supplica ad amore" de l'oratori "La vita caduca"
B. Marcello: Ària "Come mai puoi vedermi piangere" de l'òpera "Arianna"
G. Legrenzi: "Ave regina coelorum"
A. Vivaldi: Cor i ària 'Dell'aura al sussurrar" de l'òpera "Dorilla in Tempe" RV. 709Selecció de compositors del barroc venecià. T. Albinoni: ària "Vien con nuova orribil guerra" de l'òpera "La statira" A. Marcello: Concert n. 5 en Si bemoll major del recull "La cetra" A. Lotti: "Supplica ad amore" de l'oratori "La vita caduca" B. Marcello: Ària "Come mai puoi vedermi piangere" de l'òpera "Arianna" G. Legrenzi: "Ave regina coelorum" A. Vivaldi: Cor i ària 'Dell'aura al sussurrar" de l'òpera "Dorilla in Tempe" RV. 709
Opus 101!
Obres catalogades amb el número 101
L. van Beethoven: "Lebhaft, Marschmassig" de la Sonata núm. 28 en la major Op. 101 per a piano
J. Brahms: "Presto non assai" del Trio amb piano núm. 3 en do menor Op. 101
A. Dvorák: Humoresca Op. 101 núm. 7 per a piano
J. Strauss II: Vals "Crit a l'infern de Mefisto" Op. 101
F. Mendelssohn: "Obertura de les trompetes" Op. 101
S. Prokofiev: "Albada" de la Suite núm. 3 del ballet "Romeo i Julieta" Op. 101Obres catalogades amb el número 101 L. van Beethoven: "Lebhaft, Marschmassig" de la Sonata núm. 28 en la major Op. 101 per a piano J. Brahms: "Presto non assai" del Trio amb piano núm. 3 en do menor Op. 101 A. Dvorák: Humoresca Op. 101 núm. 7 per a piano J. Strauss II: Vals "Crit a l'infern de Mefisto" Op. 101 F. Mendelssohn: "Obertura de les trompetes" Op. 101 S. Prokofiev: "Albada" de la Suite núm. 3 del ballet "Romeo i Julieta" Op. 101