Entrevistes

  • "Amb 'De Minorisa a Carst' vull donar les gràcies a tothom que m'ha acompanyat durant aquests anys"
    Escolta àudio

    "Amb 'De Minorisa a Carst' vull donar les gràcies a tothom que m'ha acompanyat durant aquests anys"

    El pianista, compositor, arranjador i pedagog Manel Camp és una de les figures indispensables de la música catalana contemporània. Ha fet arranjaments de referència de la cançó catalana; tant desplega el seu talent en el jazz com a les bandes sonores i a la música clàssica, i és dels artistes més versàtils del nostre país. Per celebrar els seus 75 anys (que farà l'any que ve) té en marxa el projecte "De Minorisa a Carst", on l'acompanyen els músics, artistes i institucions que han col·laborat amb ell durant la seva àmplia carrera musical i també li han fet costat en la seva vida personal. De "Minorisa a Carst" consisteix en 12 concerts que s'estan fent des de l'abril d'aquest any i que continuaran fins al maig del 2022, a més d'una exposició i sis projeccions. Avui ha vingut al programa a explicar-nos en profunditat aquest projecte multidisciplinari.

    El pianista, compositor, arranjador i pedagog Manel Camp és una de les figures indispensables de la música catalana contemporània. Ha fet arranjaments de referència de la cançó catalana; tant desplega el seu talent en el jazz com a les bandes sonores i a la música clàssica, i és dels artistes més versàtils del nostre país. Per celebrar els seus 75 anys (que farà l'any que ve) té en marxa el projecte "De Minorisa a Carst", on l'acompanyen els músics, artistes i institucions que han col·laborat amb ell durant la seva àmplia carrera musical i també li han fet costat en la seva vida personal. De "Minorisa a Carst" consisteix en 12 concerts que s'estan fent des de l'abril d'aquest any i que continuaran fins al maig del 2022, a més d'una exposició i sis projeccions. Avui ha vingut al programa a explicar-nos en profunditat aquest projecte multidisciplinari.

  • Chicuelo: "En primícia us puc dir que amb Marco Mezquida estem treballant en un tercer disc"
    Escolta àudio

    Chicuelo: "En primícia us puc dir que amb Marco Mezquida estem treballant en un tercer disc"

    Juan Gómez "Chicuelo" és un dels millors guitarristes flamencs de l'estat espanyol i hem pogut conversar amb ell sobre l'estrena, aquest agost passat, del seu projecte "Caminos", al Teatre Coliseum de Barcelona, com a cloenda del Festival Mas i Mas; també del concert que oferirà aquest diumenge a La Gorga de Palamós; del gran moment que va viure en rebre el Premi Ciutat de Barcelona amb el pianista Marco Mezquida l'any 2020 i, finalment, dels seus projectes futurs, entre els quals -ens ha revelat en primícia- hi ha la publicació, l'any que ve, d'un tercer disc amb Mezquida, del qual ja han fet sis temes.

    Juan Gómez "Chicuelo" és un dels millors guitarristes flamencs de l'estat espanyol i hem pogut conversar amb ell sobre l'estrena, aquest agost passat, del seu projecte "Caminos", al Teatre Coliseum de Barcelona, com a cloenda del Festival Mas i Mas; també del concert que oferirà aquest diumenge a La Gorga de Palamós; del gran moment que va viure en rebre el Premi Ciutat de Barcelona amb el pianista Marco Mezquida l'any 2020 i, finalment, dels seus projectes futurs, entre els quals -ens ha revelat en primícia- hi ha la publicació, l'any que ve, d'un tercer disc amb Mezquida, del qual ja han fet sis temes.

  • "Volem fer prendre consciència de les emocions des del fet musical"
    Escolta àudio

    "Volem fer prendre consciència de les emocions des del fet musical"

    La compositora Carlota Baldrís i el coach Eduard Ramos ens han acompanyat per parlar-nos del taller "Música i emocions" que impartiran aquest dissabte 18 de setembre al Museu Pau Casals del Vendrell, en una jornada dirigida a públic adult sense coneixements musicals. A partir de diverses dinàmiques, el taller portarà els assistents a descobrir per què escoltar algunes músiques provoca sentiments intensos o com el mestre Pau Casals va transmetre a través de la música les emocions i els valors que el van convertir en un referent mundial i que encara avui dia són més vigents que mai. El taller també inclou materials i una visita guiada a l'exposició "100 anys de l'Orquestra Pau Casals. Música i compromís social" a la Sala Polivalent del Museu Pau Casals, a càrrec de la directora Núria Ballester. La jornada es tancarà amb un vermut gastronòmic amb productes de proximitat acompanyat de música en directe.

    La compositora Carlota Baldrís i el coach Eduard Ramos ens han acompanyat per parlar-nos del taller "Música i emocions" que impartiran aquest dissabte 18 de setembre al Museu Pau Casals del Vendrell, en una jornada dirigida a públic adult sense coneixements musicals. A partir de diverses dinàmiques, el taller portarà els assistents a descobrir per què escoltar algunes músiques provoca sentiments intensos o com el mestre Pau Casals va transmetre a través de la música les emocions i els valors que el van convertir en un referent mundial i que encara avui dia són més vigents que mai. El taller també inclou materials i una visita guiada a l'exposició "100 anys de l'Orquestra Pau Casals. Música i compromís social" a la Sala Polivalent del Museu Pau Casals, a càrrec de la directora Núria Ballester. La jornada es tancarà amb un vermut gastronòmic amb productes de proximitat acompanyat de música en directe.

  • Bernat Vivancos:  "'U' és una utopia, és allò que desitgem però mai arribarem a assolir"
    Escolta àudio

    Bernat Vivancos: "'U' és una utopia, és allò que desitgem però mai arribarem a assolir"

    El compositor català ens ha acompanyat aquesta tarda per parlar-nos de l'estrena mundial de la seva obra "U" dins la temporada de l'OBC a L'Auditori als concerts inaugurals del 17 al 19 de setembre, ja que ell és un dels dos compositors convidats de l'equipament, al costat de Joan Magraner. Aquesta composició per a orquestra ha estat un encàrrec de L'Auditori, on Bernat Vivancos ha près riscos i ha anat més enllà i ha escrit una obra lluny de l'estètica que li és habitual. El resultat ha estat una peça en què ha afinat l'OBC en tres afinacions diferents, dividint els músics de la formació en tres grups, per generar un xoc de sonoritats. Segons les paraules del compositor "'U' és una utopia, és allò que desitgem a tots nivells, però mai arribarem a assolir; per tant, és la història d'un gran fracàs... És l'amor impossible de qualsevol cosa, de qualsevol persona."

    El compositor català ens ha acompanyat aquesta tarda per parlar-nos de l'estrena mundial de la seva obra "U" dins la temporada de l'OBC a L'Auditori als concerts inaugurals del 17 al 19 de setembre, ja que ell és un dels dos compositors convidats de l'equipament, al costat de Joan Magraner. Aquesta composició per a orquestra ha estat un encàrrec de L'Auditori, on Bernat Vivancos ha près riscos i ha anat més enllà i ha escrit una obra lluny de l'estètica que li és habitual. El resultat ha estat una peça en què ha afinat l'OBC en tres afinacions diferents, dividint els músics de la formació en tres grups, per generar un xoc de sonoritats. Segons les paraules del compositor "'U' és una utopia, és allò que desitgem a tots nivells, però mai arribarem a assolir; per tant, és la història d'un gran fracàs... És l'amor impossible de qualsevol cosa, de qualsevol persona."

  • Sweet Marta: "Toco l'harmònica perquè és l'instrument que vaig descobrir gràcies al blues"
    Escolta àudio

    Sweet Marta: "Toco l'harmònica perquè és l'instrument que vaig descobrir gràcies al blues"

    Sweet Marta & The Blues Shakers és un grup format per Sweet Marta a la veu i a l'harmònica, l'única dona harmonicista del panorama de l'harmònica de blues en tot l'estat espanyol, acompanyada per la banda de blues de músics consolidats The Blues Shakers (formada per Johnny BigStone, guitarra i cors; Little Jordi, baix, i Jake S. Klamburg, bateria). Tots ells tenen una àmplia trajectòria musical i quan toquen tots quatre junts la simbiosi és perfecta. Els podrem sentir en concert el 9 de desembre al Casal Aliança de Mataró dins del cicle Músiques Tranquil·les. Per això, avui hem convidat Sweet Marta i Johnny BigStone per parlar-nos del concert i dels seus projectes futurs. A més, ens han ofert una actuació en directe que podreu veure a l'Instagram de @catalunyamusica.

    Sweet Marta & The Blues Shakers és un grup format per Sweet Marta a la veu i a l'harmònica, l'única dona harmonicista del panorama de l'harmònica de blues en tot l'estat espanyol, acompanyada per la banda de blues de músics consolidats The Blues Shakers (formada per Johnny BigStone, guitarra i cors; Little Jordi, baix, i Jake S. Klamburg, bateria). Tots ells tenen una àmplia trajectòria musical i quan toquen tots quatre junts la simbiosi és perfecta. Els podrem sentir en concert el 9 de desembre al Casal Aliança de Mataró dins del cicle Músiques Tranquil·les. Per això, avui hem convidat Sweet Marta i Johnny BigStone per parlar-nos del concert i dels seus projectes futurs. A més, ens han ofert una actuació en directe que podreu veure a l'Instagram de @catalunyamusica.

  • "És un privilegi comptar amb Jordi Domènech, que debutarà com a director amb 'Acis i Galatea'"
    Escolta àudio

    "És un privilegi comptar amb Jordi Domènech, que debutarà com a director amb 'Acis i Galatea'"

    Avui també hem entrevistat per telèfon el tenor Jorge Juan Morata, membre del Col·lectiu Música Antiga de Sant Cugat que ens ha presentat la tercera edició del Festival Contratemps que tindrà lloc del 17 al 19 de setembre i que ha programat concerts, una taula rodona, un espectacle familiar, un curs de músiques històriques i la representació de l'òpera "Acis i Galatea" de Georg Friedrich Händel aquest dissabte 18 de setembre al Teatre Auditori Sant Cugat, amb les veus del mateix Jorge Juan Morata, les sopranos María Hinojosa (a la foto) i Aurora Peña, el baríton Juan Carlos Esteve, la direcció escènica d'Albert Arribas i la direcció musical del contratenor i compositor Jordi Domènech, que suposa el seu debut com a director musical.

    Avui també hem entrevistat per telèfon el tenor Jorge Juan Morata, membre del Col·lectiu Música Antiga de Sant Cugat que ens ha presentat la tercera edició del Festival Contratemps que tindrà lloc del 17 al 19 de setembre i que ha programat concerts, una taula rodona, un espectacle familiar, un curs de músiques històriques i la representació de l'òpera "Acis i Galatea" de Georg Friedrich Händel aquest dissabte 18 de setembre al Teatre Auditori Sant Cugat, amb les veus del mateix Jorge Juan Morata, les sopranos María Hinojosa (a la foto) i Aurora Peña, el baríton Juan Carlos Esteve, la direcció escènica d'Albert Arribas i la direcció musical del contratenor i compositor Jordi Domènech, que suposa el seu debut com a director musical.

  • "Com a compositora, Pauline Viardot era molt eclèctica: s'impregnava dels seus viatges i amistats"
    Escolta àudio

    "Com a compositora, Pauline Viardot era molt eclèctica: s'impregnava dels seus viatges i amistats"

    Gràcies a la soprano i musicòloga Aurèlia Pessarrodona, intèrpret de l'obra de Pauline Viardot, hem pogut conèixer la vida fascinant que va tenir aquesta mezzosoprano i compositora francesa amb arrels espanyoles amb motiu del 200 aniversari del seu naixement, que se celebra aquest any. El seu pare va ser un dels tenors més importants de la història, Manuel García, i Viardot va viatjar arreu d'Europa i va teixir un amplíssim cercle d'amistats. No va rebre una formació reglada de composició i això va fer que no se sentís una compositora de ple dret, tot i que tenia molt de talent. La vida de Pauline Viardot va ser llarga i plena d'èxits i aventures, i per això Aurèlia Pessarrodona està convençuda que es podria fer una sèrie de televisió sobre aquesta carismàtica artista.

    Gràcies a la soprano i musicòloga Aurèlia Pessarrodona, intèrpret de l'obra de Pauline Viardot, hem pogut conèixer la vida fascinant que va tenir aquesta mezzosoprano i compositora francesa amb arrels espanyoles amb motiu del 200 aniversari del seu naixement, que se celebra aquest any. El seu pare va ser un dels tenors més importants de la història, Manuel García, i Viardot va viatjar arreu d'Europa i va teixir un amplíssim cercle d'amistats. No va rebre una formació reglada de composició i això va fer que no se sentís una compositora de ple dret, tot i que tenia molt de talent. La vida de Pauline Viardot va ser llarga i plena d'èxits i aventures, i per això Aurèlia Pessarrodona està convençuda que es podria fer una sèrie de televisió sobre aquesta carismàtica artista.

  • "El fet de traduir s'assembla al Tema amb variacions, i la traducció poètica és la primera variació"
    Escolta àudio

    "El fet de traduir s'assembla al Tema amb variacions, i la traducció poètica és la primera variació"

    El poeta i traductor Miquel Desclot ha traduït per primera vegada al català tot el cicle de poemes "El viatge d'hivern", de Wilhelm Müller (que va inspirar a Franz Schubert la composició del cèlebre cicle homònim de lieder), i l'ha publicat aquest estiu l'editorial Ficta. El que té d'especial aquesta edició bilingüe és que s'han publicat les poesies en l'ordre en què les va escriure el poeta alemany, i també s'han inclòs els poemes seguint l'ordre en què es troben en el cicle de lieder de Schubert, que és diferent del que va publicar Müller. Per tant, és un llibre amb una doble pretensió: arribar al lector de poesia i a l'aficionat de música clàssica. Miquel Desclot ens ha explicat com és el procés de traducció d'un cicle de poemes de tanta complexitat emocional com aquest.

    El poeta i traductor Miquel Desclot ha traduït per primera vegada al català tot el cicle de poemes "El viatge d'hivern", de Wilhelm Müller (que va inspirar a Franz Schubert la composició del cèlebre cicle homònim de lieder), i l'ha publicat aquest estiu l'editorial Ficta. El que té d'especial aquesta edició bilingüe és que s'han publicat les poesies en l'ordre en què les va escriure el poeta alemany, i també s'han inclòs els poemes seguint l'ordre en què es troben en el cicle de lieder de Schubert, que és diferent del que va publicar Müller. Per tant, és un llibre amb una doble pretensió: arribar al lector de poesia i a l'aficionat de música clàssica. Miquel Desclot ens ha explicat com és el procés de traducció d'un cicle de poemes de tanta complexitat emocional com aquest.

  • "De tota la nostra temporada, destaco els concerts del pianista argentí Nelson Goerner"
    Escolta àudio

    "De tota la nostra temporada, destaco els concerts del pianista argentí Nelson Goerner"

    Aquesta tarda ens han acompanyat Josep Maria Prat, president de d'Ibercamera (a l'esquerra) i Xavier Sendrós, responsable de comunicació de l'entitat que han vingut a presentar-nos la seva 38a temporada de concerts que tindrà lloc a L'Auditori i al Palau de la Música Catalana. En aquesta nova edició s'està buscant una nova data pel concert de Maria João Pires i el violinista Fumiaki Miura, a causa de la caiguda de la pianista portuguesa a Riga, i un any més hi haurà concerts amb les grans obres del repertori com a protagonistes, com les primeres Simfonies de Mahler i de Brahms, la "Setena", el Concert per a violí i el Concert per a piano núm. 5 "Emperador" de Beethoven i les Cantates de Bach. Unes obres que es podran sentir en la versió de grans orquestres, amb la presència de solistes i directors tan destacats com Maurizzio Pollini, Valeri Gergiev, Martha Argerich i Teodor Currentzis, a més de Nelson Goerner, pianista argentí del qual Prat ens recomana assistir als seus concerts.

    Aquesta tarda ens han acompanyat Josep Maria Prat, president de d'Ibercamera (a l'esquerra) i Xavier Sendrós, responsable de comunicació de l'entitat que han vingut a presentar-nos la seva 38a temporada de concerts que tindrà lloc a L'Auditori i al Palau de la Música Catalana. En aquesta nova edició s'està buscant una nova data pel concert de Maria João Pires i el violinista Fumiaki Miura, a causa de la caiguda de la pianista portuguesa a Riga, i un any més hi haurà concerts amb les grans obres del repertori com a protagonistes, com les primeres Simfonies de Mahler i de Brahms, la "Setena", el Concert per a violí i el Concert per a piano núm. 5 "Emperador" de Beethoven i les Cantates de Bach. Unes obres que es podran sentir en la versió de grans orquestres, amb la presència de solistes i directors tan destacats com Maurizzio Pollini, Valeri Gergiev, Martha Argerich i Teodor Currentzis, a més de Nelson Goerner, pianista argentí del qual Prat ens recomana assistir als seus concerts.

  • Oriol Ramírez: "Sempre hi ha algun grup folklòric, algun ball o alguna tradició que et sorprèn"
    Escolta àudio

    Oriol Ramírez: "Sempre hi ha algun grup folklòric, algun ball o alguna tradició que et sorprèn"

    Oriol Ramírez, vicepresident d'Adifolk i director de les Jornades Internacionals Folklòriques de Catalunya (JIF) ha vingut a presentar-nos la 49 edició d'aquest certamen que va començar el divendres 3 de setembre i que s'acabarà aquest diumenge, 12 de setembre. Ramírez ens ha explicat que aquest any els grans protagonistes de les jornades seran els bastoners. Les JIF van ser creades per Adifolk l'any 1972 sota el lema "Les danses dels pobles pel nostre poble" i per això cada any s'hi convida grups folklòrics vinguts d'arreu del món que es desplacen a localitats d'arreu del territori català i que de cap altra manera tindrien accés a les seves interpretacions.

    Oriol Ramírez, vicepresident d'Adifolk i director de les Jornades Internacionals Folklòriques de Catalunya (JIF) ha vingut a presentar-nos la 49 edició d'aquest certamen que va començar el divendres 3 de setembre i que s'acabarà aquest diumenge, 12 de setembre. Ramírez ens ha explicat que aquest any els grans protagonistes de les jornades seran els bastoners. Les JIF van ser creades per Adifolk l'any 1972 sota el lema "Les danses dels pobles pel nostre poble" i per això cada any s'hi convida grups folklòrics vinguts d'arreu del món que es desplacen a localitats d'arreu del territori català i que de cap altra manera tindrien accés a les seves interpretacions.

  • Nakany Kanté: "Totes les meves cançons són de denúncia encara que siguin alegres"
    Escolta àudio

    Nakany Kanté: "Totes les meves cançons són de denúncia encara que siguin alegres"

    La cantant guineana Nakany Kanté, flamant guanyadora d'un premi Altaveu, és originària de la ciutat de Siguiri (Guinea Conakry), fronterera amb Mali, a la vora del riu Níger, i va arribar a Catalunya fa deu anys. Des d'aleshores ha desenvolupat una trajectòria ascendent amb tres àlbums d'afropop mandinga que han fet que sigui coneguda internacionalment. El 16 d'octubre presentarà en concert a la Fira Mediterrània de Manresa, en una coproducció amb el festival Amb So de Cobla, el seu tercer i últim disc: "De Conakry a Barcelone", editat pel segell Kasba Music, que s'ha situat entre els millors discos de músiques del món del 2020 a les llistes internacionals. Aquesta tarda ha vingut a l'"Assaig general" per parlar-nos d'aquest nou àlbum, de la gran acollida que està aconseguint arreu del món i del concert que oferirà per presentar-lo al Teatre Kursaal de Manresa. A més, ens ha interpretat en directe un dels temes que conté: "Samedi".

    La cantant guineana Nakany Kanté, flamant guanyadora d'un premi Altaveu, és originària de la ciutat de Siguiri (Guinea Conakry), fronterera amb Mali, a la vora del riu Níger, i va arribar a Catalunya fa deu anys. Des d'aleshores ha desenvolupat una trajectòria ascendent amb tres àlbums d'afropop mandinga que han fet que sigui coneguda internacionalment. El 16 d'octubre presentarà en concert a la Fira Mediterrània de Manresa, en una coproducció amb el festival Amb So de Cobla, el seu tercer i últim disc: "De Conakry a Barcelone", editat pel segell Kasba Music, que s'ha situat entre els millors discos de músiques del món del 2020 a les llistes internacionals. Aquesta tarda ha vingut a l'"Assaig general" per parlar-nos d'aquest nou àlbum, de la gran acollida que està aconseguint arreu del món i del concert que oferirà per presentar-lo al Teatre Kursaal de Manresa. A més, ens ha interpretat en directe un dels temes que conté: "Samedi".

  • "A la meva òpera, hi vull combinar un ensemble modern i un instrument barroc: l'arxillaüt"
    Escolta àudio

    "A la meva òpera, hi vull combinar un ensemble modern i un instrument barroc: l'arxillaüt"

    El compositor català Hèctor Parra ha guanyat una residència d'un any a la Vil·la Mèdici de Roma per compondre una òpera. Ell és el primer català i el tercer espanyol que obté aquest guardó de l'Acadèmia de França, que és hereu del llegendari Premi de Roma. Parra, al costat de Marta Gentilucci, és un dels dos becats distingits per aquest centre en la categoria de composició musical i la seva proposta va ser escollida entre les gairebé 600 presentades. El projecte del músic barceloní consisteix en la composició de l'òpera "Orgia" sobre un llibret de Calixto Bieito a partir de l'obra del mateix nom de Pasolini. Foto: Manu Theobald.

    El compositor català Hèctor Parra ha guanyat una residència d'un any a la Vil·la Mèdici de Roma per compondre una òpera. Ell és el primer català i el tercer espanyol que obté aquest guardó de l'Acadèmia de França, que és hereu del llegendari Premi de Roma. Parra, al costat de Marta Gentilucci, és un dels dos becats distingits per aquest centre en la categoria de composició musical i la seva proposta va ser escollida entre les gairebé 600 presentades. El projecte del músic barceloní consisteix en la composició de l'òpera "Orgia" sobre un llibret de Calixto Bieito a partir de l'obra del mateix nom de Pasolini. Foto: Manu Theobald.

  • Alicia Torra de Larrocha: "A la nova ubicació, hi tindrem el piano que va tocar la meva mare"
    Escolta àudio

    Alicia Torra de Larrocha: "A la nova ubicació, hi tindrem el piano que va tocar la meva mare"

    Alicia Torra de Larrocha i Cintia Matamoros, directora executiva de l'Acadèmia Marshall, han vingut per parlar-nos del trasllat d'aquest llegendari centre d'estudis musicals (que des del 1941 era al carrer Comte de Salvatierra de Barcelona) a la seva nova ubicació al carrer Saragossa número 27 de la ciutat comtal. Un trasllat que pretén fer un pas endavant en l'excel·lència de l'ensenyament musical sense oblidar l'il·lustre passat del centre. L'Acadèmia Marshall és un centre d'educació musical de referència on l'enfocament principal és l'ensenyament del piano. Va ser fundada el 1901 per Enric Granados a Barcelona com a Acadèmia Granados, el 1916 va ser heretada per Frank Marshall (adoptant el seu nom) i el 1959 va passar a ser dirigida per la pianista Alicia de Larrocha, que en va delegar la direcció d'estudis a Juan Torra, Mercedes Roldós i Carlota Garriga, successivament. Des del 2010 Marta Zabaleta n'és la directora i hi han passat com a mestres i alumnes grans músics d'arreu del món.

    Alicia Torra de Larrocha i Cintia Matamoros, directora executiva de l'Acadèmia Marshall, han vingut per parlar-nos del trasllat d'aquest llegendari centre d'estudis musicals (que des del 1941 era al carrer Comte de Salvatierra de Barcelona) a la seva nova ubicació al carrer Saragossa número 27 de la ciutat comtal. Un trasllat que pretén fer un pas endavant en l'excel·lència de l'ensenyament musical sense oblidar l'il·lustre passat del centre. L'Acadèmia Marshall és un centre d'educació musical de referència on l'enfocament principal és l'ensenyament del piano. Va ser fundada el 1901 per Enric Granados a Barcelona com a Acadèmia Granados, el 1916 va ser heretada per Frank Marshall (adoptant el seu nom) i el 1959 va passar a ser dirigida per la pianista Alicia de Larrocha, que en va delegar la direcció d'estudis a Juan Torra, Mercedes Roldós i Carlota Garriga, successivament. Des del 2010 Marta Zabaleta n'és la directora i hi han passat com a mestres i alumnes grans músics d'arreu del món.

  • Gerard López Boada: "Abans de compondre la meva sardana vaig escoltar tota l'obra de Stravinski"
    Escolta àudio

    Gerard López Boada: "Abans de compondre la meva sardana vaig escoltar tota l'obra de Stravinski"

    El compositor i pianista català Gerard López Boada ha estat un dels dos guanyadors del concurs de composició La Sardana d'Igor Stravinski, convocat per FICTA edicions, amb la seva sardana per a piano a quatre mans "Fanfara sardanística", que s'estrenarà el proper 25 de setembre a Girona durant la festa del cinquè aniversari d'aquesta mateixa editorial. La peça ha estat premiada amb un guardó de mil euros en metàl·lic i Gerard López Boada ha vingut a explicar-nos com va ser el procés de composició de la sardana i quins són els seus futurs projectes.

    El compositor i pianista català Gerard López Boada ha estat un dels dos guanyadors del concurs de composició La Sardana d'Igor Stravinski, convocat per FICTA edicions, amb la seva sardana per a piano a quatre mans "Fanfara sardanística", que s'estrenarà el proper 25 de setembre a Girona durant la festa del cinquè aniversari d'aquesta mateixa editorial. La peça ha estat premiada amb un guardó de mil euros en metàl·lic i Gerard López Boada ha vingut a explicar-nos com va ser el procés de composició de la sardana i quins són els seus futurs projectes.

  • "'Black Pool Suite'  té set moviments i està inspirada en els contes de James Joyce"
    Escolta àudio

    "'Black Pool Suite' té set moviments i està inspirada en els contes de James Joyce"

    Martí Guasteví, un dels quatre components dels Barcelona Clarinet Players, i el baterista i compositor Joan Vidal han vingut a presentar-nos en primícia el seu nou àlbum, "Black Pool Suite", que sortirà publicat a l'octubre. S'anomena així perquè és el títol de la suite per a quartet de clarinets, piano i percussió, escrita pel mateix Vidal, que és la protagonista del disc. La suite, l'han gravada tots cinc amb la participació del pianista Marco Mezquida i està formada per set poemes visuals i sonors, inspirats en una selecció de contes de James Joyce que recreen històries d'herois anònims que viuen realitats molt diferents en una mateixa ciutat. La soledat, l'amor o la pèrdua són els motors que alimenten cada moviment. Els ingredients musicals de la suite van des del jazz i la improvisació fins a les sonoritats de compositors com Oliver Messiaen, Igor Stravinski o Django Bates, i avui n'hem pogut fer un tast a l'espera que aquest treball discogràfic nou surti a la venda el mes que ve.

    Martí Guasteví, un dels quatre components dels Barcelona Clarinet Players, i el baterista i compositor Joan Vidal han vingut a presentar-nos en primícia el seu nou àlbum, "Black Pool Suite", que sortirà publicat a l'octubre. S'anomena així perquè és el títol de la suite per a quartet de clarinets, piano i percussió, escrita pel mateix Vidal, que és la protagonista del disc. La suite, l'han gravada tots cinc amb la participació del pianista Marco Mezquida i està formada per set poemes visuals i sonors, inspirats en una selecció de contes de James Joyce que recreen històries d'herois anònims que viuen realitats molt diferents en una mateixa ciutat. La soledat, l'amor o la pèrdua són els motors que alimenten cada moviment. Els ingredients musicals de la suite van des del jazz i la improvisació fins a les sonoritats de compositors com Oliver Messiaen, Igor Stravinski o Django Bates, i avui n'hem pogut fer un tast a l'espera que aquest treball discogràfic nou surti a la venda el mes que ve.

Anar al contingut