Assaig general

  • El Palau acull la interpretació de l'òpera "El giravolt de maig" d'Eduard Toldrà
    Escolta àudio

    El Palau acull la interpretació de l'òpera "El giravolt de maig" d'Eduard Toldrà

    El Palau de la Música Catalana tornarà a acollir aquest diumenge, 6 de juny, una obra molt especial per a aquesta sala, ja que s'hi va estrenar el 1928 i, des d'aleshores, s'hi ha tornat a interpretar almenys una desena de vegades. Es tracta d'"El giravolt de maig", l'única òpera d'Eduard Toldrà, amb text de Josep Carner. En aquesta ocasió la dirigirà Antoni Ros Marbà, que és qui millor coneix la partitura, perquè que va ser assistent del compositor català l'última vegada que la va dirigir; també va conduir les dues versions discogràfiques enregistrades fins ara i és l'autor d'una edició crítica basada directament en la partitura manuscrita de Toldrà. La resta d'intèrprets seran Elena Copons, Gemma Coma-Alabert, Lluís Vilamajó, Roger Padullés, Josep Miquel Ramón i Josep-Ramon Olivé, amb l'OBC. A més, el Palau ha encarregat una petita direcció escènica per a l'obra a Marc Rosich. El concert forma part de la temporada Palau 100 i s'emmarca dins l'Any Carner celebrat l'any passat.

    El Palau de la Música Catalana tornarà a acollir aquest diumenge, 6 de juny, una obra molt especial per a aquesta sala, ja que s'hi va estrenar el 1928 i, des d'aleshores, s'hi ha tornat a interpretar almenys una desena de vegades. Es tracta d'"El giravolt de maig", l'única òpera d'Eduard Toldrà, amb text de Josep Carner. En aquesta ocasió la dirigirà Antoni Ros Marbà, que és qui millor coneix la partitura, perquè que va ser assistent del compositor català l'última vegada que la va dirigir; també va conduir les dues versions discogràfiques enregistrades fins ara i és l'autor d'una edició crítica basada directament en la partitura manuscrita de Toldrà. La resta d'intèrprets seran Elena Copons, Gemma Coma-Alabert, Lluís Vilamajó, Roger Padullés, Josep Miquel Ramón i Josep-Ramon Olivé, amb l'OBC. A més, el Palau ha encarregat una petita direcció escènica per a l'obra a Marc Rosich. El concert forma part de la temporada Palau 100 i s'emmarca dins l'Any Carner celebrat l'any passat.

  • El Ballet de Barcelona ofereix dues estrenes al Teatre Condal de Barcelona
    Escolta àudio

    El Ballet de Barcelona ofereix dues estrenes al Teatre Condal de Barcelona

    La companyia catalana de dansa clàssica i contemporània recalarà al Teatre Condal de la capital catalana, lloc on es va estrenar el 2019 amb una nova producció, de l'11 al 13 de juny, per presentar-hi un programa doble: una revisió del segon acte del clàssic "El llac dels cignes" amb coreografia d'Anna Ishii, i "Tongues" (Llengües) creada pel català David Rodríguez i l'australià Luke Prunty; una peça de dansa contemporània inspirada en l'obra i la vida de Ludwig Wittgenstein, un dels principals filòsofs del segle XX. N'hem parlat amb el director artístic del Ballet de Barcelona, Chase Johnsey, i el coreògraf català David Rodríguez.

    La companyia catalana de dansa clàssica i contemporània recalarà al Teatre Condal de la capital catalana, lloc on es va estrenar el 2019 amb una nova producció, de l'11 al 13 de juny, per presentar-hi un programa doble: una revisió del segon acte del clàssic "El llac dels cignes" amb coreografia d'Anna Ishii, i "Tongues" (Llengües) creada pel català David Rodríguez i l'australià Luke Prunty; una peça de dansa contemporània inspirada en l'obra i la vida de Ludwig Wittgenstein, un dels principals filòsofs del segle XX. N'hem parlat amb el director artístic del Ballet de Barcelona, Chase Johnsey, i el coreògraf català David Rodríguez.

  • El violoncel·lista Gautier Capuçon, gran estrella de la Diada Pau Casals 2021
    Escolta àudio

    El violoncel·lista Gautier Capuçon, gran estrella de la Diada Pau Casals 2021

    Aquesta diada dedicada al mestre del Vendrell, que és fruit de la col·laboració entre la Fundació Pau Casals i el Palau de la Música Catalana, aquest any aplegarà diversos actes a l'entorn d'un concert central que tindrà lloc el dimarts 15 de juny al Palau i que protagonitzarà el violoncel·lista francès Gautier Capuçon amb el pianista Frank Braley. Tot i que el 2007 ja va tenir lloc un primer concert, aquesta celebració tal com la coneixem avui dia va néixer fa sis anys per iniciativa de la Fundació Pau Casals i va ser institucionalitzada l'any següent per l'Ajuntament de Barcelona. Mischa Maisky, Sol Gabetta, el Quartet Casals i Alban Gerhard són alguns dels artistes que han estat convidats fins ara a aquesta cita i enguany el seleccionat ha estat Gautier Capuçon. N'hem parlat amb Jordi Pardo, director de la Fundació Pau Casals, i amb l'assessor de la fundació que porta el nom del músic, Bernard Meillat.

    Aquesta diada dedicada al mestre del Vendrell, que és fruit de la col·laboració entre la Fundació Pau Casals i el Palau de la Música Catalana, aquest any aplegarà diversos actes a l'entorn d'un concert central que tindrà lloc el dimarts 15 de juny al Palau i que protagonitzarà el violoncel·lista francès Gautier Capuçon amb el pianista Frank Braley. Tot i que el 2007 ja va tenir lloc un primer concert, aquesta celebració tal com la coneixem avui dia va néixer fa sis anys per iniciativa de la Fundació Pau Casals i va ser institucionalitzada l'any següent per l'Ajuntament de Barcelona. Mischa Maisky, Sol Gabetta, el Quartet Casals i Alban Gerhard són alguns dels artistes que han estat convidats fins ara a aquesta cita i enguany el seleccionat ha estat Gautier Capuçon. N'hem parlat amb Jordi Pardo, director de la Fundació Pau Casals, i amb l'assessor de la fundació que porta el nom del músic, Bernard Meillat.

  • Susana Seivane mostrarà el so contemporani de la gaita al festival Cornamusam
    Escolta àudio

    Susana Seivane mostrarà el so contemporani de la gaita al festival Cornamusam

    El certamen olotí ja està a ple rendiment i un dels noms que hi brillaran el divendres 4 de juny serà el d'aquesta gaitera gallega que figura a les primeres files de la música d'arrel. Susana Seivane farà un concert a la plaça de braus de la capital de la Garrotxa amb una banda més moderna que tradicional, amb saxo, guitarra, baix elèctric i bateria. Aprofitem per recollir algunes impressions d'aquesta artista, que a més d'haver-se format en piano i percussió celebra intensament poder actuar en un cicle dedicat a les cornamuses i les gaites en totes les seves variants, perquè és una manera de normalitzar, dignificar i també de fer evolucionar l'instrument.

    El certamen olotí ja està a ple rendiment i un dels noms que hi brillaran el divendres 4 de juny serà el d'aquesta gaitera gallega que figura a les primeres files de la música d'arrel. Susana Seivane farà un concert a la plaça de braus de la capital de la Garrotxa amb una banda més moderna que tradicional, amb saxo, guitarra, baix elèctric i bateria. Aprofitem per recollir algunes impressions d'aquesta artista, que a més d'haver-se format en piano i percussió celebra intensament poder actuar en un cicle dedicat a les cornamuses i les gaites en totes les seves variants, perquè és una manera de normalitzar, dignificar i també de fer evolucionar l'instrument.

  • El director Jordi Francés dirigeix l'estrena mundial de l'òpera de cambra "Tránsito" a Madrid
    Escolta àudio

    El director Jordi Francés dirigeix l'estrena mundial de l'òpera de cambra "Tránsito" a Madrid

    Aquest director d'orquestra valencià està conduint aquests dies al Teatro Real de Madrid l'estrena absoluta de l'òpera de cambra "Tránsito", la primera incursió en el gènere del compositor Jesús Torres. Jordi Francés, que ha treballat sovint fent assistències musicals a la capital espanyola els últims anys, coneix bé la música de Jesús Torres, un compositor que mostra amb el seu catàleg un domini especial de l'escriptura per a la veu. Encarregada pel Teatro Real, que l'ha coproduït amb el Teatro Español, "Tránsito" es va estrenar divendres passat i es pot veure fins dissabte a la Sala Fernando Arrabal A de Naves del Español, al Matadero de Madrid. En aquesta producció, Francés es posa al capdavant de dues cantants catalanes, Maria Miró i Anna Brull, a més d'Isaac Galán, Javier Franco i Pablo García López. Pel que fa a la plantilla instrumental, són 18 solistes de l'Orquestra Simfònica de Madrid, entre els quals destaquen les parts per a piano, acordió, arpa i percussió.

    Aquest director d'orquestra valencià està conduint aquests dies al Teatro Real de Madrid l'estrena absoluta de l'òpera de cambra "Tránsito", la primera incursió en el gènere del compositor Jesús Torres. Jordi Francés, que ha treballat sovint fent assistències musicals a la capital espanyola els últims anys, coneix bé la música de Jesús Torres, un compositor que mostra amb el seu catàleg un domini especial de l'escriptura per a la veu. Encarregada pel Teatro Real, que l'ha coproduït amb el Teatro Español, "Tránsito" es va estrenar divendres passat i es pot veure fins dissabte a la Sala Fernando Arrabal A de Naves del Español, al Matadero de Madrid. En aquesta producció, Francés es posa al capdavant de dues cantants catalanes, Maria Miró i Anna Brull, a més d'Isaac Galán, Javier Franco i Pablo García López. Pel que fa a la plantilla instrumental, són 18 solistes de l'Orquestra Simfònica de Madrid, entre els quals destaquen les parts per a piano, acordió, arpa i percussió.

  • El periodista Luis Poyo publica una guia amb els millors 50 musicals de Broadway
    Escolta àudio

    El periodista Luis Poyo publica una guia amb els millors 50 musicals de Broadway

    Ha estat tot un repte confeccionar aquesta guia on Poyo ha reunit i seleccionat dades, noms i arguments que donen fe de la seva passió pels musicals, un gènere que l'apassiona. Quatre anys de feina, de documentació, que el període de confinament ha permès posar en ordre i que ha donat com a fruit aquesta obra. En parlem amb el seu autor.

    Ha estat tot un repte confeccionar aquesta guia on Poyo ha reunit i seleccionat dades, noms i arguments que donen fe de la seva passió pels musicals, un gènere que l'apassiona. Quatre anys de feina, de documentació, que el període de confinament ha permès posar en ordre i que ha donat com a fruit aquesta obra. En parlem amb el seu autor.

  • L'ICUB impulsa el projecte Barcelona Creació Sonora amb L'Auditori, el Liceu i el Palau
    Escolta àudio

    L'ICUB impulsa el projecte Barcelona Creació Sonora amb L'Auditori, el Liceu i el Palau

    350.000 € és la xifra que l'Institut de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona (ICUB) dedica al projecte Barcelona Creació Sonora, que s'emmarca en els plans de suport al teixit cultural d'aquesta institució després de la Covid i que té la col.laboració de L'Auditori, el Gran Teatre del Liceu i el Palau de la Música Catalana. Les dimensions del projecte pel que fa a nombre i varietat estètica i estilística dels compositors i dels encàrrecs, que van des de l'òpera de petit format fins a les grans creacions simfòniques, passant per la música coral, de cambra, la cançó i la cobla, demostren la força del sector cultural. Joan Subirats, tinent d'alcalde de Cultura del consistori barceloní; Robert Brufau, director de L'Auditori, i Joan Oller, director general del Palau de la Música, han presentat en roda de premsa les propostes de Barcelona Creació Sonora i hem recollit les seves impressions.

    350.000 € és la xifra que l'Institut de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona (ICUB) dedica al projecte Barcelona Creació Sonora, que s'emmarca en els plans de suport al teixit cultural d'aquesta institució després de la Covid i que té la col.laboració de L'Auditori, el Gran Teatre del Liceu i el Palau de la Música Catalana. Les dimensions del projecte pel que fa a nombre i varietat estètica i estilística dels compositors i dels encàrrecs, que van des de l'òpera de petit format fins a les grans creacions simfòniques, passant per la música coral, de cambra, la cançó i la cobla, demostren la força del sector cultural. Joan Subirats, tinent d'alcalde de Cultura del consistori barceloní; Robert Brufau, director de L'Auditori, i Joan Oller, director general del Palau de la Música, han presentat en roda de premsa les propostes de Barcelona Creació Sonora i hem recollit les seves impressions.

  • Roberto Salinas retrata la passió d'un jove per la dansa al documental "Cuban dancer"
    Escolta àudio

    Roberto Salinas retrata la passió d'un jove per la dansa al documental "Cuban dancer"

    Presentat fa poc al festival DocsBarcelona i premiat al Festival de Miami, "Cuban dancer" s'afegeix al llegat cinematogràfic que retrata la passió que mou els ballarins. En aquest cas, i amb la firma del realitzador Roberto Salinas, ens mostra el periple del jove ballarí Alexis Valdés, un estudiant ple de talent de l'Escola Nacional de Ballet de Cuba que ha de marxar del seu país amb la seva família per traslladar-se als Estats Units. Per poder continuar formant-se en la disciplina que l'apassiona, haurà de trobar el seu camí dins del món burgès i elitista del ballet nord-americà sense trencar amb les seves arrels cubanes. Roberto Salinas ens ha explicat què el va portar a filmar aquesta història i quin paper hi juga la música.

    Presentat fa poc al festival DocsBarcelona i premiat al Festival de Miami, "Cuban dancer" s'afegeix al llegat cinematogràfic que retrata la passió que mou els ballarins. En aquest cas, i amb la firma del realitzador Roberto Salinas, ens mostra el periple del jove ballarí Alexis Valdés, un estudiant ple de talent de l'Escola Nacional de Ballet de Cuba que ha de marxar del seu país amb la seva família per traslladar-se als Estats Units. Per poder continuar formant-se en la disciplina que l'apassiona, haurà de trobar el seu camí dins del món burgès i elitista del ballet nord-americà sense trencar amb les seves arrels cubanes. Roberto Salinas ens ha explicat què el va portar a filmar aquesta història i quin paper hi juga la música.

  • El festival Bachcelona torna amb onze concerts al juliol
    Escolta àudio

    El festival Bachcelona torna amb onze concerts al juliol

    Com tants altres festivals d'estiu, Bachcelona presenta aquest any un cartell ja gairebé normalitzat pel que fa a dimensions i característiques, després que l'any passat quedés reduït a tres concerts. Aquest estiu, n'hi haurà onze, de l'1 al 8 de juliol, que continuaran oferint noves visions i revisions de l'obra del compositor d'Eisenach. El concert inaugural, que tindrà lloc a L'Auditori, tornarà a convidar el violinista i director Shunske Sato (a la foto), que hi oferirà les cantates BWV 146 i 169 de Johann Sebastian Bach. El director artístic del festival, Daniel Tarrida, ens ha donat més detalls d'aquest concert i dels altres deu restants del festival.

    Com tants altres festivals d'estiu, Bachcelona presenta aquest any un cartell ja gairebé normalitzat pel que fa a dimensions i característiques, després que l'any passat quedés reduït a tres concerts. Aquest estiu, n'hi haurà onze, de l'1 al 8 de juliol, que continuaran oferint noves visions i revisions de l'obra del compositor d'Eisenach. El concert inaugural, que tindrà lloc a L'Auditori, tornarà a convidar el violinista i director Shunske Sato (a la foto), que hi oferirà les cantates BWV 146 i 169 de Johann Sebastian Bach. El director artístic del festival, Daniel Tarrida, ens ha donat més detalls d'aquest concert i dels altres deu restants del festival.

  • El Festival de Jazz de Figueres presenta la seva 27a edició
    Escolta àudio

    El Festival de Jazz de Figueres presenta la seva 27a edició

    Nascut l'any 1992, el certamen empordanès, organitzat per Joventuts Musicals de Figueres i amb col·laboració de l'Ajuntament de Figueres, del 16 al 18 de juliol, omplirà la capital de la comarca de l'Alt Empordà amb gòspel, jazz vocal i jazz amb accent jamaicà, i també amb la presència de grans pianistes com Ignasi Terraza, que en l'àmbit europeu i mundial ja no necessita presentació. Actuarà a l'Auditori Caputxins el dia 17 de juliol acompanyat d'Horacio Fumero al contrabaix i Esteve Pi a la bateria. Aquesta sala, juntament amb l'ateneu La Cate, són els dos espais interiors del festival, que també té una vocació de compartir la música amb la ciutadania al carrer. Us presentem totes les propostes musicals que el certamen ha programat per als tres dies.

    Nascut l'any 1992, el certamen empordanès, organitzat per Joventuts Musicals de Figueres i amb col·laboració de l'Ajuntament de Figueres, del 16 al 18 de juliol, omplirà la capital de la comarca de l'Alt Empordà amb gòspel, jazz vocal i jazz amb accent jamaicà, i també amb la presència de grans pianistes com Ignasi Terraza, que en l'àmbit europeu i mundial ja no necessita presentació. Actuarà a l'Auditori Caputxins el dia 17 de juliol acompanyat d'Horacio Fumero al contrabaix i Esteve Pi a la bateria. Aquesta sala, juntament amb l'ateneu La Cate, són els dos espais interiors del festival, que també té una vocació de compartir la música amb la ciutadania al carrer. Us presentem totes les propostes musicals que el certamen ha programat per als tres dies.

  • Sapiguem qui són el Duet Rondeau, que actua al Jardí dels Tarongers
    Escolta àudio

    Sapiguem qui són el Duet Rondeau, que actua al Jardí dels Tarongers

    Bernat Buzzi i Carlos Bujosa, clarinet i piano respectivament, formen el Duet Rondeau i la tarda de divendres, 28 de maig, oferiran un recital de cambra al Jardí dels Tarongers de Barcelona, que és una de les plataformes que ens permeten descobrir joves valors de la clàssica, com aquests dos músics que comparteixen una mateixa visió de la interpretació musical. Buzzi i Bujosa van coincidir el 2018 al Conservatori del Liceu, on formaven trio amb una violista. Des d'aleshores, van decidir continuar el camí com a duo amb el nom de Duet Rondeau i sota el guiatge del professor Isaac Rodríguez, que ha orientat tant el seu treball com la tria del repertori. Avui sabrem qui són aquests dos joves músics.

    Bernat Buzzi i Carlos Bujosa, clarinet i piano respectivament, formen el Duet Rondeau i la tarda de divendres, 28 de maig, oferiran un recital de cambra al Jardí dels Tarongers de Barcelona, que és una de les plataformes que ens permeten descobrir joves valors de la clàssica, com aquests dos músics que comparteixen una mateixa visió de la interpretació musical. Buzzi i Bujosa van coincidir el 2018 al Conservatori del Liceu, on formaven trio amb una violista. Des d'aleshores, van decidir continuar el camí com a duo amb el nom de Duet Rondeau i sota el guiatge del professor Isaac Rodríguez, que ha orientat tant el seu treball com la tria del repertori. Avui sabrem qui són aquests dos joves músics.

  • El Premi Jujol de Dansa Jove se celebra amb uns 180 ballarins de 22 escoles catalanes i valencianes
    Escolta àudio

    El Premi Jujol de Dansa Jove se celebra amb uns 180 ballarins de 22 escoles catalanes i valencianes

    Aquest certamen, que s'ha celebrat el dissabte 22 de maig, està organitzat per l'Associació Dansadespí que, per l'edició d'enguany, va adaptar el concurs al protocol sanitari vigent. Aquest any només s'hi podien presentar solos, no hi havia públic i es va retransmetre per streaming. S'hi van presentar 22 escoles de dansa d'arreu de Catalunya i el País Valencià, 180 ballarins i ballarines i es van veure més de 190 peces coreogràfiques de clàssic, neoclàssica, modern-jazz i contemporani. El jurat d'aquesta onzena edició estava format per Rodolfo Castellanos, Jerónimo Forteza i Esmeralda Maycas en dansa clàssica i neoclàssica; Emili Gutièrrez i Maxime Iannarelli en contemporani, i Ester Bartomeu i Esther Luengo en dansa Moderna i Jazz. N'hem parlat amb en Carles Bonsoms, coordinador de projectes de l'Associació Dansadespí, i Blanca Hartmann, que amb Borís Shepelev és la directora artística de l'escola Ballet Ruso Barcelona.

    Aquest certamen, que s'ha celebrat el dissabte 22 de maig, està organitzat per l'Associació Dansadespí que, per l'edició d'enguany, va adaptar el concurs al protocol sanitari vigent. Aquest any només s'hi podien presentar solos, no hi havia públic i es va retransmetre per streaming. S'hi van presentar 22 escoles de dansa d'arreu de Catalunya i el País Valencià, 180 ballarins i ballarines i es van veure més de 190 peces coreogràfiques de clàssic, neoclàssica, modern-jazz i contemporani. El jurat d'aquesta onzena edició estava format per Rodolfo Castellanos, Jerónimo Forteza i Esmeralda Maycas en dansa clàssica i neoclàssica; Emili Gutièrrez i Maxime Iannarelli en contemporani, i Ester Bartomeu i Esther Luengo en dansa Moderna i Jazz. N'hem parlat amb en Carles Bonsoms, coordinador de projectes de l'Associació Dansadespí, i Blanca Hartmann, que amb Borís Shepelev és la directora artística de l'escola Ballet Ruso Barcelona.

  • L'Auditori de Barcelona programa més de 400 concerts i 16 estrenes mundials a la propera temporada
    Escolta àudio

    L'Auditori de Barcelona programa més de 400 concerts i 16 estrenes mundials a la propera temporada

    430 concerts, 16 estrenes mundials, 14 de nacionals i 17 encàrrecs són algunes de les espectaculars xifres de la nova temporada de L'Auditori de Barcelona. Amb noms com els compositors convidats Bernat Vivancos i Joan Magrané, entre molts altres artistes, els propers mesos l'equipament desplegarà el segon capítol d'un discurs artístic de tres temporades, que va començar el setembre de 2020 amb la idea de Creació, segueix ara amb l'Amor-Odi i acabarà el 2023 amb la Mort-Retorn. Entre els grans noms internacionals que passaran per L'Auditori la propera temporada hi ha Patricia Petibon, Evgeny Kissin, Alondra de la Parra, Denis Khozhukin, Janine Jansen, Pierre-Laurent Aimard, Ian Bostridge, Patricia Kopatchinskaja, Andrés Orozco-Estrada, Kian Soltani, Trevor Pinnock i Nicolai Lugansky. Ens ho explica el director de L'Auditori, Robert Brufau.

    430 concerts, 16 estrenes mundials, 14 de nacionals i 17 encàrrecs són algunes de les espectaculars xifres de la nova temporada de L'Auditori de Barcelona. Amb noms com els compositors convidats Bernat Vivancos i Joan Magrané, entre molts altres artistes, els propers mesos l'equipament desplegarà el segon capítol d'un discurs artístic de tres temporades, que va començar el setembre de 2020 amb la idea de Creació, segueix ara amb l'Amor-Odi i acabarà el 2023 amb la Mort-Retorn. Entre els grans noms internacionals que passaran per L'Auditori la propera temporada hi ha Patricia Petibon, Evgeny Kissin, Alondra de la Parra, Denis Khozhukin, Janine Jansen, Pierre-Laurent Aimard, Ian Bostridge, Patricia Kopatchinskaja, Andrés Orozco-Estrada, Kian Soltani, Trevor Pinnock i Nicolai Lugansky. Ens ho explica el director de L'Auditori, Robert Brufau.

  • Nils Frahm ens exposa els seus últims projectes musicals
    Escolta àudio

    Nils Frahm ens exposa els seus últims projectes musicals

    Per als amants de la música electrònica i d'avantguarda, segurament el nom de Nils Frahm no és el d'un desconegut. Es tracta d'un artista prolífic en aquests terrenys musicals que duen etiquetes com "ambient", i que es mou --i aquesta seria una de les seves característiques-- entre la música tecnològica i el clàssic contemporani. Nascut a Hamburg, Alemanya, el 1982, Nils Frahm té a hores d'ara una àmplia trajectòria, tant com a creador com fent de productor, i també com a compositor de bandes sonores. Fa poques setmanes va publicar un disc amb la gravació d'un dels seus millors concerts a Berlín i hem aprofitat per parlar amb ell i recollir algunes impressions d'aquest creador de paisatges sonors. Per fer-ho utilitza tant l'electrònica com el piano, l'instrument amb el qual es va endinsar en el camp musical de ben petit.

    Per als amants de la música electrònica i d'avantguarda, segurament el nom de Nils Frahm no és el d'un desconegut. Es tracta d'un artista prolífic en aquests terrenys musicals que duen etiquetes com "ambient", i que es mou --i aquesta seria una de les seves característiques-- entre la música tecnològica i el clàssic contemporani. Nascut a Hamburg, Alemanya, el 1982, Nils Frahm té a hores d'ara una àmplia trajectòria, tant com a creador com fent de productor, i també com a compositor de bandes sonores. Fa poques setmanes va publicar un disc amb la gravació d'un dels seus millors concerts a Berlín i hem aprofitat per parlar amb ell i recollir algunes impressions d'aquest creador de paisatges sonors. Per fer-ho utilitza tant l'electrònica com el piano, l'instrument amb el qual es va endinsar en el camp musical de ben petit.

  • El guitarrista Yannick Lopes grava un disc monogràfic dedicat a Emili Pujol
    Escolta àudio

    El guitarrista Yannick Lopes grava un disc monogràfic dedicat a Emili Pujol

    El 2020 es va escaure el quarantè aniversari del compositor, guitarrista i musicòleg Emili Pujol, considerat el pare de la guitarra clàssica moderna. Un dels artistes que el va voler reivindicar llavors i encara avui ho fa és el també guitarrista Yannick Lopes, francès d'origen portuguès (i format, entre altres llocs, a Suècia), que ha volgut sumar als seus múltiples projectes un disc monogràfic dedicat a Pujol. Yannick Lopes ha escollit i endreçat les peces del compositor català i les ha gravades en un nou àlbum segons el seu gust personal i per categories: unes parlen de la natura, altres de la veu, com aquesta "Tonadilla" del 1925, altres són formes clàssiques, altres folklòriques, i altres són cançons populars catalanes. El disc és fruit d'un exhaustiu procés de documentació i es presentarà aviat.

    El 2020 es va escaure el quarantè aniversari del compositor, guitarrista i musicòleg Emili Pujol, considerat el pare de la guitarra clàssica moderna. Un dels artistes que el va voler reivindicar llavors i encara avui ho fa és el també guitarrista Yannick Lopes, francès d'origen portuguès (i format, entre altres llocs, a Suècia), que ha volgut sumar als seus múltiples projectes un disc monogràfic dedicat a Pujol. Yannick Lopes ha escollit i endreçat les peces del compositor català i les ha gravades en un nou àlbum segons el seu gust personal i per categories: unes parlen de la natura, altres de la veu, com aquesta "Tonadilla" del 1925, altres són formes clàssiques, altres folklòriques, i altres són cançons populars catalanes. El disc és fruit d'un exhaustiu procés de documentació i es presentarà aviat.

Anar al contingut