El sempre savi Andrea Dovizioso diu: "Crec que del test no es pot extreure una idea clara sobre com anirà l'inici de la temporada. He vist que Maverick ha fet la millor simulació de cursa, i Rins està molt fort. Quan fas voltes seguides, no hi ha gaires pilots que es vegin veritablement competitius. I amb pneumàtics nous com tenim, és massa aviat per fer prediccions." Traduït a la nostra llengua, seria: Yamaha i Suzuki molt bé, Honda i Ducati amb certs problemes, KTM i Aprilia progressen adequadament. Però veure les 6 marques entre els 9 primers a la taula de temps fa patxoca. Molta. I sobre aquesta nova construcció del darrere de Michelin, la marca diu: "Un test positiu en tots els sentits, en consistència, rendiment, facilitat de conducció i desgast. En general, resultats impressionants". A partir d'aquí, l'anàlisi podria ser: Volta ràpida Les sis marques de MotoGP han quedat representades entre els 9 primers classificats finals del 1r test oficial de pretemporada al Circuit de Sepang (amb la classificació del tercer dia). https://www.motogp.com/en/TestResults/Sepang+MotoGP+Test Ritmes: Maverick Viñales a les 12:03h 1:59.236, 1:59.249, 1:59.169, 1:59.234, 1:59.347; a les 12:39 1:59.907, 1:59.734, 2:03.936, 1:59.623, 1:59.507; i a les 14:09h 1:59.415, 1:59.409, 1:59.400; i a les 15:53h 1:59.783, 1:59.961, 1:59.618, 1:59.674, 1:59.721, 1:59.605, 1:59.731, 2:00.978, 1:59.843, 1:59.614, 2:00.044, 2:00.185, 1:59.607, 1:59.918, 1:59.669, 1:59.833. Àlex Rins a les 12:15h 1:59.192, 1:59.661, 1:59.723, 1:59.564, 1:59.484, 1:59.705, 1:59.649. I a les 12:47h 1:59.715, 1:59.743, 1:59.805, 1:59.708, 1:59.795, 1:59.296, 1:59.800. Aleix Espargaró a les 12:52h 1:59.774, 2:00.170, 1:59.651, 1:59.678, 1:59.951, 1:59.551, 1:59.626, 1:59.678, 1:59.656, 1:59.796, 1:59.838, 1:59.770, 2:00.215. Marc Márquez ha fet aquestes voltes a les 13:40h 2:00.527, 2:00.099, 1:59.449, 1:59.332, 1:59.652, 1:59.651. Fabio Quartararo a les 13:11h (el pilot diu que ho ha fet quan era sol en pista i amb 55ºC a l'asfalt) 2:00.403, 1:59.985, 1:59.655, 1:59.810, 2:00.018, 1:59.864, 1:59.978, 1:59.879, 2:00.107, 2:00.062, 2:00.137, 2:00.509, 2:23.432. Andrea Dovizioso a les 13:40 1:59.874, 1:59.843, 1:59.710, 1:59.422, 2:00.636, 2:00.030, 2:00.028, 2:00.025, 1:59.936, 2:00.422. Jack Miller a les 13:05h 2:00.133, 2:00.497, 1:59.856, 2:00.094. Casos particulars 1. Els millors: Maverick Viñales va guanyar la darrera cursa de Sepang, i allà hi va molt bé; i té el millor ritme del test. Quan pretenia fer una volta rápida, el temps ha canviat, diuen a l'equip. Mentre el director de l'equip, Meregali, diu que han demostrat que la versió 2020 supera l'anterior, Viñales declara: "Era molt important per a mi concentrar-me en les sensacions i entendre on necessito millorar. Ara hem de treballar per assolir-ho i veurem si la moto es comporta de la mateixa manera a Qatar". A Suzuki han portat molt de material i temien no arribar a provar-ho tot, però han pogut. Àlex Rins ha fet una feina impecable, aprofitant tot aquest material nou: "Estem contents dels tres dies. Anirem al test de Qatar amb una moto millor que la de l'any passat. He millorat el meu ritme i la volta rápida". I finalment, l'Aprilia RS-GP es va provar per primera vegada al shakedown de Sepang amb Bradley Smith, i des del primer moment va agradar. A Noale han fet bona feina; Aleix Espargaró no ha parat de lloar la nova moto d'Aprilia, molt jove, però sembla efectiva de cara a cursa, i marxa amb un somriure: "Estic totalment satisfet i vull agrair a tothom a Aprilia Racing la seva feina, amb aquesta moto tan competitiva. La RS-GP 2020 millora en tots els aspectes." 2. Fabio Quartararo ha dominat els tres dies i per tant el global. Però sap que, tot i ser molt bo, no té el millor ritme. Comenta que de cara al 2020 no perdrà el cap per encapçalar com més sessions dels caps de semana millor, sinó centrar-se en la cursa. 3. El campió Marc Márquez ha tingut dues caigudes durant el test, ha intentat dosificar-se amb les voltes, i diu que pel seu estat no s'atreveix a donar opinions (almenys públiques, no) sobre com va el desenvolupament. "Una altra caiguda diumenge, però perquè no tenia força. Honda ha de seguir espavilant-se perquè altres marques han millorat. He fet tandes una mica més llargues que ahir. He provat coses avui per intentar millorar les sensacions amb el tren davanter, però els he dit que no podia donar-los una opinió acurada perquè no piloto com vull. Carrego molt al braç esquerre i això fa que la moto es vulgui tancar de davant. A Qatar espero estar en més bona condició física i entendre com procedir." Crutchlow diu que la moto corre més, però que del davant continua sense agradar-li. En el cas d'Àlex Márquez, el mateix pilot es mostra sorprès del seu rendiment. Alberto Puig diu que l'Àlex és semblant al seu germà "en la base de com s'ha d'entendre aquesta feina. Tenen un programa mental similar, en la forma com parlen, com analitzen, com es preparen per al test. Té tot el nostre suport". 4. Yamaha s'ha apuntat a la moda dels accessoris mecànics per contenir els cavallets a les sortides. En anglès ho han batejat com "holesot device". També en tenen Ducati i Aprilia. El de Yamaha funciona com el de Ducati, que baixa el cul de la moto per tenir el centre de gravetat més baix. Evidentment, el que ha passat a Sepang s'ha d'agafar amb pinces. Però a veure quantes renovacions tenim entre aquest test i el de Qatar, que comença el dia 22.