A Catalunya passa sovint que les coses s'encallen i no se sap ben bé per què. L'exemple més recent que tenim és el de la reindustrialització de Nissan. El fabricant de cotxes japonès va tancar les seves tres plantes catalanes al desembre després d'haver-ho anunciat un any i mig abans. Pel camí hi ha hagut temps de trobar solucions perquè altres empreses ocupin el seu lloc, però està costant molt. Ahir el conseller Roger Torrent va anunciar un acord perquè el fabricant de motos elèctriques Silence sigui una de les empreses que s'instal·lin als terrenys de Nissan. Torrent va dir que "una bona part" dels 1.200 empleats que s'han de recol·locar podran treballar a Silence. Però els sindicats diuen que en realitat seran menys d'un 10% dels treballadors. Què passarà amb el 90% d'empleats restant? Encara està per veure. S'ha de convocar un concurs que s'està endarrerint no se sap per què. El que sabem, però, és que, en el millor dels casos, al lloc de Nissan hi haurà una amalgama d'empreses. I és difícil creure que això serà millor que el que hi havia abans.