Maverick Viñales vol rescindir el seu contracte amb Yamaha, i fer-ho de mutu acord amb la fàbrica, i canviar d'aires. En la darrera finestra de mercat va ser el primer en renovar, per una bona picossada, quan tenia alguna altra opció. En el passat immediat de l'empordanès hi ha expressions com "no em vull tornar a equivocar" i "altres vegades ho he deixat passar, però aquesta no". El seu futur és Aprilia? Podria ser, no està tancat al 100%. O més que futur, podem dir solució de continuïtat.   Decisió valenta Viñales i el seu entorn pensen que la Yamaha és potser la millor moto de la graella, però la gestió que en fa l'equip a ells no els beneficia. I l'única sortida que hi veuen és marxar. És una decisió valenta, que li suposarà perdre força diners, i deixar de ser el segon pilot més ben pagat. Aquí caldrà que el seu nou representant sàpiga bellugar-se bé entre línies i li aconsegueixi bones condicions, si és que el Maverick acaba (novament, perquè ho van ser a Suzuki) de company d'Aleix Espargaró. Ja saps que un pilot val el que val la seva darrera cursa. I encara no s'ha disputat el GP dels Països Baixos.   Decisió arriscada També això li suposa deixar la segona fàbrica mundial i entrar en ara com ara, la fàbrica més modesta de la classe reina, un diamant en brut en plena evolució, que encara no és on pretenen Aleix Espargaró la punta de llança del projecte i únic pilot que tira del carro i els directius de Noale. Marxes de la fàbrica que l'any passat va aconseguir més victòries i que lidera aquest any el campionat de pilots. Però de vegades posar terra entremig és el millor. Ben mirat, un any més en l'actual situació de Viñales a Yamaha era insostenible. El Maverick no és Rossi, en aquest sentit. Però si la cosa no hagués remuntat a finals del 2022, quina marca voldria el pilot català? Que no passat de ser una eterna promesa a la classe reina. Números en té: en 113 curses, 9 victòries (1 amb Suzuki i 8 amb Yamaha) i 27 podis, 13 poles (amb la d'ahir) i 10 voltes ràpides. Però el màxim que ha fet a la general és una tercera posició els anys 2017 i 2019. El vam fer virtual campió al començament del 2017, quan va irrompre amb força, però després tot han estat alts i baixos, moltes ganes i pocs resultats, moltes queixes i, com diu ell, poques respostes. Insuficient per a un superclasse com ell. Una persona que continua entestada que el problema de rendiment que pateix no és propi. Maverick Viñales és treballador i inconformista, però algunes de les seves decisions dels últims anys han estat fruit d'impulsos. En aquest període se li ha acudit pensar en retirar-se, un altre impuls poc reflexionat. Ahir al vespre em van explicar que ha contactat Esteban Garcia, fins fa un parell de curses el seu cap tècnic, perquè l'acompanyi en la seva pròxima aventura. Una persona que Yamaha va decidir substituir, sempre segons la versió del pilot. L'important ara és que guanyi aquest diumenge, per tenir més arguments per negociar el seu futur.