El mercat de pilots està canviant. La crisi afecta les marques, que venen menys motos. Suzuki se'n va. Els sous dels pilots ja estan afectats per tot plegat. No és el cas de Marc Márquez, que en aquest sentit està blindat, però el de Cervera no considera justes algunes nòmines i ho explica així: "Tots tots ens juguem la vida de la mateixa manera." Ahir a Mugello, durant la seva trobada diària amb els enviats especials, el Tro de Cervera va confirmar que l'establiment d'un sou mínim a la classe reina ha estat tema de conversa a la Comissió de Seguretat dels pilots de MotoGP: "Jo soc pilot, segurament el més ben pagat de la graella, però soc conscient dels problemes i m'agrada ser sincer amb mi mateix. A MotoGP, molts pilots estan cobrant sous massa baixos, i no és normal. Anem a 350 km/h, i fem 20 curses l'any. Cal treballar-hi. A mi em convindria callar, però quan penso una cosa i la sento, la dic. I soc jo qui va treure el tema perquè no em sembla just que hi hagi tanta diferència. És cert que en qualsevol esport els 'megacracs' cobraran més, però tots ens juguem la vida de la mateixa manera. Hem de treballar en un salari base mínim de cara al futur."     Sous de 200.000 Segons el portal Motorsport.com, els sous a MotoGP el 2022 s'han reduït un 20% respecte al 2018. Ducati n'és un exemple: ha passat de pagar un sou multimilionari a Jorge Lorenzo, a diversificar entre els 8 pilots que té ara mateix. Segons aquesta font, la mitjana de sou per pilot no arriba als 2 milions d'euros, però actualment hi ha onze pilots per sota del milió d'euros, i en algun cas el sou no supera els 200.000. Hi ha un cas especial, com és Fabio Quartararo, que hauria pujat a MotoGP per 80.000 l'any i que, quan renovi amb Yamaha, serà el segon més ben pagat. No només és un tema de pilots de classe reina. A les categories petites s'està tornant a produir la indefensió que ja es va viure al mundial fa més de deu anys, en què els equips canviaven de pilots com de roba interior. Fa poques setmanes, Romano Fenati ha saltat de l'Speed Up per posar-hi un pilot de pagament. A la F1, els pilots estan sindicats; a MotoGP, no. Quin pilot farà el pas?