En el marc del pla de mobilitat per al 2024, Barcelona planteja que les zones blaves i verdes que tenen els cotxes es puguin estendre als vehicles de dues rodes. Davant la polèmica acció, que s'hauria de concretar d'aquí dos anys, l'Ajuntament ha volgut calmar els ànims assegurant que no hi ha cap previsió per implantar-ho sense haver-ne fet un estudi abans. De moment, doncs, s'ha tirat un globus sonda: deixar caure una proposta trencadora per prendre el pols a la reacció de la gent. Abans, a més, hi haurà eleccions municipals. Favorables i detractors de la proposta Una de les reaccions contràries a la mesura és de la plataforma Motoristes de Barcelona, que ha assegurat que la ciutat té més de 350.000 motoristes i que són "imprescindibles". Per contra, des de la plataforma Eixample Respira veuen necessària l'acció:  "La moto és un mitjà de transport molt còmode per als seus usuaris, però amb un gran impacte respecte a la resta de veïns i de persones que es mouen per la ciutat: la contaminació ambiental i acústica i l'alta accidentalitat." La mesura per ampliar les zones verdes i blaves a les motos no s'aplicaria fins al 2024 (iStock) Més enllà de si les motos han de pagar per aparcar, hi ha un altre debat al voltant de l'estacionament a les voreres. Genís Domínguez, un dels responsables de la plataforma, critica que ocupin aquest espai dels vianants. Per això reclama més multes quan surten de la calçada: "Hi ha motos que aparquen a les voreres de menys de tres metres i que no deixen pas als vianants. No hi ha un control de la Guàrdia Urbana perquè es compleixi la normativa." Si finalment Barcelona obliga els vehicles de dues rodes a pagar quan han d'aparcar, no serà la primera capital europea que ho fa: París ho aplica des del setembre. Les tarifes són de 3 euros cada hora per estacionar al centre i de 2 euros cada hora a la resta de la ciutat. Els veïns tenen uns abonaments, les motos elèctriques no han de pagar i està prohibit que aparquin a les voreres. Segons el pla de mobilitat de la capital catalana, un altre objectiu per al 2024 és que els vehicles privats facin un 25% menys de desplaçaments.