Descens d'usuaris L'auge de les aplicacions de cites comença a decaure. Després d'anys de fer match constant amb els usuaris, el 2022 el nombre de descàrregues d'aquestes apps va ser el més baix en quatre anys. Baixa el nombre de persones que s'hi connecten, però, tot i això, encara és un negoci rendible: les apps de contactes encara ingressen més de 5.000 milions de dòlars. Les apps de cites, en declivi: el principi de la fi de Tinder? T'ho expliquem al #MatíCatRàdio https://t.co/MwJMFSnNFx pic.twitter.com/5lEgiD47lA Catalunya Ràdio (@CatalunyaRadio) January 12, 2024 Pujada de preus: menys clients, més beneficis La resposta de les apps al descens d'usuaris és apujar preus. Quins? La majoria d'usuaris es descarreguen gratuïtament les apps, però quan algú s'hi subscriu té serveis extres com likes il·limitats o veure a qui ha agradat el seu perfil. Com més pagues, més tens. I, seguint aquesta filosofia Tinder, la principal empresa del sector va presentar Tinder select, que costa 500 dòlars al mes. Per aquest mòdic preu, l'aplicació prometia més visibilitat o un accés directe als perfils més selectes. Més de 1.500 aplicacions de cites Tot i ser la més coneguda i descarregada, Tinder és només una de les 1.500 aplicacions de cites que hi ha a les xarxes i que s'espera que segueixin polítiques semblants els pròxims mesos. De fet, aquest miler d'apps només estan en mans de quatre empreses, Spark, Bubme, i les dues que concentren gairebé la meitat del mercat: Match (Tinder o Meetic) o ParshipMeet (Eharmony o Meetme). Aplicacions de cites La informació es pot compartir per publicitat El que el fa que aquestes apps continuïn sent un negoci molt llaminer és el de sempre: les dades, la informació personal, que es pot convertir en publicitat. Per fer-nos-en una idea: la legislació europea permet que demanem a les empreses que ens enviïn tot el que tinguin de nosaltres. Una periodista del diari THE GUARDIAN va fer-ho amb Tinder. Li van enviar 800 pàgines.