La gent dels pobles també compra online, i per això les botigues de la Garrotxa han decidit oferir-se com centres logístics de distribució: així podran oferir productes de proximitat, atraure la clietela i evitar abaixar la persiana. És a dir: Vendre allò que es produeix a prop, a través d'internet, però sense repartir-ho a domicili. I, a més, portant als comerços locals potencials compradors. Aquest és l'objectiu de la plataforma digital VOLTA Garrotxa, guanyadora del concurs SmartCatalonia Challenge de la Generalitat. Els autors i entitats implicades en el projecte (Catalunya Ràdio/Albert Requena) La iniciativa, tal i com explica el director general d'Innovació i Economia Digital de la Generalitat, Dani Marco, es basa en el concepte de compra agregada i busca fomentar l'arrelament al territori: ​​"Evita desplaçaments innecessaris i també vol ajudar les empreses locals i els proveïdors, perquè això permet incrementar les vendes i reduir els costos logístics." La prova pilot uneix a través de la plataforma productors i comerciants, evitant desplaçaments als consumidors (VOLTA) Una proposta logística sense "paqueteria" a domicili ​La plataforma permet als agricultors i ramaders de la comarca oferir els seus productes online i que els consumidors els puguin recollir en un establiment del seu entorn, ja sigui un bar, una botiga o un restaurant. David Crespiera, cofundador de Volta Garrotxa, destaca que fugen de l'entrega a domicili amb voluntat transgressora. "Necessitem els petits establiments, no podem quedar amb les places totalment buides i que els nostres pobles i ciutats estiguin només plens de repartidors trucant timbres. Convertim els petits establiments en un punt imprescindible de la cadena, perquè són el punt de recollida." Procés de compra a través de la plataforma (VOLTA) En la iniciativa, hi participen el col·lectiu de productors de la Garrotxa "Fet al Parc", els restauradors de la cuina volcànica i el Parc Natural. I ja s'hi ha sumat vuit establiments que funcionen com a punts de recollida. "De moment, es farà una volta setmanal. Les compres es podran fer fins el dimecres i la volta setmanal es farà els divendres al matí" Una iniciativa "exportable" a d'altres territoris VOLTA és una experiència pilot que s'ha posat en marxa a la Garrotoxa, però que no es descarta portar a altres zones. La plataforma ​té el suport de l'Associació de Micropobles de Catalunya, que ho veu una oportunitat. El president de l'entitat, Mario Urrea, destaca que, per iniciatives com aquesta, és vital tenir bona connectivitat i assegura que s'estan fent progressos.   "​Una carretera ens uneix amb el poble veí, però internet, la fibra òptica, ens uneix al món. I avui en dia treballar en un micropoble i posar el teu producte a l'altre punta d'Europa és molt fàcil amb internet." Internet permet unir tots els micropobles de Catalunya amb tot el territori i amb el món (Catalunya Ràdio/Albert Requena) Des de la Generalitat, el director director general d'Innovació i d'Economia Gigital, Dani Marco, assegura que per una aplicació com VOLTA la connectivitat existent al conjunt del país és suficient. "Amb 3G o 4G és suficient i la connectivitat per a aquest projecte està garantida al conjunt dels país. De fet, Catalunya, comparat amb tots els estats d'Europa, és on hi ha una millor connectivitat." ​​Aquesta experiència, que també vol potenciar un consum més responsable i respectuós amb el medi ambient, funcionarà durant sis mesos com a pla pilot a través del web volta.cat.