Marco Bezzecchi no ha tingut rival al Buddh (pole, volta ràpida, líder de principi a fi i victòria). Volia la revenja de la mala sort de dissabte (quan Marini el va fer fora de pista i només va poder remuntar fins al 5è lloc). Jorge Martín, guanyador dissabte, ha sortit a competir amb un pneumàtic mitjà darrere (diferent als rivals directes) que l'ha acabat arraconant en la lluita amb un Bagnaia que, quan ha caigut, ha obert una mica més el Mundial. Jorge és a 13 punts i Marco, a 44. I queden 7 caps de setmana. Martín, exhaust al parc tancat (Foto Robledo/Farinelli) Martín gairebé perd el sentit Tothom acaba la cursa esbufegant. Uns més que d'altres. Jorge Martín ha estat el més perjudicat. A banda que durant la cursa se li va abaixar la cremallera de la granota, al final va haver de fer un esforç suplementari per mantenir Quartararo al darrere, amb errades de concentració notables, fruit de la condició física. Va entrar al parc tancat exhaust, caminant, amb ajuda de l'equip; i allà el doctor Àngel Charte el va haver d'assistir. El pilot madrileny estava taquicàrdic, a 230 pulsacions; els metges van estar a punt d'usar un desfibrilador. Després es va recuperar bé. El seu equip va enviar una curta declaració: "M'heu de creure quan dic que ho he donat tot. He començat a patir quan faltaven 6 voltes per al final; ha estat difícil acabar la cursa. A la darrera volta he comès una errada molt greu per culpa de la deshidratació, tot i que he pogut recuperar la posició amb el Fabio. Molt content per la segona posició. Hem recuperat punts a la general, hem de mantenir aquesta mentalitat, de sortir a guanyar i ser competitius a totes les sessions. És la manera de ser a prop del primer." Martín, assistit pel doctor Charte (Foto Robledo/Farinelli)   El Ducati Lenovo té un problema, i sembla greu Bagnaia s'ha queixat tot el cap de setmana de chattering (rebot de la roda) i de no poder frenar bé. Ja no és un tema físic; la caiguda a Montmeló queda lluny. No pot esprémer el seu potencial frenant; aquest diumenge ha sortit a competir amb neumàtic dur davant (diferent als rivals directes), que per a ell era l'única opció possible. Però és cert que a partir del GP de Catalunya no està tan fi a sobre de la moto. No és just dir que el campió/líder ha entrat en pànic, però la seva situació no és estable, i Bezzecchi i Martín són ara mateix més ràpids. "Al Japó haurem de veure com cal actuar, hem de descartar coses per esbrinar què passa. Jo no hauria d'haver caigut, però tampoc no hauria d'estar en aquesta situació", declara al campió a DAZN.   Márquez i el seu compromís Rodant quart al principi, ha comès una errada i ha caigut netament. S'ha aixecat i ha remuntat del 16 al 9. Les hores prèvies no ho tenia clar, però tenia ganes d'arriscar després del podi de dissabte, i ha entès que el podi de diumenge també era possible: "Ha estat una errada meva que m'ha costat el podi, que avui era possible. Quan m'he aixecat, el meu ritme era el mateix de Quartararo. Em puc consolar amb el ritme però haig de ser autocrític, perquè sense aquesta errada, era possible", ha declarat a DAZN. El Tro de Cervera no pot dir si això d'aquest cap de setmana és flor d'un dia o pot tenir continuïtat. Motegi pensa que els podria anar bé, però ho diu amb la boca petita. La bomba @ducaticorse!!!!!! Catifa vermella per anar al @GresiniRacing @MotoGP #IndianGP #UniversMotoGP pic.twitter.com/Tlmya0SrLI Damià Aguilar 🎤 (@damCR) September 23, 2023 I una pregunta més sobre el futur, de DAZN, sobre si al Japó hi haurà fumata blanca: "S'ha de parlar més, hem de seguir construint el projecte, seguir millorant... Aquest cap de setmana ajuda moltíssim tot el projecte. És aire fresc, i això ajudarà." Avui, declaracions per pensar que es queda. En fi, esperem que el culebrot s'acabi a Motegi. Si es queda, Márquez haurà de raonar-ho molt bé; si marxa, no ens haurà de raonar res. És el que penso.