L'any 1989, la marca BMW es preparava per fer el llançament d'un model que portava sis anys de gestació. El Saló de Frankfurt va ser l'escenari per a la presentació del BMW Sèrie 8. Un cupè de tres portes d'altes prestacions inspirat estèticament en l'M1 i agafant molts detalls tècnics del Sèrie 7 de l'època. En pocs dies, la demanda es va disparar, tot i no ser un cotxe especialment barat. El principal client del Sèrie 8 eren els Estats Units, i llavors va aparèixer la crisi del Golf. La demanda del model va caure en picat. Fins que l'any 1999 va sortir l'última unitat de fàbrica. 20 anys després, BMW presenta de nou el Sèrie 8. Gerard Molet
En un accident de trànsit, el cap és la part més vulnerable, i la cosa és més crítica si anem amb moto, ja que no tenim cap estructura que ens protegeixi d'un impacte o una caiguda. Per això és tan important l'ús del casc. Avui, a "El copilot", us expliquem com podeu triar un bon casc de moto.
El món de les dues rodes sempre ha estat lligat al cinema. Des de les primeres grans pel·lícules clàssiques, en blanc i negre, fins a les més futuristes i taquilleres del moment, han reservat un especial protagonisme per a alguns dels models de motos més carismàtics. Avui, a "El copilot", parlem de cinema i motos. Amb Gerard Molet.
Caldrà veure si és una bona estratègia de màrqueting o si és una tendència natural de la marca Seat. Però si fa poc vam veure a l'MWC un prototip biplaça i elèctric anomenat Minimó, aquesta setmana Seat ha presentat el "concept" del que serà el seu primer cotxe elèctric: el Seat el-Born. Un prototip que preveu llançar l'any que ve i que promet molt. Avui, a "El copilot", parlem del futur elèctric de Seat. Gerard Molet
Al volant ningú vol tenir cap accident de trànsit, a vegades hi ha circumstàncies de l'atzar insalvables, però la majoria de vegades el principal causant de l'accident és el mateix conductor. És per això que cada dilluns després del "Telenotícies vespre" comença "Autoteràpia", un espai de motor per prendre consciència del que és ser un bon conductor. Gerard Molet.
Ja fa molts anys que els pilots de carreres tenen en compte la forma física, però potser no en fa tants que els psicòlegs han entrat en escena per gestionar emocions que poden influir en el pilotatge i en el rendiment. Avui parlem amb Josep Font, psicòleg del CAR i que fa poc ha tret el llibre "Psicologia aplicada al MotorSport". Amb Gerard Molet
Cada vegada hi ha més opcions per a aquells que busquen comprar un cotxe nou. Una és el rènting, una opció cada cop més popular per adquirir un cotxe sense haver de comprar-lo i que va concentrar el 18% de les matriculacions l'any passat. Gerard Molet
Actualment el fet de comprar un cotxe pot ser un mal de cap, sobretot a l'hora de triar el motor. La nova legislació i les normatives mediambientals fan que decidir un motor a llarg termini no sigui una tasca fàcil. Dièsel, gasolina, gas, elèctric... tots tenen els seus punts forts i punts febles. Avui, a "El copilot", us expliquem quina és la millor opció segons les vostres necessitats. Gerard Molet
Fa més de 100 anys que els cotxes funcionen amb combustibles fòssils. Per molt de pressa que vulguem fer la transició al cotxe elèctric, molts condicionants faran el camí més llarg del que ens pensem. Avui parlem dels cotxes elèctrics amb Klaus Kerstin, responsable del desenvolupament de cotxes híbrids i elèctrics d'Applus Idiada. Gerard Molet.
Al llarg dels anys, la tecnologia de seguretat dels vehicles ha anat evolucionant amb l'objectiu de protegir el conductor al màxim. Elements de seguretat activa com l'ABS, el coixí de seguretat o el cinturó s'han anat aplicant progressivament en la indústria de l'automòbil, però el món de les dues rodes també ha evolucionat. Vols saber quins són els elements de seguretat indispensables per a la teva nova moto? Gerard Molet
La Fórmula 1 és una de les competicions més seguides pels aficionats al món del motor. Francesc Latorre ha viscut 11 anys, amb TV3, les curses i les anècdotes de la categoria reina de l'automobilisme. Sota el títol "Cop de teatre", el periodista ha fet un recull de vivències, experiències i secrets d'aquest esport tan conegut i tan misteriós a la vegada. Gerard Molet
L'últim Saló de l'Automòbil celebrat a Ginebra posa de manifest que el sector automobilístic aposta pel vehicle elèctric. Marques com Porsche o Audi han presentat els primers models que competiran amb el seu gran rival Tesla, en autonomia elèctrica i prestacions. Però més enllà d'aquests models puntuals, la filosofia de les marques està canviant, ja sigui per qüestions de màrqueting o bé per la pressió social, a favor de la preservació del medi ambient, i és que a Europa moren cada any 400.000 persones per malalties relacionades amb la contaminació.
El segle XX va ser una època prolífica per al món del motor a Catalunya. Marques com Ossa, Sanglas, Rieju o Derbi van néixer a Catalunya i per això no és estrany que algun avi o pare en tingués alguna en la seva època. Aquestes màquines tenien molts defectes, però també moltes virtuts... eren úniques. Aquest cap de setmana se celebra el Saló RetroMoto, on podrem veure de prop el bo i millor de la moto clàssica. Gerard Molet.
Cada cop més, autoritats i ajuntaments intenten frenar la circulació dels cotxes més contaminats, ja sigui prohibint-los l'accés a les ciutats o donant privilegis als usuaris de vehicles menys contaminats. Si tenim un cotxe de més 10 anys, i no el volem canviar, tindrem un problema a la llarga. Però hi ha una solució: convertir el nostre cotxe perquè funcioni amb gas. Gerard Molet.
A les pel·lícules, els protagonistes fan de tot: salten ponts amb un cotxe, esquiven cotxes a alta velocitat, i mil i una acrobàcies que fan les delícies dels espectadors, però la majoria de vegades, ja sigui per les habilitats de l'actor o per la perillositat de l'escena, es fa servir un doble. Oriol Tarrida és un especialista de cine que fa escenes d'acció. És capaç de fer salts, caure o conduir cotxes al límit si el guió ho requereix. A més, també fa classes per preparar els futurs especialistes. Gerard Molet.
El 80% dels accidents de trànsit a les nostres carreteres tenen, al darrere, errors humans, no mecànics. Amb l'arribada del cotxe autònom, aquest percentatge es reduirà dràsticament, però mentre no arriba, Seat ha presentat un prototip que vol millorar la seguretat dels vehicles, amb unes innovacions que, en un futur, equiparan els cotxes de carrer. Avui parlem del Seat Cristóbal. Gerard Molet
Aquest cap de setmana s'ha celebrat la 7a edició d'Expoelectric a Barcelona, un punt de trobada en què els visitants poden veure, tocar i provar motos i cotxes elèctrics. Amb un balanç final de 25.000 assistents, tot i que no és gaire si ho comparem amb el Saló de l'Automòbil de Barcelona, el cotxe elèctric agafa cada any un paper més important. Gerard Molet
En tota cursa de motor sempre hi ha un cotxe que va al davant i que no guanya mai. Es tracta del cotxe de seguretat, també anomenat "safety car". Un vehicle que en situacions d'emergència frena els participants de la carrera i posa ordre a la pista fins que estigui en condicions perquè es reprengui la cursa amb seguretat. Gerard Molet
Entre el Regne Unit i Irlanda del Nord, hi ha una petita illa. L'illa de Man, s'anomena, i acull des del 1907 el Tourist Trophy, una de les curses de motos més espectaculars i més perilloses que existeixen. 60 km de traçat en carretera oberta, escapatòries nul·les, grans desnivells, arbres, carrers estrets, edificis, roques, i tot a velocitats que poden arribar als 330 km/hora. Avui parlem amb Raül Torras, un dels pocs catalans que participen en aquesta cursa, i que després de participar en diferents modalitats de motociclisme, ara vol fer història a l'illa de Man.
Només cal veure el nombre de catalans que hi ha a les curses de MotoGP per entendre que Catalunya és terra de motoristes. Barcelona és la capital europea amb més motos per habitant i és el principal mercat de l'Estat (23% del total). Amb un parc estimat de 265.000 motos, no és estrany que la segona edició del Saló de la Moto de Barcelona arribi amb més novetats que mai.
Hi ha marques de cotxe que tenen un gran èxit en altres mercats, com els Estats Units o el Japó, però que a Europa no arriben a destacar. Infiniti, la divisió de luxe de Nissan, és una d'aquestes. El punts febles d'Infiniti són l'elevat preu i uns dissenys molt diferents dels que estem acostumats a veure per les carreteres d'Europa. Però la cosa pot canviar: Infiniti espera captar nous clients amb un producte molt competitiu. L'Infiniti Q30.