Cotxes aparcats a Nou Barris (ACN/Jordi Pujolar)

Barcelona converteix aparcaments gratuïts de la perifèria en àrea verda per a residents

Es tracta d'espais on estacionaven molts conductors de fora de la ciutat que, després, es traslladaven en transport públic
Redacció Actualitzat
TEMA:
Mobilitat

S'acaba poder arribar a Barcelona en cotxe i deixar-lo en alguna zona de pàrquing gratuït de barris allunyats del centre, com ara Vall d'Hebron, Zona Universitària o Nou Barris. L'Ajuntament hi estén l'àrea verda. Ho justifica per afavorir els veïns, que reben els efectes de suportar més trànsit del compte.

Durant aquesta tardor es faran 3.500 places d'aparcament regulat en aquestes tres zones. La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha explicat per què es vol acabar amb aquests espais on fins ara es podia deixar el cotxe de franc.

"La política de fer 'park and ride' a la ciutat no s'ha demostrat que hagi estat efectiva. No ho estem afavorint. El que és més efectiu és fer 'park and ride' en l'origen del viatge i al costat d'estacions de transport públic per poder fer l'efecte dissuasori de moure's en cotxe i utilitzar el transport públic."

Segons ha explicat el RACC,  fins a un 20% dels cotxes que entren en un dia feiner a Barcelona aparquen en places lliures de pagament. El director de la fundació, Lluís Puerto, posa deures al consistori.

"Amb aquest canvi, l'Ajuntament s'ha de preocupar que els desplaçaments 'a posteriori' siguin tan o més sostenibles del que eren fins ara. Implica, per exemple, invertir en els 'park and ride' que hi hauria d'haver fora de la ciutat, perquè sabem que hi ha un dèficit que no s'està cobrint."

 

Des de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, Daniel Pi ho veu com una oportunitat per fomentar la mobilitat d'empresa.

"El fet que hi hagi unes àrees en les quals es pot aparcar gratuïtament està actuant com un creador de demanda d'entrada de cotxes. El qui genera la mobilitat obligada, per llei, està obligat a tenir els plans de mobilitat d'empresa, que són els que han de resoldre les problemàtiques de la mobilitat obligada."

Els nous aparcaments d'àrea verda entraran en funcionament el 9 d'octubre.

A les zones on s'actuarà, s'hi marcaran també àrees de càrrega i descàrrega i espais per a motos.

ARXIVAT A:
Mobilitat
ÀUDIOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut