Twitter experimenta l'augment del nombre de caràcters a 280
Un grup reduït d'usuaris de Twitter ja pot escriure missatges de fins a 280 caràcters des d'aquest dimarts a les onze de la nit. La xarxa social ha iniciat una prova per duplicar el límit de caràcters en les piulades, que passaran de 140 a 280. La selecció dels usuaris que poden escriure el doble s'ha fet de manera aleatòria i a nivell mundial, tot i que seran tots els usuaris els que podran veure aquestes piulades més llargues.
Twitter assegura que el límit de caràcters "és la principal causa de frustració per a aquells que tuitegen en anglès". En un comunicat, la companyia explica que el límit de caràcters no afecta de la mateixa manera tots els usuaris: aquells que tuitegen en idiomes que utilitzen caràcters kanji, com el japonès, el xinès mandarí o el coreà poden "dir més amb menys".
En canvi, els tuitaires que escriuen en l'alfabet occidental, com els que piulen en anglès, català o castellà, esgoten més fàcilment els 140 caràcters. Només un 0,4% dels tuits en japonès arriben als 140 caràcters, mentre que aquest percentatge s'eleva al 9% per a les piulades en anglès. Aquesta dada és especialment rellevant perquè Twitter assenyala que, als països on els usuaris tenen "caràcters de sobres", s'hi tuiteja més.
Brevetat i rapidesaAquest experiment s'enfronta amb un dels senyals d'identitat de Twitter: els 140 caràcters. De fet, Twitter deu el nom a la paraula anglesa "tweet", que significa "piular", la manera com es comuniquen els ocells. Precisament, la xarxa social volia imitar la comunicació de les aus: breu i ràpida. La limitació de caràcters ha obliga els usuaris a "comprimir" les seves idees, editant o suprimint algunes paraules, o bé a expressar-se a través de diversos tuits, els populars "fils".
L'any passat, Twitter ja va permetre als usuaris expressar-se més àmpliament quan va fer que enllaços, fotos i vídeos deixessin de restar caràcters dels tuits.
Si els resultats de l'experiment són positius, Twitter podria estendre els 280 caràcters a tots els perfils. Això faria "més senzill l'ús d'un compte sense renunciar als valors originals de brevetat i rapidesa".