El govern català encarrega tres estudis per impulsar la creació d'un aeroport corporatiu
El primer estudi clarificarà el pla de negoci, la seva estructura de capital i la seva viabilitat econòmica, per a una infraestructura que tindrà una superfície de 198 hectàrees, en allò que serà un aeroport d'aviació regional.
El segon estudi és per a la promoció d'un aeroport corporatiu, a l'àrea de Barcelona, que estudiarà on es pot ubicar i quina estructura empresarial podria tenir, segons que han anunciat avui portaveus de la Generalitat. Aquest estudi haurà de fer propostes pel calendari de construcció i quan iniciarà l'activitat aquest aeroport de jets privats. El Prat concentra en l'actualitat el 40% dels vols d'avionetes i reactors privats del conjunt d'Espanya, per la qual cosa es considera que aquesta és una branca d'activitat amb una línia de desenvolupament creixent.
Un tercer estudi versarà sobre el negoci de la càrrega aèria i es vol estudiar com es troba aquest negoci i quines potencialitats pot aprofitar Catalunya en aquest sector. En aquest marc, la Generalitat ha aprovat la creació de la Subdirecció General de Ports i Costes per gestionar el domini portuari marítim terrestre d'acord amb unes directrius coordinades.