Conrad Roset: "A Gris he fet el que m'ha vingut de gust"

Artista i director de l'estudi Nomada Studio, Conrad Roset ha visitat el "Generació digital" per explicar-nos els secrets del videojoc Gris, un projecte que s'estrenarà en breu i que està rebent molt bones crítiques
Albert Murillo

Conrad Roset és artista, director de l'estudi Nomada Studio i creador de la producció del videojoc Gris, la seva primera aventura en el món de l'entreteniment digital. Gris està ara a la recta final després de més de dos anys de feina. Roset treballa sobretot amb aquarel·la i agafa la figura de la dona com a inspiració, característiques que trasllada de manera fidel a Gris. L'artista de Terrassa ha visitat el "Generació digital" per explicar-nos els secrets d'aquest videojoc, que tan bones crítiques està rebent.

Veient la teva obra i comparant-la amb Gris, un s'adona que realment és el videojoc que tenies al cap.

Sí, més que un encàrrec, és un projecte personal que hem acabat fent un grup d'amics. Això és el que ens ha vingut de gust fer sense que ningú ens ho manés. Portava set o vuit anys d'il·lustrador i he intentat aplicar al món videojocs tot el que he après.

I amb aquest projecte has après coses noves?

I tant! Per això volia fer el videojoc. Tenia ganes de descobrir coses noves. Portava molt de temps fent una mica el mateix i ha estat molt bé portar un equip i ser el director creatiu. D'un projecte així n'aprens infinitat de coses.

Conrad Roset ens va mostrar el seu art, fent un dibuix en directe.

Com resumiries la trama de Gris?

La protagonista és una noia. La idea principal que vam tenir des de l'inici era fer un videojoc que comença sense colors i, a mesura que vas avançant, vas pintant el món de colors, amb la metàfora que això implica i que es va descobrint a poc a poc.

No vols explicar gaire de la història.

No la volem explicar i, a més, no és gaire explícita ja que no hi ha diàlegs ni textos. Ens agrada més pensar que és el jugador qui ha d'investigar els escenaris o les escultures per acabar de construir la història.

El projecte té al darrere Devolver Digital, una de les empreses distribuïdores independents més potents del món.

Ens vam reunir amb més de 12 "publishers" diferents i amb qui millor ens vam entendre va ser amb Devolver. Ens han donat llibertat creativa total, és a dir, mai hi ha hagut cap guia ni indicació. Devolver deixa treballar lliurement els estudis que tria. Per mi, com a creatiu, això és or!

Gris apareixerà per PC, MAC i també per Nintendo Switch. Després d'aquesta primera experiència fent un videojoc, en faràs un altre?

Primer vull unes vacances llargues, però crec que repetiré. Al final, però, tot és redueix a si Gris tindrà bona rebuda per part dels jugadors. Si no és així, Nomada Studio no continuarà, però esperem que hi hagi més projectes per aprendre més.

Pots escoltar el programa amb la conversa sencera aquí.

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS