Segur que si us dic el nom de McLaren, us venen al cap les curses de Fórmula 1. Res estrany, si tenim en compte que fa més de 60 anys que aquesta escuderia participa a la competició reina. El que segur que molts no coneixen és la vessant de la marca per desenvolupar cotxes esportius de carrer. Avui parlem de com McLaren ha aprofitat tot el seu coneixement de la Fórmula 1 per fer els cotxes esportius mes ràpids del món. Gerard Molet.
En el mercat dels compactes esportius tenim moltes ofertes que volen combinar un cotxe per al dia a dia però que també et poden dibuixar un somriure en un circuit. En són un exemple el Peugeot 308 GTI i el VW Golf R, passant pel Renault Megan RS o el Seat Leon Cupra. Doncs bé, avui us portem un GTI que donarà guerra, molta guerra: us presentem el nou Ford Focus ST. Un compacte ràpid i potent i amb un preu molt competitiu. Gerard Molet.
Mentre els cotxes elèctrics no baixin de preu i no disposem de les infraestructures per fer-ne viable la implantació massiva, els cotxes híbrids són la millor opció. Hi ha una variant dels híbrids molt interessant: els endollables. Tot i disposar d'una autonomia mínima, si no superem els 50 km diaris són la millor opció per funcionar amb zero emissions. Un dels models més competitius que podem trobar al mercat és el Hyundai Ioniq PHEV.
El SUV és un format de cotxe que agrada molt, aporta visibilitat de l'entorn, és capaç d'esquivar obstacles i disposa d'un accés més còmode que els turismes normals. BMW ha volgut fer un pas més enllà i ha llançat l'X7, un cotxe que se situa per sobre de les games X5 i X6 i que vol competir amb totcamins de luxe, com ara el Range Rover, el Mercedes Benz GLS o fins i tot el Tesla X. Gerard Molet
La marca japonesa Subaru va néixer l'any 1958, i sempre ha estat una icona en el món dels ral·lis, sobretot pel seu famós Impreza STI. I és que si alguna cosa ha caracteritzat Subaru ha estat la seva fantàstica tracció integral i els motors bòxers. Però, com passa amb totes les marques, les noves lleis anticontaminació han obligat a buscar alternatives als motors tradicionals. És per això que Subaru llença el nou Outback GLP, una versió híbrida que funciona amb gasolina i gas. Gerard Molet.
L'any 1923, el pilot oficial d'Alfa Romeo Ugo Sivocci competia en la Targa Florio, una de les carreres més emblemàtiques d'Itàlia. Fart de quedar sempre segon, va fer pintar al seu cotxe un trèvol de 4 fulles amb un fons blanc. Curiosament, va quedar primer. El trèvol d'Alfa Romeo va quedar per a la història de la marca. Actualment, les versions més esportives duen el logo del Quadrifoglio Verde. Un dels últims models a incorporar aquesta insígnia és el totpoderós Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.
L'any 2002 Volkswagen va llançar un totterreny que volia combinar el luxe i les capacitats off-road, per competir amb el Range Rover Sport, o el Jeep Grand Cherokee. Així és com va néixer el VW Tuareg, un vehicle que es va mostrar molt competitiu i va satisfer tant els que volien un cotxe per anar fora pistes com pels que volien un 4x4 de luxe. Així ho demostren les gairebé un milió d'unitats venudes. Avui parlem de la tercera generació del VW Tuareg. Gerard Molet
L'escúter és una motocilceta ideal per a la ciutat, permet anar protegit de les inclemències, guardar el casc i gasta poc. Només a la província de Barcelona es comptabilitzen 190.000 escúters. Entre la varietat de models i potències, n'hi ha una que destaca per sobre de la resta. Avui parlem de la Yamaha T-Max.
Arriba un moment a la vida que l'utilitari amb què vas començar a conduir es queda petit, els teus hobbies i la teva nova família demanen més espai. Al mercat hi ha infinitat de propostes de Suvs, monovolums i familiars... però sembla que hi ha un públic que no vol sacrificar disseny a favor de l'espai. Les marques ho saben i, per això, el cotxe que us portem avui combina espai i esportivitat a parts iguals. Avui parlem del Kia ProCeed.
L'any 1986 les marques Montesa i Honda es van aliar i les motos Honda es van començar a vendre a l'Estat de manera massiva. Tant es així que, fa poc, la marca va anunciar que havia arribat al milió d'unitats venudes a Espanya. Tot i que la majoria de vendes les representa l'escúter Honda Scoopy, les motos de gran cilindrada també han estat un èxit. Avui parlem d'una moto ideal per als que s'acaben de treure el carnet de moto, l'Honda CB500F. Gerard Molet
La marca japonesa Mazda ha sabut adaptar-se als nous temps i les vendes han crescut notablement, sobretot gràcies als SUVs Cx5 i Cx3, que representen pràcticament el 70% del total. Ara li arriba el torn al nou Mazda 3, un compacte que vol competir amb el Golf, el Focus o, fins i tot, amb l'Audi A3. Gerard Molet
No es pot negar que Seat viu un moment dolç en el mercat: les seves vendes, l'obertura de marques independents com és Cupra, i el llançament del nous SUVs, han fet que la marca de Martorell s'atrevís a llançar un model impensable fa uns anys. Avui a "El copilot" parlem del Seat Tarraco. Gerard Molet.
Quan la família creix sempre toca fer el pensament de canviar el cotxe. Per norma la gent tria SUVs o cotxes molt grans i cars. Avui a "El copilot" portem una alternativa pràctica i assequible per als que busquen un cotxe urbà, amb capacitat de càrrega. Parlem de l'Skoda Fabia Combi. Gerard Molet.
A mitjans dels anys 60, els joves nord-americans van trobar una manera de viure la llibertat a través dels cotxes. Però no eren cotxes normals, eren vehicles amb motors V8, 4 places, tracció posterior i mecàniques pròpies dels Estats Units. Va aparèixer l'era dels "Muscle cars". Una cultura que va durar uns deu anys, fins que la crisi del petroli va relegar aquests cotxes a col·leccionistes perquè les emissions i els consums desmesurats eren insostenibles. Tot i això, algunes marques mantenen l'esperit aquella època. Avui a "El copilot" parlem del Ford Mustang GT V8. Gerard Molet.
S'ha parlat molt d'Elon Musk i les seves excentricitats i projectes futuristes al més pur estil ciència-ficció. Però la veritat és que Tesla és una marca real i viable. Si amb el Model S Elon va fer evident les capacitats del cotxe elèctric, amb el cotxe del qual parlem avui queda clar que tot és millorable. Avui, a "El copilot", us portem el Tesla model X. Gerard Molet.
Les marques de cotxes saben els seus punts forts i els seus punts febles, i també quin és el seu mercat. Les modes i les tendències porten el públic a comprar el mateix tipus de cotxe. Per això quan una marca surt de la seva zona de confort i fa un producte diferent, surt un gran cotxe. Avui al copilot parlem del Kia Stinger, amb Gerard Molet.
Són cotxes petits i ràpids i a un preu assequible. Des del Golf GTI passant pel Fiat Uno Turbo o el Peugeot 205 GTI, els anys 90 van ser una època daurada dels compactes esportius. Però el consum, les modes i, per què no dir-ho, l'estigmatització d'aquest tipus de cotxes, ha reduït les vendes a un nombre testimonial d'unitats. Tot i això, alguns encara es resisteixen a desaparèixer del mercat. Avui parlem d'un dels esportius més potents i més barats del mercat, el Ford Fiesta ST. Gerard Molet
Els models SUV o totcamí continuen amb força al mercat i sembla que, ara per ara, és un format que ha arribat per quedar-se. Tant és així que la majoria de marques tenen més d'un SUV a la seva gamma de vehicles. BMW ha agafat la carrosseria de l'X3 i, com ja va fer amb l'X6, hi ha donat una forma esportiva i un disseny particular. El resulta és el renovat SUV BMW X4. Gerard Molet.
La marca coreana Kia ha renovat el seu SUV estrella, el Kia Sportatge. Un model que va aparèixer l'any 1993, sense pena ni glòria perquè llavors el concepte SUV no tenia gaire demanda. Però, curiosament, les coses han canviat tant que actualment l'Sportage representa el 26% de les vendes de la marca. Avui a "El copilot" analitzem l'última versió del SUV coreà per excel·lència: el Kia Sportage. Gerard Molet
Després de la Segona Guerra Mundial, Itàlia es recuperava econòmicament, i la població es movia amb escúters o bicicletes. Fiat va llançar l'any 1957 el Fiat 500, un vehicle amb unes mides molt ajustades, tres metres de llarg, que volia donar mobilitat a un poble amb un cotxe senzill i barat. L'èxit va ser immediat i la comercialització del Fiat 500 va ser un triomf per a la marca italiana. 50 anys després, Fiat el va rellançar. Avui parlem de la versió actualitzada del mític Topolino.
Fa uns vint anys, Ford va llançar al mercat el primer Ford Focus, un substitut del Ford Escort. Va ser una canvi dràstic de la marca, que volia mostrar un faceta més moderna i actual. Ara arriba la quarta generació del Focus, un compacte que es vol fer un lloc entre la tendència actual del mercat, marcada pels SUVs. Ho explica Gerard Molet.
Els SUVs són els reis per excel·lència, no només en demanda, sinó també en oferta. I si bé és veritat que les famílies nombroses optaven pel format monovolum, cada cop són més les marques de cotxes que ofereixen nous SUVs amb capacitat per a set places. Una de les últimes incorporacions al mercat és el VW Tiguan Allspace. Gerard Molet.
L'any 2010, la marca sueca Volvo estava en mans del grup Ford i no passava per la millor època. Les vendes de Volvo no remuntaven, fins que una empresa xinesa es va fer càrrec de marca. Alguns ja vam veure les orelles del llop, i vam témer que, com va passar amb Saab, Volvo no pogués competir al mercat europeu actual. Però per sort no ha estat així, i Volvo presenta un imatge renovada, atrevida, i amb essència Volvo. Un clar exemple del que diem és l'últim model de la marca: el Volvo XC40. Gerard Molet.
El temps en què Skoda era la versió "low-cost" d'un VW ja són història. Skoda s'ha posicionat al mercat com una alternativa viable a un VW, i poques diferències trobaríem entre les dues marques pel que fa a acabats i prestacions. Skoda sap que la demanda de SUVs creix, i per això, després de treure el model Kodiaq, ara presenta un nou totcamí de mides més compactes. Avui parlem de l'Skoda Karoq. Gerard Molet
El model de què parlem avui és un utilitari compacte japonès que va aparèixer l'any 1983, actualment n'han llençat la cinquena generació, i encara que sempre ha estat un cotxe enfocat al públic femení, ara presenta unes línies més europees amb la intenció de conquistar més mercat. Avui parlem del Nissan Micra a "El copilot" de Catalunya Informació.
Catalunya és la part de l'Estat on més motos es concentren, de fet representen el 25% de tot el parc de motos d'Espanya. I és que la moto atorga un plus de mobilitat, sobretot per ciutat. I encara que les escúters lideren el mercat, les "trail" són un mercat emergent que a poc a poc guanya adeptes, gràcies a ser un producte molt polivalent que permet moure's dins i fora de la ciutat amb comoditat. Avui parlem d'una "trail" econòmica i competitiva, la Yamaha Tracer 700. Gerard Molet, Catalunya Informació
Seat sap que amb l'Ibiza potser no convencerà un nou públic que busca un cotxe petit però més alt i actual (l'èxit del Renault Capture o del Nissan Juke ho demostren). I és que l'èxit dels SUVs ha marcat un camí que els dissenyadors no volen deixar escapar. Avui, a "El copilot" parlem del totcamí més petit de la marca de Martorell, el Seat Arona. Amb Gerard Molet.
Si penseu en un cotxe especialment urbà, segur que us ve al cap l'Smart, un cotxe petit i àgil. Mercedes Benz, propietària de Smart, ja fa temps que ofereix una versió elèctrica del seu petit utilitari. Però faltava una versió més gran per electrificar, la versió de quatre places, l'Smart ForFour. Ara que ja hi és, és un dels candidats perfectes si busqueu un cotxe elèctric per a la ciutat. Avui al "Copilot" parlem de l'Smart Elèctric ForFour. Gerard Molet
Des que Mazda va començar el seu camí el 1920 a la fàbrica d'Hiroshima, la seva història és plena d'èxits i fracassos, el motor rotatiu Wankel, el biplaça MX-5, l'associació amb Ford... Totes aquestes fites porten la Mazda actual a ser una de les marques més fiables per als clients segons les últimes enquestes de l'OCU. Mazda sap la importància que té el SUV al mercat, és per això que l'actualització del seu tot camí estrella arriba amb moltes novetats. Avui parlem del nou Mazda CX-5. Gerard Molet