Membres de les diferents regions d'Europa que formen part del projecte LastMile han visitat Catalunya aquesta setmana per conèixer exemples de sistemes de transport flexibles que ja s'estan aplicant. (horitzontal)

Territori i Sostenibilitat participa al projecte europeu de mobilitat sostenible Last Mile

ACN Cabdella.-El Departament de Territori i Sostenibilitat participa al projecte europeu de mobilitat sostenible Last Mile, que vol trobar solucions innovadores i flexibles que permetin a visitants i residents de zones rurals d'interès turístic realitzar l'últim tram del recorregut de forma sostenible, buscant alternatives al vehicle privat. Membres de les diferents regions d'Europa que formen part del projecte han visitat Catalunya aquesta setmana per conèixer, sobre el terreny, exemples de sistemes de transport flexibles que ja s'estan aplicant, com el tren amb parades a la demanda entre Lleida i la Pobla de Segur (Pallars Jussà) de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), el telefèric de la Torre de Cabdella i el servei de taxis per accedir al Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici que presta l'associació de taxistes de la Vall de Boí.

Els participants del projecte han estat acompanyats durant la seva visita per representants de l'ajuntament de Torre de Cabdella, de l'Ajuntament de la Vall de Boí, del Consell Comarcal del Pallars Jussà i d'FGC. Desenvolupament durant quatre anys i mig El projecte Last Mile està finançat pel programa Interreg Europa i, a part del Departament de Territori i Sostenibilitat, en formen part sis socis més: l'Agència Mediambiental d'Àustria, l'Administració Regional del Tirol Oriental (Àustria), l'Agència pel suport del desenvolupament regional de Kosice (Eslovàquia), el Club Desenvolupament Sostenible de la Societat Civil (Bulgària), el Parc Natural Upper Sûre (Luxemburg) i el Voivodat de Pomerània Occidental (Polònia). També hi participen una cinquantena d'entitats i organitzacions procedents d'aquests sis països. El pressupost total del projecte, que es desenvoluparà durant els pròxims quatre anys, és d'1,6 milions d'euros, dels quals 1,3 estan finançats amb fons europeus. La primera fase del projecte consisteix en l'anàlisi dels marcs institucionals i l'anàlisi tècnica de l'estat dels diferents sistemes de transport públic flexible i en visitar projectes de bones pràctiques a les regions. Les conclusions que se n'extreguin serviran per al desenvolupament dels plans d'acció regionals que s'implementaran durant la segona fase, que es durà a terme a partir de l'octubre del 2018.

El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut